Se mig i ögonen, gubbjävel

Den här tråden diskuterar artikeln Se mig i ögonen, gubbjävel.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2002-02-11 18:28:00
Elin
forts på tidigare inlägg:
Den kanske är löjlig - min poäng är att folk vars självbild hånas,inte känner sig nyttiga, kommer att bete sig överdådigt sätt och försöka mobba ut dem de ser som "fienden".
Det är dags att börja snacka på riktigt, komma förbi könen och inpå människan. Det är så vi når jämställdhet. Erkänn mannens rätt att vara bitter - då har vi kommit någon vart.
Skifta din koncentration från att hävda din egen rätt till att verkligen *lyssna* på det de du kritiserar säger.
Inlägg #42: Postat: 2002-02-12 17:09:00
Tor
Oj, det hade jag inte tänkt på. Och jag som hade en föreställning om att vara rättså jämstäld.
Jag tror det beror dels på rädsla att det ska uppfattas som att man försöker stöta på tjejen/kvinnan.
Dels på att vi ha uppfostrats olika och att man därför har svårare att tolka en kvinnas signaler och därmed kunna känna sig trygg i samtalet. Dessa förbannade könsroller....
Inlägg #43: Postat: 2002-02-13 13:01:00
Stefan Holmqvist
Det handlar om att kunna lära sig VÄLJA att inte bli irriterad. Om du tror på att du framstår som "trevlig, vänlig, informativ, korrekt och inger förtroende." samtidigt som du sitter och tänker på maskingevär bedrar du dig lite. Om det är så att du hittat ett problem med oss män vet jag inte riktigt om tonen i denna artikel gör saken bättre.
Inlägg #44: Postat: 2002-03-04 00:31:00
Pex
Vilken chock. Jag anande visserligen att artikeln kunde handla om att inte bli sedd. Men jag trodde nog att det var brösten som stod i vägen.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...