Se mig i ögonen, gubbjävel

Den här tråden diskuterar artikeln Se mig i ögonen, gubbjävel.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2002-02-04 22:37:00
Lina
Hur glad blir jag inte när denna text flimmrar till på näthinnan. Många bra exempel. Läs en liknande text på Länk: sfr.se

klicka på artiklar och sedan "Bara en tjej"

- ibland får man göra reklam för sig själv
Inlägg #22: Postat: 2002-02-04 23:11:00
Kajsa
Bra artikel, du har helt rätt. upplevde det i en bilköparsituation för bara ett par veckor sedan. Bilförsäljaren tittade på och pratade med nästan enbart min man, sa t o m "du" i stället för "ni" fast det var uppenbart att vi skulle köpa bilen tillsammans. Bara ett exempel från verkliga livet... Som tur är är min man vaken, så vi köpte ingen bil på det där stället.
Inlägg #23: Postat: 2002-02-04 23:27:00
H-et
Tänk om Du lidit av mindervärdighetskomplex oxså.
Inlägg #24: Postat: 2002-02-04 23:55:00
Lee Wood
Om du sitter och tänker att du vill "meja ner alla gubbjävlar med maskingevär", då märks det förmodligen utåt på något sätt. Din utstrålning blir inte den mest positiva, om man säger så. Kan det vara därför människor inte söker ögonkontakt med dig?
Inlägg #25: Postat: 2002-02-05 13:31:00
Sara Magnusson
Sensationernas drottning - det är du det! Onekligen född till rubriksättare. Fenomenet du beskriver är knappast unikt för killar; för hur många tjejer är det inte som agerar lika? Som inte ser på männen när matrecepten, aerobicsinstruktörerna ventileras... Jag tror inte vi talar om något som är könsrelaterat. Snarare ett mänskligt fenomen! Om än inte så vanligt förekommande som du här hävdar... Kram/Sara
Inlägg #26: Postat: 2002-02-05 13:59:00
Maria Ryberg
VILKEN RESPONS!!!!
Fortsätt skriv och kommentera. Men tänk på att artikeln självklart är "tillspetsad" och fylld av ytterligheter. Men jag står för det jag skrivit. Självklart. Men några av er verkar ha missuppfattat en del, eller annars har jag inte varit tillräckligt tydlig...
Inlägg #27: Postat: 2002-02-05 15:05:00
Anders Linnard
Får videoförsäljare instruktioner om det där? Jag följde med en kvinnlig kompis när hon skulle köpa en video till sin brorsa. Trots att jag uttryckligen sa till honom att det inte var jag som handlade så fortsatte han att prata med mig. Vi gick någon annanstans till slut.
Inlägg #28: Postat: 2002-02-05 15:29:00
Charly
Ett bra tips är , vid middagsbordet.. om de börjar prata när du inte är klar.. var inte rädd för att höja rösten att fortsätta. Det gör jag mot oftast manliga mina vänner som är jävliga.
Inlägg #29: Postat: 2002-02-05 17:22:00
tjabo
Jag kan stänga av tjejen av ren blyghet.. Hur ska man titta på två personer samtidigt? Då väljer jag den jag känner mig mest säker med.

Dels kan ju tjejer missuppfatta blickar..?
Inlägg #30: Postat: 2002-02-05 17:56:00
filikoster
Jag är man, på väg att bli en gubbjävel precis som alla andra. Jag ser oftast folk i ögonen om jag kan. Kanske du helt enkelt är otroligt färglös och ointressant som person, till den grad att ingen tänker på att titta på dig. Ungefär som Clark Kent. En svintråkig kille när han inte är Stålmannen.
Inlägg #31: Postat: 2002-02-07 01:16:00
En icke färglös med stora bröst
Jag har blivit ignorerad av bilförsäljare, både i telefon och på plats. Med den underförstådda attityden "kvinnor fattar inte sådana beslut" fick dom inte sälja nån sportbil. Synd, gubbjävlar.

Jag har blivit igonerad av en mäklare som hälsade på min svärfar och sambo men struntade i mig. Jag väste dock så högt att han fattade vinken och blev äckelsmörig istället. No dice, partner! OSV....
Inlägg #32: Postat: 2002-02-07 08:55:00
Lars O Sjöström
Tanta. Tänker jag när jag ignoreras av tjänsteutövande personal av kvinnligt kön. Så jag tror inte att det är könsligt beroende.
Inlägg #33: Postat: 2002-02-07 10:09:00
Christer
Könet är kanske inte problemet. Du kanske har narcisistiska problem, pga för mkt dagis? Ung, arg feminist förläst på Fittstim? Du kanske får den uppmärksamhet du är värd....varken mer eller mindre?
Inlägg #34: Postat: 2002-02-07 11:41:00
Max
Jag tittar aldrig någon i ögonen. Jag har haft en pskyos och ögonkontakt triggar en rad symptom, fortfarande efter över 4 år.
Inlägg #35: Postat: 2002-02-07 18:29:00
Katarina
Oj, vilka hemska män du måste omge dig av - eller också är det jag som är snygg, har stora bröst och beter mig grabbigt nog eftersom att arbetskamrater och vänner av manligt kön även lyssnar på mig och möter min blick. Jo, så är det nog - jag är snygg!!
Inlägg #36: Postat: 2002-02-07 23:47:00
Knut
Sourze fungerar helt klart som en tävling i "smaskigheter". Detta kom jag snabbt underfund med och började varva smaskigheter med kvalité så att folk börjar läsa även vettiga saker. - Det fungerar faktiskt ganska bra.
Inlägg #37: Postat: 2002-02-08 16:59:00
Camilla i Uddevalla
Maria!!

Jag har verkligen skrattat åt denna underbara artikel. Den är underbar!! Jag har ännu inte hunnit suga i mig den nya, är på springande fot, men skall njuta av den lika mycket imorgon förhoppningsvis som denna.
Fortsätt!!
Denna skapade sannerligen känslor åt alla håll och bara att läsa kommentarerna var roligt, intressant och givande!!
Stor kram Camilla de är kvar....
Inlägg #38: Postat: 2002-02-08 21:23:00
jennyn
Jag arbetar i en mansdominerad bransch, när jag någon gång märker att män har fördomar om hur jag ska klara jobbet så tänker jag bara att hans fördomar är hans problem.
Samma sak när kvinnor har fördomar. Det är inte mitt problem, det är deras.
Inlägg #39: Postat: 2002-02-09 22:27:00
Gerda
Oh vad jag känner igen mig! Detta hände mig så sent som igår då jag ignorerades av en man till fördel för mina manliga kollegor. Man fattar inte at sånt kan hända. Lyckades ia lla fall yutkräva hämnd. Jag finns och jag syns!
Inlägg #40: Postat: 2002-02-11 18:21:00
Elin
Det här är inte männens fel. Alltså funkar det inte att ryta på dem. Att män inte tittar på kvinnor gör de inte för att de är svin, gubbjävlar, utan på grund av mer djupliggande saker.
När kvinnorna började komma ut på arbetsmarknaden uppstod en kris. Könsrollerna förvirrades. Mannen förlorade sin roll i samhället. Många människor de allra flesta identifierar sig med sitt kön. Hur tror du nu män känner sig när manligheten är ett objekt för förlöjligande?
forts...
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...