Meditation balans

Den här tråden diskuterar artikeln Meditation balans.
Inlägg #1: Postat: 2001-12-12 09:23:00
sus
Ja, det kan vara bra med meditation, för många. Men det passar inte alla och all sorts meditation är inte bra. Det som du beskriver har jag inga invändningar mot!
Inlägg #2: Postat: 2001-12-25 21:55:00
Stefan Whilde
Att meditera är att möta sig själv i tystnad, något som skrämmer ganska många i dagens överhektiska, prestationsstyrda, fötryckande hightechcivilisation. Men, som Nina skriver, det är inget att frukta. Det enda man möter under meditationen är sig själv. Mvh Whilde
Inlägg #3: Postat: 2002-01-03 22:19:00
Diana Falheim
Meditation är en trevlig avkoppling.
Ibland på lektionerna sitter jag och koncentrerar mig på ngt, jag kopplar av alla ljud och försvinner in i mig själv, sedan kan jag komma tillbaka när jag har "vilat ut mig", och fortsätta som vanligt.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-03 22:19:00
Diana Falheim
Ibland på lektionerna sitter jag och koncentrerar mig på ngt, jag kopplar av alla ljud och försvinner in i mig själv, sedan kan jag komma tillbaka när jag har "vilat ut mig", och fortsätta som vanligt.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-03 22:20:00
Diana Falheim
Inlägg #6: Postat: 2003-05-15 00:58:00
Sam
Meditation är ett fantastiskt redskap för oss männiksor att bli hela igen. Tyvärr ser samhället ut som den gör o vi sliter ut oss själva med jobb o stress. Att meditera får en att bli en HEL människa igen.
Laddar...