|
Inlägg #1: Postat: 2012-12-07 18:17:00
|
|
StaffanRoger |
Jag hade gärna ställt upp men bor inte i Västerås.
Finns det något sätt för mig att stödja er än bara detta tack för din viktiga påminnelse om vår plikt som människa.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-12-07 23:55:00
|
|
Lennart Asp |
Tack, Josefine för en viktig artikel i dessa tider när det blåser kalla SD-vindar. Jag tar speciellt till mig några formuleringar - "I teorin är de mänskliga rättigheterna högt prioriterade i Sverige men i praktiken är nationens gränser och intressen uppenbarligen viktigare."
"Det är först när gemene kvinna och man börjar ifrågasätta den egna rätten att leva i landet Sverige, som gemene kvinna och man också inser att de behöver stå upp för medmänniskor som dagligen drabbas av att bli nekade att spendera sina liv i Sverige."
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-12-08 00:03:00
|
|
X-man |
Vi får inte glömma bort 5,6 miljarder fattiga som i genomsnitt har 2 dollar om dagen att leva på, så de invandrare vi tar hit lever i rena lyxtillvaron jämförelsevis. Varför inte importera varenda fattig människa till Sverige så vi får tyst på allt käbbel om invandrarna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-12-08 00:03:00
|
|
X-man |
Vi får inte glömma bort 5,6 miljarder fattiga som i genomsnitt har 2 dollar om dagen att leva på, så de invandrare vi tar hit lever i rena lyxtillvaron jämförelsevis. Varför inte importera varenda fattig människa till Sverige så vi får tyst på allt käbbel om invandrarna.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-12-08 10:21:00
|
|
X-man |
Det heter att invandrarna berikar vårt land, men den här sortens berikning är inte ovanligt, så politiker menar väl på att vi ska ta det onda som det goda? Länk: friatider.se
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-12-08 12:09:00
|
|
StaffanRoger |
anonymt inlägg #3
anonymt inlägg #4
anonymt inlägg #5
Det är lätt att bli frustrerad när man föstår hur många medmänniskor som behöver hjälp.
En cynikers reaktion är ofta att: jag kan inte hjälpa alla så då ska jag inte hjälpa någon.
Jag tror att är vanligare att man kastar sig i vågorna och försöker rädda åtminstone en ur en förlist båt än stå kvar på standen och se alla gå under.
X-man frågar nog först om etnicitet innan han gör något.
|
| |