Tatlises - "Turkiets Sinatra"

Den här tråden diskuterar artikeln Tatlises - "Turkiets Sinatra".
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2012-08-14 13:36:00
Malin Michea
Intressant artikel, som vanligt!
Inlägg #2: Postat: 2012-08-14 21:43:00
Lennart Asp
Tack, Malin! En gör så gott man kan!
Inlägg #3: Postat: 2012-08-14 21:45:00
Lennart Asp
Undrar förresten vem som är "Sveriges Sinatra"? :
Inlägg #4: Postat: 2012-08-14 22:10:00
Pia I
Kanske Arne Weises son?
Inlägg #5: Postat: 2012-08-15 02:36:00
Lennart Asp
#4: Jag skulle precis svara på ditt inlägg, Pia, men så kunde jag inte slita mig från en mycket intressant tysk-turkisk långfilm från 2007, "Vid himlens utkant" av Fatih Akin, med bla en numera gammal Hanna Schygulla i en ledande roll!

Jag måste erkänna att jag var tvungen att googla på "Arne Weises son"! : Jo, han verkar ju vara en ambitiös ung man med ett grundmurat självförtroende, som framgick av en TV-intervju där han lite nonchalant nämnde att han "pluggade marknadsföring" förut. Låter inte som något livets hårda skola som Tatlises tvingades genomlida? Men han har nog potential om han jobbar hårt med rösten och tar över Stureplansmaffian? :
Inlägg #6: Postat: 2012-08-15 09:32:00
Lennart Lundwall
#5 Asp: Det är skönt för oss svear att veta var vi har Stureplans kvasivarelser. På mindre nogräknade näringsställen därstädes festar man vanligen upp icke deklarerade tillgångar under tjusiga unga damers uppskattande kvitter. Skallerjournalister och andra ornitologiskt bevandrade påstår att varelserna just nu är på väg tillbaka till sin trygga innerstadsmiljö från sommarvistena i Sandhamn och liknande slitna öar i skärgården. Efter deras sommarveckor liknar skärgården de skarvöar svearne ser från Ålandsbåten i stora farleden mot Furusund. Enligt Skärgårdsstiftelsens städpatruller. Allmänheten varnas.
Inlägg #7: Postat: 2012-08-15 09:43:00
Mr Harmoni
#6 Lennart Lundvall, jag måste få skratta, hur du med ord gör något roligt av bedrövelsens människor som är styrda av sina oförtjänta pengar.
Inlägg #8: Postat: 2012-08-15 10:09:00
Pia I
#6 precis!
Inlägg #9: Postat: 2012-08-15 11:51:00
Lennart Asp
#6: Jorå, jag har även siktat den ökände Tatlises i grodperspektiv på Stureplan vid ett av hans Stockholmsbesök! Visst är det bedrövligt att en annan stackars gammal man tillsammans med mina olycksbröder tvingas att leva på brödsmulor från de rikas bröd, "pain riche", som "kvasivarelser" på Stureplan kastar åt en i fyllan???Kanske en ny rödgrön röra till regering kan rensa upp i Stureplansträsket?? Vad tror Lundwallaren om det?
Inlägg #10: Postat: 2012-08-15 12:57:00
Pia I
Ibrahim Tatleses är en underbar sångare tycker jag! Tänk när han var yngre. Som en näktergal!
Inlägg #11: Postat: 2012-08-15 13:51:00
Lennart Lundwall
#9 Asp: Jag tror nog att det enda som hjälper mot Stureplaneriet är att trenden växlar. En viss dumhet måste bekämpas och att vara korkad är inte straffbart. Därför kan det ta tid att ändra trender. Krogklientelet hyllar de försöksutsläppta herrar som vill visa hela världen alla pengarna från sitt senaste rån i korvkiosken. För att inte nämna den tuffa holdup-kuppen av tant Olga, 77, med bankomatkoden prydligt antecknad på kortet.

- Kärringen hade ingen mobil, annars lyckades jag med det perfekta brottet. Hon hade just fått sin pension på kontot, så jag sparka ner det gamla russinet, lite försiktigt, typ, hälsar brottslingen, som likt profeten inte vill vara med på bild.

Och inga personnamn säger jag, då blir jag väl beskylld för hets mot folkgrupp och rasism också...

Och HBT-polisen har väl full sysselsättning med att traska i sommarens alla regnbågsparader.
Inlägg #12: Postat: 2012-08-15 14:10:00
Lennart Lundwall
Tänk er när grabbarna från senaste Norrlandsrånet glider in på Stureplanshaket med varsin kasse full med enkronor och börjar gasta efter helrör.

Det är såna taffliga kupper som tar udden av kriminaldårens tuffhet och får skurken att framstå som just en tjuv. Kanske taffliga brottslingar kan öppna ögonen på "det vackra folket"?

Och varför har vi inte dödsstraff att mäta ut för vaneförbrytare och våldsmän? Ogräs bränner vi eller komposterar. Varför låta sådant mänskligt ogräs mörda, råna och misshandla vidare? Efter några år i finkan som oftast halveras pga utrymmesbrist.
Inlägg #13: Postat: 2012-08-15 14:10:00
Lennart Asp
#10: "Mavi, mavi" är min favorit, Pia! Med eggande trummor och allt ... Den här musikvideon bevisar inte att myten är sann att Tatlises skulle ha upptäckts när han jobbade på ett bygge. MEN Tatlises bevisar att han behärskar den svåra konsten att med uppknäppt skjorta bygga hus och äta lunch som en riktig macho, samtidigt som han obesvärat sjunger med en sötare näktergalsröst än Arne Weises sons röst!
Länk: youtube.com
Inlägg #14: Postat: 2012-08-15 14:15:00
Jan Brunnegård
Lennart L / Ja det måste kännas väldigt olyckligt att se sig själv som en storskurk och bli behandlad som en småtjuv. Sådant är inte bra för självförtroendet!
Inlägg #15: Postat: 2012-08-18 04:23:00
Lennart Asp
#11: Hörnu, Lundwallaren, jag är också kritisk mot försöksutsläppt krogklientel. Men när jag pickar runt på marken efter brödsmulor runt borden på Stureplan från de nyrikas bord är jag färgblind och ser inte om det är röda, svarta eller vita skor på gentlemännens lågklackade och gentleqvinnornas högklackade skodon och om polisen arresterar någon av dem för innehav av amfetamin så låt fan ta dem! För mig spelar det inte någon roll om det är en H, B, T, Q eller X, Y, Z-polis som arresterar dessa parasiter på Staten och Kapitalet!
Inlägg #16: Postat: 2012-08-18 04:27:00
Lennart Asp
... Men jag tror inte att Gamla Testamentet har någon brottsförebyggande effekt! :
Inlägg #17: Postat: 2012-08-18 09:24:00
Janne B
Asp 16 / Nej Gud Bevare Oss!GT handlar långa stycken om ett folk som anser sig ha rätt att göra vad som helst efter som den ende GUDEN står på deras sida, i alla väder. Nya Testamentet är mkt mer nyanserat och väcker egna tankar och kan därför rekommenderas! ;-
Inlägg #18: Postat: 2012-08-20 19:46:00
Lennart Asp
#17: Jo, "öga för öga och tand för tand" fullkomligt mildrades i Nya Testamentet av vad Jesus sagt enligt Matteus, "om någon slår dig på högra kinden, så vänd också den andra mot honom."

Jag vet att du inte vill försvara statskyrkor, men är det inte märkligt hur till exempel den djupt religiöse Bush den yngre verkade hoppa över Matteus och gick direkt till Mose lag? Hur kan man förklara denna mans blindhet?
Inlägg #19: Postat: 2012-08-20 19:53:00
Lennart Asp
P.S. Jag kanske skulle sagt "den kristna fundamentalismen" i stället för "statskyrkor". USA är ju officiellt en sekulär stat ...
Inlägg #20: Postat: 2012-08-20 19:56:00
Lennart Asp
Men toleransen mot icke-troende verkar inte vara så stor. Nu har ett ateistiskt parti bildats enligt nyheterna igår, men dem kämpar mot fördomar om att icke-troende inte har någon MORAL! :
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...