sourze.se

Comviq - vill konfiskera min pott

Mot dumheten strida även gudarna förgäves.

COMVIQ 10 år - massor med kalaserbjudande. Enligt deras hemsida skall man ringa - billigare - billigast.
Har Du problem ring vår kundtjänst eller kontakta oss - .

Frestande eller hur?

Samma för snart 7 år sedan då jag för reducerat pris köpte min första mobiltelefon. Tecknade ett abonnemang för 36 mån. Detta har ändrats efter hand då även hustrun fick egen tel.

Minst 150 kronor per månad har jag ringt för - ofta mer - men har det någon gång blivit pengar över - sparades dessa i en pott. Återbetalning om man bryter eller avslutar ges ej.

Helt klart.

Tre ansökningar om girobetalning har skickats in - men icke fungerat. Comviq skyller på banken och tvärtom.

Varför då detta problem?

Vi hade långsemester på Mallorca och betalade i förskott.
Detta blev redovisat på ett konto - som dock icke registrerade att månaden var betald. Krav skickades ut. Då vi inte hade eftersändning - nåddes vi inte av detta - telefonen stängdes av.

Detta trots att i potten fanns tvåtusenkronor - uppsparade med tanke på vår långa bortavaro.

Efter påtalande och letande fann Comviq att felet var deras men sina rutiner tänkte dom inte ändra.

Jag är inte långsint - så när det nu var dags att förlänga abonnemanget - upplystes jag om att det gick bra att köpa ny modernare telefon samt skriva kontrakt på ytterligare 18 mån.

Kundtjänst upplyste om att det kommit nya bättre abonnemang - som skulle passa mig bättre än det nuvarande.

Fick hem en broschyr med olika alternativ - ett var som
"hand i handske " för hustrun och mig.

Ett så kallat "kontantkort" - man sätter in ett belopp - får ränta och kan kolla hur mycket där finns över att ringa för.

Nyhet är att detta även fungerar utomlands. När vi reser - rings mycket hem.

Tog kontakt med kundtjänst - jo det går bra - men innestående medel kommer att gå förlorade.

Jag trodde inte mina öron.

Jag vill fullfölja mitt avtal - betala de 2 700:- som resterar för nästa 18 mån. Ringa för dessa och potten som idag är omkring 2.000:-

Jag har påtalat att inga pengar skall återbetalas.
Trots detta vill inte Comviq ge mig ett kontantkort med nuvarande pott.

Sista erbjudandet var att den normala inträdesavgiften 200:-
bjöd Comviq på.

Om jag avstår från 2 200:-

Jag bad om adress till högre tjänstemän i bolaget - men får reda på av en chef - på kundtjänst - "alla klagomål skall gå genom oss."

Jag påtalar samt beskriver - som ovan - för vidare befordran till direktionen. Inget svar. Skriver och påminner.

Inget svar.

Ringer och får för andra gången tala med en av cheferna vid kundtjänst. Trots att ingen av hennes underlydande personal kan förstå Comviqs stelbenthet mot gamla kunder -
envisas hon med att påtala förlusten av ett sådant arrangemang - som de själva föreslår mig - då Comviq inte
får konfiskera min pott.

Sammanfattning : En kund som ringt i 7 år för minst 16.000:- samt kontrakterat sig för ytterligare 2.700:- kan Comviq både ha och mista.

Däremot - kunder som är nya får en resa till Åland gratis - ny telefon och kontantkort.


Om författaren

Författare:
Lennart Ekman

Om artikeln

Publicerad: 03 okt 2002 13:54

Fakta

Ingen faktatext angiven föreslå

Plats

Artikeln är inte placerad. föreslå

Dela artikeln

Länk till artikeln: