PLANKET att klottra på.

Showing page 7 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Inlägg #121: Postat: 2012-07-09 22:45:00
Jocke utsourzad
116/117 Nej Ström, jag kan inte bättre, och vill inte. Inte med den klena konkurrensen. Jag har redan bemött ditt grova felbedöming om en klimatlänk. Och gett en länk om sälarna. 1 miljard svälter idag, igen. Ett plastsjok som två Texas flyter i Stilla havet, med allt mindre partiklar, som aldrig bryts ner helt. Väl känt.
I själva verket är allt detta ytterst en fråga om mänskliga värderingar, önsketänkande, filosofi, vetenskapsteori. Och där är mänskligheten delad, en del tror tuta och kör, tillväxt, exploatering, befolkningsökning osv.
Som jag avslutade nyss, s.k. "domedagshot" är en fråga om riskbedöming, och har ungefär samma inverkan som barnuppfostran. Varning! Men för vissa är det ibland för sent.
Inlägg #122: Postat: 2012-07-09 22:46:00
Jocke utsourzad
forts Nu skall både Tyskland och antagligen Japan lägga ner kärnkraften. Världens två näst största exportländer, f.d. de största fascistländerna. Vissa lär sig, kanske...
Inlägg #123: Postat: 2012-07-09 22:51:00
Pia I
Man ska aldrig nedvärdera andra människor...
Inlägg #124: Postat: 2012-07-09 22:52:00
Jocke utsourzad
119/120 Ja jag har läst detta innan, vad heter boken? Både män och kvinnor kan ha omänskliga egenskaper. Men i dagens debatt och politik har man förenklat det hela, "män är skurkar, kvinnor är änglar".
Hur skall man kunna bygga en bättre värld ifrån sådana ytliga premisser?
Inlägg #125: Postat: 2012-07-09 23:01:00
Jocke utsourzad
forts F.ö. Ekologiskt slöseri är ekonomiskt slöseri. Där står företagen idag. SvD hade en artikel häromdagen om Peek Oil, igår förlöjligat, idag respekterat. Och då är det av Ström avfärdade klimathotet inte medräknat.
Inlägg #126: Postat: 2012-07-09 23:09:00
Pia I
#124 Män är inte skurkar Jocke, de får bara betala för något som de inte råddde för, lika lite som kvinnor fattar galoppen.
Inlägg #127: Postat: 2012-07-09 23:26:00
Jan Brunnegård
Nej Jocke det resonemanget har jag aldrig stött på.
Inlägg #128: Postat: 2012-07-09 23:30:00
Jan Brunnegård
Klotter PLANKET fungerar bättre än vad jag vågade hoppas på. Perfekt för snabba kort infall och meningsutbyten. Riktiga debbater bör få sin egen rubrik...
Inlägg #129: Postat: 2012-07-10 05:35:00
Pia I
Inlägg #130: Postat: 2012-07-10 08:40:00
Jocke utsourzad
127 Janne vilket resonemang, du ger ingen siffra? Däremot tycker jag du skall läsa Pias länk, om att Borg kan tänka sig pengar till moskebyggen och imamutbildning.
För min del tycker jag Borg skall syssla strikt med ekonomin. Som filosof eller ideolog är han en katastrof, med logik på småskolestadiet. Liksom sin chef.
Inlägg #131: Postat: 2012-07-10 08:54:00
Jocke utsourzad
forts 130, anknytning till Pia 126. Här är en av Reinfeldts värsta grodor, på nivå Schyman.
Reinfeldt 2006: ”Det finns kvinnor som separerat från män med alkoholproblem som på det här sättet kan tvinga till sig halva barnbidraget för att finansiera fortsatt alkoholmissbruk.”
Så här lyckas denne statsminister kollektivt skuldbelägga halva folket, sprida fördomar om pappor, använda GBA samt förhindra enkel jämställdhet mellan könen. Plus att fjäska lite för kvinnor, som "inte fattat galoppen", citat Pia vilka förstås aaaaldrig super eller shoppar bort barnbidrag.
Allt detta framfört i samma mening. Duktigt?
Hägglund sa i Almedalen att han vill ha delat barnbidrag, även inom familjen. Bra!
Inlägg #132: Postat: 2012-07-10 09:50:00
Jan Brunnegård
Jocke du frågar/ Jag svarar att jag bara i rena undantagsfall hört kvinnor beskrivas som änglar och män som generella våldsverkare mm.Vid mitt skrivbord som soc sekr har jag träffat på hundratals personer som varit besvika på 1-2 personer från andra könet. Men de har inte delat in mänskligheten i goda och dåliga för det.//Vad Reinfeldt sa för sex år sedan ska man glömma och i stället fråga sig vad är Alliansens mening i dag och hur ser deras politik ut framöver.Jag vill veta lite om svenska folkets framtid - hur det varit vet jag redan!
Inlägg #133: Postat: 2012-07-10 09:58:00
Jan Brunnegård
Behöver inte läsa PIAs länk för jag har DAGEN en tid till - periodar med denna unika tidning. Varit Pingsttidning som strävar efter att bli en allkyrklig nyhetstidning. Kommit rätt långt med det...
Inlägg #134: Postat: 2012-07-10 09:59:00
Leif E Ström
"den klena konkurrensen", med det uttalandet har du definitivt tagit det avgörande steget in i Sourze twillightzone. Du förmörkar andra människor i din egen skuggbild. Du har fan inte en susning om andra människors intellekt vare sig de är stats-, finansminisitrar eller bara lilla jag. Var och var annnan skribent på Sourze får ett genmäle, vilket i huvudsak bygger på din arrogans.

De två kvinnliga forskarna från Örebros Universitet som 2010 fick vara med på ett forskningsprojekt i Stilla Havet är inte okänt för de som befinner sig utanför miljöbubblan.

Undertecknad skrev ett skarpt brev den 14 sept 2009, till nedanstående: fredric.norenn-research.se ; sverker.evansnaturvardsverket.se ; livsmedelsverketslv.se ; caroline.klingriksdagen.se ; telltelia.com

Utdrag: "Efter att ha läst miljöbalken kan jag inte förstå hur denna plasttillverkning och försäljning kan få förekomma i Sverige.
Har verkligen så tydliga paragrafer i balken förbisetts, eller är våra vetenskapliga rön gällande plasten "helt åt skogen"?
Befintlig miljövänlig inhemsk produktion skall inte kunna ersättas av en miljö-ovänlig dito. Plast-tillverkarna kan tydligen med oljeindustrins muskler och kapital föra en lobbyverksamhet som vilseleder de flesta forskare och beslutsfattare.

Det är dags för Sverige och EU att sanktionera plasttillverkningen via hårdare restriktioner.

Kan någon ta ansvaret och utreda ovanstående miljö-aspekter?
Klimatfrågorna i all ära men vår närmiljö och våra livsmedel bör komma i första hand i dag. I morgon kan vara för sent".

Ingrid Jedvall på Naturvårdsverket svarade: Att införa ytterligare sanktioner – än de regler som redan finns - för att t.ex. ”förbjuda” vissa typer av verksamheter ligger inte inom Naturvårdsverkets befogenheter. Miljöpartiets ansvarige Caroline Kling, utmärkte sig genom att inte replikera.
Inlägg #135: Postat: 2012-07-10 10:57:00
Jocke utsourzad
132 Janne! Om du följ med i riksmedia: Tex. DN:s kultursida där män beskrivits som dinosaurier, i SvT som gorillor, alla feministiska kolumner i kvällspressen osv osv, så hade du säkert sett, om du velat!
Därför säger också Doris Lessing, som flera gånger tagit upp just detta om nedvärderingen och skuldbeläggningen av män, som är själva kärnan i nyfeminismens ideologi, från feministiska kvinnor.
Lessing säger i TV4 intervju på frågan vad hon tycker om feminister: "Hemska förfärliga människor!" Precis som artikeln.
Inlägg #136: Postat: 2012-07-10 11:16:00
Jocke utsourzad
134 LE Ström, ja där försvann den sympatiska imagen kan man kanske säga... Varför jag skrev om "den klena konkurrensen", som svar på ditt "bättre kan du" var för att du vägrade bemöta, 1 att jag visade att du tidigare missuppfattat den där institutionens kan du länka till dem igen? budskap som MOT klimatteorin. 2 Att jag länkade om säldöden som inte alls kan avföras med virus, så enkelt som du av någon anledning önskar. Samt 3 Att det är en fråga om både riskbedömning och värderingar, och där Leif E Ströms klimatbudskap kan om det är fel, leda rakt åt helvete. Du negligerade bekvämligt nog dessa tre!
Men motsatsen, dvs klimatteorin om den får fortsatt praktiskt genomslag har alla fördelar för både miljö, utveckling av U-länder som inte har en chans att följa oss i vårt oljesamhälle!osv.
Detta ÄVEN om klimatteorin vilken inte är så tvärsäker som Climatescams anhängare skulle visa sig vara felaktig, mer eller mindre. Så negligera vänligen inte det du inte har full kunskap om!
Ingen är fulländad i miljöhänseende, vi är alla involverade som syndare eller påverkare, Även MP, Naturvårdsverket SNF med flera. Har själv skrivit till både MP och SNF och protesterat, och det gläder mig att du har gjort samma! Plasten är praktism, men tyvärr ett otyg. Hela Marocko är t.ex. nersudlat med plastpåsar.
Inlägg #137: Postat: 2012-07-10 11:23:00
Jan Brunnegård
Jocke 135 / Nä jag hänger inte längre med på DN.s sidor och kvällspressen bör ingen läsa.Jag undviker att läsa skit här o där, därför är jag sällan uppretad.Men en gång var jag en stridshingst. Du borde ha en piggare person att diskutera med!
Inlägg #138: Postat: 2012-07-10 11:29:00
Jan Brunnegård
Leif Ström / Det är svårt att se de hemska bilderna från Bohuslän där havsströmmarna för i land tonvis med plastprodukter i alla storlekar. Även milimeterstora genomskinliga plastbitar som fiskarna får i sig och långsamt dör av. Just det har jag sett i tidigare reportage.Därtill har Tjörn och Orust drabbats av svåra oljeskador, olja som kommit flytande från danska sidan.// Havsbotten rakt under våra stora färjeleder lär se hemsk ut....
Inlägg #139: Postat: 2012-07-10 11:29:00
Jocke utsourzad
134 Ström. Är jag arrogant? Kanske ibland, men jag är också empatisk. Så här skriver jag om "brinner för" och "brinner inte för" på min sida.
För "Fåglar, träd, rent vatten och en respekterad natur!"
Mot: "Kollektiv feghet, gruppegocentricitet, statsfeminism!"
Vi kanske i denna diskussion skall hålla oss till oss, LE Ström och inte försöka blanda in andra här? OK?
Men när det gäller min syn på offentliga människors intellekt ovan, så är min lilla nedvärdering rent självförsvar. Kläcker man ur sig sådan sexistisk odemokratisk dum smörja som jag citerat ovan, får man skylla sig själv. Eller vad tycker du om den synen på pappor?
Kan du ge ett svar på det åtminstone, där brukar vi ju ha viss samsyn, även om lite mer krut skulle välkomnas...
Inlägg #140: Postat: 2012-07-10 21:57:00
Jocke utsourzad
Plaster hotar fisken i Östersjön. Visst är de sorgligt, och kanske ödesdigert? SvD idag.
Länk: svd.se
Showing page 7 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Laddar...