Inlägg #1: Postat: 2001-12-12 09:23:00
|
sus |
Ja, det kan vara bra med meditation, för många. Men det passar inte alla och all sorts meditation är inte bra. Det som du beskriver har jag inga invändningar mot!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-25 21:55:00
|
Stefan Whilde |
Att meditera är att möta sig själv i tystnad, något som skrämmer ganska många i dagens överhektiska, prestationsstyrda, fötryckande hightechcivilisation. Men, som Nina skriver, det är inget att frukta. Det enda man möter under meditationen är sig själv. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-03 22:19:00
|
Diana Falheim |
Meditation är en trevlig avkoppling.
Ibland på lektionerna sitter jag och koncentrerar mig på ngt, jag kopplar av alla ljud och försvinner in i mig själv, sedan kan jag komma tillbaka när jag har "vilat ut mig", och fortsätta som vanligt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-03 22:19:00
|
Diana Falheim |
Ibland på lektionerna sitter jag och koncentrerar mig på ngt, jag kopplar av alla ljud och försvinner in i mig själv, sedan kan jag komma tillbaka när jag har "vilat ut mig", och fortsätta som vanligt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-03 22:20:00
|
Diana Falheim |
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-15 00:58:00
|
Sam |
Meditation är ett fantastiskt redskap för oss männiksor att bli hela igen. Tyvärr ser samhället ut som den gör o vi sliter ut oss själva med jobb o stress. Att meditera får en att bli en HEL människa igen.
|
|