Medmänsklighet sökes

Den här tråden diskuterar artikeln Medmänsklighet sökes.
Inlägg #1: Postat: 2012-12-07 18:17:00
StaffanRoger
Jag hade gärna ställt upp men bor inte i Västerås.
Finns det något sätt för mig att stödja er än bara detta tack för din viktiga påminnelse om vår plikt som människa.
Inlägg #2: Postat: 2012-12-07 23:55:00
Lennart Asp
Tack, Josefine för en viktig artikel i dessa tider när det blåser kalla SD-vindar. Jag tar speciellt till mig några formuleringar - "I teorin är de mänskliga rättigheterna högt prioriterade i Sverige men i praktiken är nationens gränser och intressen uppenbarligen viktigare."

"Det är först när gemene kvinna och man börjar ifrågasätta den egna rätten att leva i landet Sverige, som gemene kvinna och man också inser att de behöver stå upp för medmänniskor som dagligen drabbas av att bli nekade att spendera sina liv i Sverige."
Inlägg #3: Postat: 2012-12-08 00:03:00
X-man
Vi får inte glömma bort 5,6 miljarder fattiga som i genomsnitt har 2 dollar om dagen att leva på, så de invandrare vi tar hit lever i rena lyxtillvaron jämförelsevis. Varför inte importera varenda fattig människa till Sverige så vi får tyst på allt käbbel om invandrarna.
Inlägg #4: Postat: 2012-12-08 00:03:00
X-man
Vi får inte glömma bort 5,6 miljarder fattiga som i genomsnitt har 2 dollar om dagen att leva på, så de invandrare vi tar hit lever i rena lyxtillvaron jämförelsevis. Varför inte importera varenda fattig människa till Sverige så vi får tyst på allt käbbel om invandrarna.
Inlägg #5: Postat: 2012-12-08 10:21:00
X-man
Det heter att invandrarna berikar vårt land, men den här sortens berikning är inte ovanligt, så politiker menar väl på att vi ska ta det onda som det goda? Länk: friatider.se
Inlägg #6: Postat: 2012-12-08 12:09:00
StaffanRoger
anonymt inlägg #3
anonymt inlägg #4
anonymt inlägg #5

Det är lätt att bli frustrerad när man föstår hur många medmänniskor som behöver hjälp.
En cynikers reaktion är ofta att: jag kan inte hjälpa alla så då ska jag inte hjälpa någon.

Jag tror att är vanligare att man kastar sig i vågorna och försöker rädda åtminstone en ur en förlist båt än stå kvar på standen och se alla gå under.

X-man frågar nog först om etnicitet innan han gör något.
Laddar...