Vem släckte lampan?

Den här tråden diskuterar artikeln Vem släckte lampan?.
Inlägg #1: Postat: 2003-06-23 14:46:00
katarina
Bra artikel. Håller med dig om att Sourze slocknat, och hoppas att det bara är tillfälligt. MEN beror det verkligen på grupperingar och osmakliga kommentarer?? Är det inte snarare Sourze prishöjningar och felsatsningar som gjort att folk flytt fältet?
Inlägg #2: Postat: 2003-06-23 15:10:00
Sofia E
Jag håller med om att det känns som om lampan slocknat. Men jante, nja.. jag slås gång på gång av hur mycket peppning det dimper ner i inboxen. Tror det handlar om hinder i form av betalning och inloggning, människors lathet och bekvämlighet. Eller?
Inlägg #3: Postat: 2003-06-23 16:24:00
Johannes
Bra text. Kill.
Inlägg #4: Postat: 2003-06-23 18:01:00
Man
Men herregud vad vissa skribenter i detta forum verkar ha svårt att ta kritik. Jag medverkar själv bara som läsare/kommentator, men tycker att det oftast är hyfsad nivå på kommentarerna. Naturligtvis får skribenterna ibland en del obefogade påhopp, men det är smällar man får ta om man väljer att publicera sina alster offentligt. Den som inte klarar det ska nog nöja sig med att skriva för skrivbordslådan.
Inlägg #5: Postat: 2003-06-23 19:10:00
Tommy Wennerstierna
Skrev om problemet igår. Men jag kommer med konkreta förslag som löser problemet. Får se om dom törs släppa igenom artikeln: En missil in i Sourzebunkern.
Inlägg #6: Postat: 2003-06-23 21:08:00
Maria F
Ja! Håller med det många andra sagt. Bra artikel och det här med kommentarer ...folk som mår bra behöver inte ösa ur sej otäckheter. Så det är kanske så man får se det. Att de som skriver otrevliga kommentarer egentligen inte mår så bra. Utan kräks över första bästa!Keep on going strong!
Inlägg #7: Postat: 2009-12-08 10:14:00
ingloz
Nu börjar minnena komma tillbaka om hur det var på Sourze under en period 2003-04, och gläds över att Sourze, till skillnad mot mycket annat, blivit så mycket bättre. Alla ni trogna sourzare är värda en stor eloge!!
Inlägg #8: Postat: 2009-12-08 12:05:00
Utforskaren
Vem släckte lampan? jo, Reinfeldt när han skrev under Lissabonfördraget och ytterigare när han friade till islamisterna i moskèn på Södermalm. Så att jämföra Reinfeldt med Jesus är en smädelse, nej se honom som en samhälls-sabotör istället så kommer vi sanningen närmast. Så nu får folket bära Reinfeldts synder och det hjälper föga att rösta bort honom nästa år, för skadan är redan skedd. Ponera att Mona Sahlins anhang får ta hand om styret tillsammans med de andra tomtarna, tala om cirkusföreställning när Ohly framställer sina krav att Sverige ska bli kommunistiskt land, precis som om tedensen till det inte redan fanns. Mona Sahlin ska väl göra ett återbesök i moskén och bjuda in islamisterna till att att införa Sharialagarna så att vi får ytterligare en stat i staten, till den vi redan har, beroendet av EU medlemskapet. Så nu vet vi vem eller vilka som släckte lampan för oss och förmodligen får vi ett synnerligt mörkt Sverige, när nu vår ensamrätt till vårt land är upphävd. Vi spelar den nya världsordningen rakt i händerna som Carl Bildt kämpar för, med en världspresident och världspolis.
Inlägg #9: Postat: 2009-12-08 12:34:00
ingloz
# 8 / Utforskaren, dina kommentarer är alltid intressanta - men jag tror INTE att Lennart Karlsson jämställer Reinfeldt med Jesus, det är därför jag anser att L K använder sej av ironi, vilket han gör briljant ... haha tomtarna!? det passar ju bra så här års, men du har nog rätt i att det blir ganska mörkt när julen är över och belysningen släcks ner.
Inlägg #10: Postat: 2009-12-08 13:16:00
Utforskaren
ingloz, Lennart Karlsson menar allvar som han framställer med ironi, kanske ett bra sätt att berätta sanningar på? Om nu inte alla jämför Reinfeldt med Jesus direkt så ligger det som ett gränsfall om man får tro på vad folk snackar om på gatan. Nåväl mitt inlägg talar sitt eget språk att vem eller vilka ska ta hand om vårt lands styre och har kraften att stå emot omvärldens påtryckning genom orimliga krav, vi som nation har i en mycket lång tid varit ett föredöme för andra länder men den sagan är all, nu får vi kämpa var och en för vår existens och det imponerar föga på omvärlden och därför tror de att vi kan behandlas hur som helst. Det stora problemet är att våra folkvalda går på omvärldens linje och resultatet har blivit därefter, ibland får man för sig att SD kritik är berättigad mot landets styre och en del sanning levererar de enligt min mening. Men vi vanliga dödliga har inte mycket att sätta emot, för vi har kollektivt sett gett upp vår tanke att kunna styra politikerna som vi tyvärr givit all vår makt till. Frågan om vi kan lita på våra politiker är passé för länge sen, jag tror att vi aldrig mer får vår röst hörd, inte så länge vi inte kräver våra rättigheter vad det nu innebär är ju upp till var och en, personligen efterlyser jag den totala sammanhållningen så att inte våra politiker vågar köra över oss som de gör nu.
Inlägg #11: Postat: 2009-12-08 20:15:00
ingloz
# 10/ Du impar mer o mer på mej, Utforskaren!! Jag tvingas hålla med i det mesta du påstår, men jag blev inte bli klok på vad det var för signal som pep när jag läste partiet om Reinfeldt kontra Jesus ... Men, så klack det till: I min version använde jag ordet "jämställer" medan du skriver "jämför" ... "Det är dom små, små detaljerna ..." och det var jag själv som råkade dra till med fel ord - För aldrig i livet att jag går med på att någon "jämställer" sej själv eller någon annan med Jesus. Lennart Karlsson "jämställer" inte heller Reinfeldt med Jesus utan säger med skämtsam ironi att vi valt en lokal Jesus som tar hand om allt ... "jämföra" kan man ju däremot göra med vad som helst när andan faller på. Det går ju utmärkt att jämföra apor med människor. De har båda armar och ben och kan använda sej av verktyg. Värre blir det om vi försöker jämställa dem. Det går inte alls. Skillnaden är för stor.
Laddar...