Jag ringde upp dem på kundtjänsten och bad dem kolla fakturorna. De hade en fordran som förföll den 25/11 - och jag har naturligtvis inte fått nån faktura. Med bestämd röst begärde jag då förfallodatum förlängt till den 15 december och uppgifter om deras självbetjäningstjänst skickade till mig så att jag skulle kunna ha koll själv eftersom UPC:s entreprenör fallerar. Det var inga problem.
Sen sa jag till den mycket vänlige mannen på kundtjänsten att de faktiskt fick ta och skärpa sig - de kan nämligen inte under några som helst omständigheter hålla sina kunder ansvariga då deras entreprenör fallerar. Om de verkligen lyssnar vet jag ju inte. :-
Att notera var att fakturafrågeavdelningen är så nedringd att det inte ens går att köa.
Kanske nåt för Expressen eller Aftonbladet? Vinkling: Maja i Bredäng fick sin kabel-tv avstängd trots att hon inte ens fått fakturan. Missade storvinst på Bingolotto.
Av Johan Hübner 29 nov 2001 14:00 |
Författare:
Johan Hübner
Publicerad: 29 nov 2001 14:00
Ingen faktatext angiven föreslå
Artikeln är inte placerad. föreslå