|
Inlägg #1: Postat: 2012-11-22 09:47:00
|
|
Jan Olsson |
Ja,vilka framtidsutsikter gå vi till mötes om SD skulle bli största parti?
Vi som är gamla känner igen tongångarna från länge sen i ett annat land!
Med ett Världskrig som följd!
Bevara oss från sådant i framtiden!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-11-22 10:33:00
|
|
Per W |
Vilken mardröm! Ekeroth som justitieminister....
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-11-22 10:51:00
|
|
Leif Erlingsson |
Ja, vilka framtidsutsikter gå vi till mötes om SD skulle bli största parti?Vi som är gamla känner igen tongångarna från länge sen i ett annat land!Med ett Världskrig som följd!Bevara oss från sådant i framtiden!Jan Olsson 2012-11-22 09:47 #1 Länk: sourze.se .En person sa till mig att socialdemokraterna är långt farligare än sverigedemokraterna, och med deras korruptionssystem med institutionaliserat barnarov och den makt deras tentakler överallt ger så är det helt säkert riktigt. Se vidare den gamla Geijeraffären som begravdes samt LVU-skandalen som ännu ej nått en större offentlighet, här mer om den senare: Länk: peace.se . Jämför vidare sök på nätet den relativt gamla Hollie Grieg skandalen i norra Storbritannien vars förövare skyddats från högsta polis och domstolsnivå samt också i Storbritannien skandalen kring BBC-profilen Jimmy Savile där han sägs ha haft guldnyckel till ett barnhem för att kunna utöva sin böjelse. Detta kan vara början till sista versen för makteliten. AB i Sverige, 2012-11-05: "Savile: "Jag krävde att få sex flickor i ett tält"" Länk: aftonbladet.se . Eftersom de som sysslar med detta måste smussla så har de hemliga nätverk. Hemliga nätverk är effektivt för att skaffa hemlig makt. Så har de fått makt. Och så kan en ännu mer dold makt använda dessa dolda nätverk som kasperdockor! Bevare oss från sådant nu i samtiden!Vi är redan på väg in i världskrig 1. Och det är inte SDs fel. Lite balans, tack.Fotnot:1. Även om jag inte tror de kommer att lyckas med det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-11-22 23:24:00
|
|
Mr Harmoni |
Jag kanske har en tanke om ett folkvalt parti bör givetvis kunna ifrågasättas men att föra förtalskampanjer mot politiska partier, tror jag är en brottslig handling som är inskriven som en gammal lag ifrån 1700 talet och visst, man kan tycka att den lagen är mossig för att den är så gammal. Låt oss göra detta tankeexperiment att alla politiska partier får folk emot sig ungefär som Sd blir utsatt för, som förföljer och misshandlar Sd representanter i Kommun och Landsting som massmedia inte skriver mer än en liten notis om i bästa fall. Ponera om samtliga partiers funktionärer blev utsatta för det här, vilket parti skulle vi tycka att det gjort sig förtjänade av det, för så kan folk resonera om SD, personligen ser jag det som regelvidrigt och folk som har den framtoningen borde straffas för det som uppviglare. Vi har ett hänsynslöst samhälle och det kan vi tacka journalistkåren, för som dissar folk att hata de eller dem som de ogillar, precis som den här artikeln har till syfte.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-11-23 08:32:00
|
|
Leif Erlingsson |
Rätt ska vara rätt. Jag vill modifiera en oförsiktig formulering i #3 Länk: sourze.se . Skrev "vars förövare skyddats" men borde ha skrivit "vars anklagade förövare skyddats". Riktigt är dock att rättsprocessen saboterats från högsta nivå. För mig som vill avslöja oegentlighet är det extra viktigt med att inte själv göra fel.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-11-23 17:30:00
|
|
arga gubben |
Man ser vad man vill se. Tror mig se både ett och annat i några andra riksdagspartiers partiprogam....om jag sätter den sidan till.
Att SD råkar illa ut beror antagligen på att de gett sig på att formulera "svenskbegreppet" vilket andra noga undviker då det är ett farligt och osäkert område. Att SD gjort det kanske beror på att de är nya i politiken eller naiva.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2012-11-23 17:50:00
|
|
Jan Brunnegård |
6/ Alla vetrtiga människor som jag talat med vet att Sverige sedan istiden under bortåt 10 000 år, haft en folkinströmning från alla vädersreck.Folkvandringstiden kring år 500 rörde om i hela den europeiska grytan. Våra DNA ser väldigt olika ut på olika håll i landet. Öarna i Blekinge undersöktes redan på 1950 talet, men inte med DNA förstås. VI är en blandning av mångt och mycket och det är inget fel att vi kallar oss svenskar eller svear. Bara vi inte antyder att de senast anlända är sämre i olika avseenden."Svensk medborgare" är ett glasklart begrepp. Men västgöte är lika suddigt som bara svensk!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2012-11-23 18:33:00
|
|
arga gubben |
"Vilken mardröm! Ekeroth som justitieminister...."
Sades det här ovan.
Tidigare fanns det en annan mardröm: Mona Sahlin som statsminister. Lyckligtvis stannade det vid vad det var: En mardröm.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2012-11-23 18:45:00
|
|
Leif E Ström |
Jan, nu är det fredag och jag utgick i från att du ändå är lika nykter icke drömmande som vanligt. Men din kommentar skapar en viss oro.
Den folkvandringen som enligt dig pågick för 500 år sedan, påverkade inte den urbefolkning som var bosatt i Skandinavien. Västgöte kan enligt dina förlorade kunskaper vem som helst vara. Men enligt historikerna en avkomma från 100 år före BC. Har du glömt att gutarna eller goterna tillsammans med svenonerna levde i södra Skandinavien och var så pass produktiva att de även trängde undan vandalerna från områden i norra Polen samt Tyskland och bildade Wielbarkkulturen? Det trodde jag att dina vettiga kamrater hade påmint dig om. Då galningen Harald Blåtand i slutet av 800-talet gått på pumpen i Tyskland, passade han på att erövra Skåne och Själland, vilka på den tiden var bebodda av svearna och inte av några danskar. Den enda påvisbara invandring som påverkat vårt land kulturellt, är den tyska och holländska under medeltiden.
Det bästa vore att ta bort det svenska medborgarskapet, då skulle varje individ förbli lika suddiga som västgötarna. Vore inte detta det enda rätta så slipper vi all diskriminering i Skymningslandet?
Jan är det östgötska begreppet lika suddigt på fredagen?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2012-11-23 19:06:00
|
|
Jan Brunnegård |
STRÖM / Det är mkt möjligt att du är mer påläst i detta ämne än vad jag är. JO det är du ppenbart! Men jag skrev inte "för 500 år sedan". ha det så gott
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2012-11-23 20:40:00
|
|
arga gubben |
fritt översatt till vanlig svenska av Schlyter: Eftersom vi anser det bevisat att varje människa föds till rasist.
Den översättningen är av det slaget man hoppas inte romanöversättare jobbar. Då skulle mången utlänsk litteratur bli lite underlig
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2012-12-05 19:15:00
|
|
Lennie Tofft |
Jag tycker vi borde skapa en klon av Adolf Hitler, och sätta som president i konungariket Sverige. Är det luckor i DNA:et kan vi alltid fylla ut det med DNA från Jimmy Åkesson.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2012-12-05 19:23:00
|
|
Jocke utsourzad |
12 Jag upprepar: Precis, de självgoda i mobbargänget, "vi mot ni", ger sig inte förrän de har förpassat in ett nytt demokratiskt valt parti i nazistsfållan. Det är så onyanserad politisk vuxen mobbning fungerar.
Och som skapar fortsatt konfrontation - fascism!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2012-12-05 19:55:00
|
|
X-man |
Lennie det här kan ni tala om för edra vänner på den här videon om ni inte redan har gjort det.
Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2012-12-05 22:17:00
|
|
Lennie Tofft |
13# Det är väl bättre att förpassas till nazist-fållan än till idiotfållan. Nazisterna var ju i varje fall intelligenta människor.
#14 Tack för informationen, jag ska informera Jimmy Åkesson, så han kan skicka ut några arbetslösa långtradarschaffissar med järnrör och göra rättvisa.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2012-12-05 22:45:00
|
|
Per W |
Jocke, de tyska nazisterna valdes demokratiskt in i parlamentet i valet 1932 och fick 37. senare 32 i ett nyval Utan att ta ställning till SD så är platser i parlamentet inte en garanti för att partiet är anständigt, men bör tas på allvar.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2012-12-05 22:49:00
|
|
X-man |
Lennie ni ljuger verkligen när ni har skrivit era sjuka rader, din information är en hatkampanj som kommer ifrån ditt inre som är viktigt" är ni klok på en enda fläck?
"Varför jag läser och/eller skriver på Sourze:
För att förmedla information ur mitt inre som är viktigt för människor att ta del av, och som kräver många ord för att återge i just ord."
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2012-12-05 22:58:00
|
|
X-man |
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2012-12-06 03:40:00
|
|
Lennie Tofft |
#17 Seriöst, X-man nu får du ge dig. Jag är faktiskt en en äkta svensk människa, det där med att känna hat är under min nivå, och något jag överlåter åt blattar och kackerlackor.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2012-12-06 04:02:00
|
|
X-man |
Lennie Sluta upp med er hatpropaganda så ska jag tro er! Om ni är svensk så är det ännu värre att sprida lögner om SD, än vad muslimska invandrare gör.
|
| |