| Inlägg #21: Postat: 2012-08-23 00:38:00 | |
|
Dippen |
#18 Det finns ingen "statsfeminism" som styr rättsväsendet i Sverige, fatta det!!! din jävla konspiratoriska foliehatt!
|
| Inlägg #22: Postat: 2012-08-23 09:28:00 | |
|
Jocke utsourzad |
21 Dippen #18 "Det finns ingen "statsfeminism" som styr rättsväsendet i Sverige, fatta det!!! din jävla konspiratoriska foliehatt!"
Ojdå, är det därför Dippen flippar ut helt? Då får väl hen hjälpa till att ordna det då! För det måste väl vara målet? Diverse anhängare på skilda håll är nog tacksamma för allt stöd från ett så välformulerat och övertygande håll... |
| Inlägg #23: Postat: 2012-08-23 09:41:00 | |
|
Jocke utsourzad |
20 Asp "#17, #18: Du menar att Claes Borgström i sin feministiska fanatism medvetet offrade sin klient på statsfeminismens altare? :"
Hmmm, Borgström var offentlig försvarare som tjänade 1,8 milj GW Persson på Quick. För vilken insats då? Ett perfekt ämne med sin feminism, efter sexköpslagen, "porten till statsfeminism" juridiska oproffsighet i fallet Quick och sin luddiga rättkänsla som ny "manlig" jämo. Eller "fjäsko" snarare. Där vitt blev svart. Den förra/första kvinnliga, var emot sexköpslagen! SvD. Borgström vill tillsammans med Schyman artikel newsmill även ha skadeståndsrätt för sexsäljarna. Fina kulor att tjäna på sådana klienter. Lite oklart var du står Asp, förutom att försöka lägga aparta åsikter i min mun. |
| Inlägg #24: Postat: 2012-08-23 09:51:00 | |
|
Jocke utsourzad |
forts 22 Ur wikipedia "Den norska genusforskaren Helga Hernes 1988 definierar statsfeminism som "feminism uppifrån i form av jämställdhet mellan könen och socialpolitiska åtgärder, samt en feminisering av yrken som är relevanta ur ett välfärdsstatligt perspektiv". I Socialdemokratiska studentförbundets debattidskrift Libertas definierar Katrine Kielos 2005 statsfeminism enligt följande: "När statliga organ och myndigheter bedriver feministiskt förändringsarbete med reformer och lagstiftning." Vanligtvis görs också en koppling mellan statsfeminism och radikalfeminism."
Hur långt har vi hunnit tycker sakliga Dippen? |
| Inlägg #25: Postat: 2012-08-23 10:41:00 | |
|
Bizon |
Nja - Jocke #22, i Dippens fall handlar nog dessa svulstiga formuleringar om den panik som kan störa den annars så pålitliga världsbilden på gränsen till ett obehagligt uppvaknande ur förträngningens dimmor där de egna argumenten inte längre håller.
Om vi bara tar en så enkel sak som den ensidigt kriminaliserade sexhandeln så är den tydlig nog i vad mån det är en ideologi som satt agendan och i vad mån den blivit en statsangelägenhet - överför vi det resonemanget till, låt oss ta knarkhandeln - enligt det synsättet skulle det vara fullt lagligt att sälja knark, men olagligt att köpa det??? Orimligt eller hur? Men nu är det otäcka könet inblandat som det i dag är femopolitiskt korrekt att sparka på i alla lägen - mannen - då är det okej att kosta på sej en liten kullerbytta utan minsta logik - det ger tillfälliga poäng från både moralister och feminister. Ologiskt och i övrigt sanslöst är att över huvud taget tänka i statlig kontroll av enskilda individers användande av sina kön eller ändtarmar, men nu är det som det är, och därför måst man förhålla sej till detta. Att staten, kommun och landsting med sina olika underorgan tilldelats ett ansvar för enskilda medborgares väl, och därigenom kan förväntas tillhandahålla hjälp och stödåtgärder för utsatta människor ser jag som självklart gällande alla människor - så de tjejer och killar som råkar illa ut i vilken hantering det vara må bör kunna förväntas få ett hjälpande engagemang från samhället. Nu är det långt från alla i sex- och porr-svängen som önskar eller behöver någon hjälp, inte heller i byggsvängen fast förslitningsskador och andra kommer som ett brev på posten även i den verksamheten - varför är inte om inte köp av dessa tjänster kriminaliserade så åtminstone ett större skadestånds ansvar förknippat med köp av handikappande eller invalidiserande tjänster mot svarande kriminaliseringen av sexköpare? Jo därför att sexköpare vanligen är män - tillika med arbetsskadade byggjobbare, och det är här logiken brister. Jag säjer inte att inte även kvinnor ådrar sej arbetsskador, men att resonemangen förs olika beroende på om det är manliga eller kvinnliga könsorgan som sätts i fokus, och nu gullar man på stats- och regerings-nivå med undantag för särskilt kvinnokönet från marknadsliberalismens krav på fri företagsamhet, men även andra kroppsöppningars fredande från varor och tjänsters fria flöde på den inre marknaden - dock med att endast några få länder med sverige i spetsen ha lyckats kriminalisera köparen vanligen mannen, men tillåta sälarna av tillfälligt begagnande av kön respektive ändtarm att bedriva den verksamheten. Är inte detta ett väl märkligt sätt att dels störa denna verksamhet som härigenom får ytterligare moment av ljusskygghet, dubbelmoral och traumatiseringseffekter - och dels även via kriminaliseringen av köparen med därmed möjliga bötesintäkter skaffa staten ytterligare en förlustbringande affär då spaning och lagföring av denna typ av överträdare kostar så otroligt mycket mer än vad det ger och detta utan att ha hjälpt en enda person, men stjälpt dess då fler. |
| Inlägg #26: Postat: 2012-08-23 12:44:00 | |
|
Lennart Asp |
#23:Hm, du menar att svenska staten i en topphemlig konspiration utsåg och betalade Borgström 1,8 milj för att medvetet fälla sin klient? Och syftet med den svenska statens konspiration var att vinna ännu en seger då statsfeminismens värsta fiende i Sverige, ThomasQuick, fälldes? Fick Borgström hemliga order från statsfeminismens översteprästinna Schymann i sina små dolda hörlurar hur han skulle få Quick fälld?
Lite oklart var du står Jocke. : |
| Inlägg #27: Postat: 2012-08-23 15:55:00 | |
|
Jocke utsourzad |
26 Vad du dillar Asp. Var får du alltifrån, kan det verkligen vara så illa? Ungefär som när du ansåg att misshandlade män kunde söka asyl i Saudiarabien, och krystat till slut fick det som "taget ur sitt sammanhang"!
Jag är mycket tydlig var jag står, emot statsfeminism och den grundande mäktiga mediavinklingen som odemokratisk, ineffektiv, könsdiskriminerande och omoralisk. Sedan får väl folk kalla sig vad dom vill, "feminissar" också. Är detta klart nu? Nu inser stora delar även av rättsväsendet samt media att fallet Quick är en skandal, och en kvintett särskilt ansvariga har utpekats. Däribland de Kwast, vårdansvariga på Säter SAMT försvarsadvokaten Borgstörm, som var den som skulle företäda Quicks intressen. Ett uppdrag han tydligen inte var mogen till, 1,8 miljoner till trots. Och med facit på hand. Den fick vi som JÄMO. Han ingår även i statsfeminismnens tillskyndare men är inte nöjd ändå. Quicks liv har fördärvats. Är det här något att fortsätta göra sig lustig över? Du kanske skulle sluta att fjanta dig? Dels finns det nyanser, och det finns också kopplingar mellan hur makten fungerar i landet "jämställdast". |
| Inlägg #28: Postat: 2012-08-23 16:03:00 | |
|
Jocke utsourzad |
Asp, för min del skulle jag aldrig drömma om att göra mig lustig över när du tar upp det kurdiska folkets problem och lidande. Men du tycker uppenbarligen att när svenska män misshandlas, eller som i fallet Quick får sitt liv ytterliggare förstört, så är det särskilt lustigt?
Jag har skrivit var jag står i köns- och jämställldhetsfrågan här och i mina artiklar. Du icke. Så då frågar jag dig Asp. Hur ser du på könsdebatten och politiken i Sverige? Vad anser du om statsfeminism, eller "jämställdhetpolitiken" som den skönmålas som. Och om och hur den tar upp manlig problematik? Som t.ex. 1 Misshandel mot män även från kvinnor 2 Att de flesta utslagna är män. 3 Att nästan alla som dör i arbetsolyckor är män, ca en i veckan. 4 Att de flesta som sitter inspärrade är män, tar livet av sig är män. Jag stannar där. Svar? |
| Inlägg #29: Postat: 2012-08-23 16:34:00 | |
|
Jocke utsourzad |
forts 28 Tar upp två saker till.
1 Hur pappor diskrimineras i vårdnadsfrågor Har tagits upp bla. av kvinnnlig barnrättssjurist m.fl. Ett välkänt svenskt problem i trots mot FN-stadgar. 2 Hur pojkarna i gymnasiet får sämre betyg jämfört med flickorna och med hänsyn till resultat i proven. Tagits upp två gånger av Lärarnas tidning. Idag är 62 av studenterna i högskolan kvinnor. Samband? Vad anser Asp? |
| Inlägg #30: Postat: 2012-08-24 03:01:00 | |
|
Lennart Asp |
#27, #28, #29: Jocke, du envisas hela tiden med att köra in på sidospår som att det var för statsfeminismen och nu den kurdiska frågan som Borgström offrade sin klient för. Men okej då, du har en poäng i att FI givetvis är för fattiga för att muta svenska staten att betala Borgström 1,8 milj, de statskonspiratoriska surkärringarna fick naturligtvis stålarna via PKK:s feministiska grupp 8. :
Du har inte tänkt på att den simpla förklaringen till Borgströms del i rättsskandalen skulle kunna vara att han var lite för nitisk med att ta sin advokatheder på allvar och försvara sin klients version med näbbar och klor? Det var åklagarens uppgift att ifrågasätta Quicks version, inte advokatens ... |
| Inlägg #31: Postat: 2012-08-24 06:43:00 | |
|
Bizon |
#30 Asps simpla förklaring? Nej så enkelt är det nog inte - något annat ligger bakom det vi i dag tror är polis och åklagares inkompetens, men troligen handlar om något helt annat - därmed inte sagt att det skulle vara moraliskt försvarbart, snarare då tvärt om.
Vad jag har förstått i sammanhanget är att rättsväsendets funktionärer i fallet Quick planterat Quicks version i Quick dåvarande tämligen nerdrogade hjärna, och sånt borde en advokat vars räkning kommer upp i 1,8 miljoner definitivt vara vaken för. Åtminstonne en av polisens egna utredare har visat ett mer utvecklat rättsmedvetande än borgström då han avsagt sej vidare inblandning efter att ha ifrågasatt utredningens metoder och undansopande av beismaterial som pekat i annan riktning än Quick. Han ville inte vara del av den redan då tydligt uppseglande rättsskandal som borgström spelat med i. Frågan är var alla de mördare håller hus som utfört dessa gärningar - händelserna har ju haft en viss spridning geografiskt och mördaren/na har även givit sej på mycket olika offer - svårt att för det första få ihop en solid gärningsmannaprofil för samtliga mord och för det andra att inte ana olika motiv i respektive fall. Säkrare än så här är troligen inte det så kallade rättssamhället i dag heller om sanningen behöver friseras - den där israelen undrar jag vilken roll han haft förutom att bli mördad? |
| Inlägg #32: Postat: 2012-08-24 10:18:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Vi låter vårt samhälle styras av psykopater. Rättar vi till den "lilla detaljen" så faller alla andra bitar därefter på plats.
|
| Inlägg #33: Postat: 2012-08-24 10:54:00 | |
|
Mr Harmoni |
32 Leif Erlingsson Och vad tycker Sydsvenskan? Länk: sydsvenskan.se
|
| Inlägg #34: Postat: 2012-08-24 13:38:00 | |
|
Lennart Asp |
#31: Exakt vad är det som är simpelt med min förklaring? Mycket har gått snett i Quickfallet. Men jag försöker säga till Jocke att jag inte tror att det är någon gigantisk konspiratrion bakom det hela från FI eller någon annan statskonspiratorisk organisation. Men du är tydligen inne på Jockes linje att det finns något diffust , "något annat", som ligger bakom?
Jag för min del tror på imkomptens från till exempel polis och åklagare. Däremot känns det lite konstigt att kritisera Borgström för att han gjorde sitt jobb. Visst en annan advokat hade kanske haft sina tvivel på Quick, men då skulle han ju inte vara en bra advokat i Quicks ögon och hade säkert blivit kickad av densamme Quick? Rätta mig om jag har fel! En annan viktig inkompetens, förutom hos polis och åklagare, tar Åsa Moberg upp i dagens Dagens Nyheter, nämligen psykatrin ... Länk: dn.se |
| Inlägg #35: Postat: 2012-08-24 14:25:00 | |
|
Lennart Asp |
#34: Hm, första meningens "simpelt" bör nog ersättas med ett simpelt "fel". :
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.