Herre Gud - tack för Midsommar.

Inlägg #1: Postat: 2012-06-23 09:49:00
Jan Brunnegård
SOMMARPSALMERNA flödar ur våra medier, det är bara våra elever som inte får lyssna på psalmer och böner, som ofta ingår i psalmer. I SVTs firande i går kväll sjöngs det minst fem psalmer.Nu sjunger Lill Lindfors om Blomstertiden i "Ring så spelar vi".

Varför allt detta fromma i medierna nu? JO för medierna är behovsorienterade! De vet vad folk vill höra i denna ljuva sommartid.

I musikradion P2 har det låtit sakralt hela natten o morgonen. Inte någonstans talas det om att små barn eller vuxna skulle skadas av detta. Men just folk i skolåldern ska skyddas mot all religionsutövning. JA HERRE GUD!
Inlägg #2: Postat: 2012-06-23 11:01:00
Jocke - sourzial
1 Janne, apropå man måste passa på sommar, radion osv livsåskådning?, så på newsmill skriver idag Sievert Öholm "P1 har valt ytlighet framför religion". Om programmet "Sommars" pratare.
Länk: newsmill.se
Men sedan nämnde du i förrgår, ungefär "p1 har blivit kvinnornas radio, mycket irriterande." Kan du utveckla det lite grann?
Inlägg #3: Postat: 2012-06-23 12:47:00
Jan Brunnegård
Jocke - har läst det mesta på länken med kommentarer.GHar ingen intressant kommentar!// Kvinnornas radio är ju motsatsen till MÄNNENS Idrottsradio/TV.
P1 ger en viss balans. Det finns en o annan extremm kvinnoröst - precis som i Mans Media. Det där med "irriterande" var ett försök till skämt!
Inlägg #4: Postat: 2012-06-23 13:11:00
Jocke - sourzial
3 Janne. Hmm, "irriterande". Skall inte plåga dig för mycket, förstår "det socialt känsliga läget" för ämnet här... Men det här?
1 Alesia Goncharika, ”f.d. sosse” i Sahlins ungdomsråd, om nyvalde sosseledaren Stefan Löfvéns mest privata del, citat: ”Problemet är inte att han är man och har en penis, problemet är hur han använder sin penis!"
Menar du verkligen att i den manliga ? rätt mycket kvinnor där förekommer något som ens är i närheten av detta?
2 Länk: newsmill.se
Mats Olsson, lärare, om "P1-programmets svartmålning av männen försvårar jämställdheten":
"Innerst inne har jag ganska bestämda åsikter om det här programmet, men jag tvekar att uttrycka dem. Så effektivt genomförd är demoniseringen av den andra positionen och jag vill inte riskera att sammanföras med Breivik, Bin Ladin eller dem som mordhotat Lundberg"
Ett hot mot "jämställdheten", observera! Och detta är knappast nytt.
Inlägg #5: Postat: 2012-06-23 13:19:00
Jocke - sourzial
Mats Olsson om p1 programmet om maskulinitet: "Kanske hade jag väntat mig någon form av teoretisk diskussion kring begreppet innan raden av manliga illdåd radades upp. Polska huliganers slagsmål, syriska milismäns sexuella övergrepp, sexköp i Tyskland, franska mediers försök att dölja DSK:s sexuella utsvävningar, fotbollsspelarnas bordellbesök, högermilismäns våldtäkter i Colombia, kvinnomisshandel i Sverige. Behrang Breivik och Bin Ladin lyfts fram som exempel på personer som oroar sig för att maskuliniteten är hotad. Den som utifrån det här underlaget skulle försöka försvara maskulinitet som idé liger nog av svårt självplågarbehov."
Detta är alltså inget annat än ett extremfeministiskt P1, med en uppifrån dirigerad sexistisk, könsrasistisk manshatarsyn. Eller stämmer beskrivningen in på dig, på mig?
För observera min bäste Janne B. 99 av de civila männen de som inte tvingats ut i krig av makthavare av båda könen omfattas inte av den här beskrivningen! Ändå sätts den här och på många andra håll "von oben som "norm" för maskulinitet!
Hur stor pedagogisk skada tror du detta gör, för våra pojkar t.ex.?
Inlägg #6: Postat: 2012-06-23 13:31:00
Jocke - sourzial
4/5 Tillägg, rättelse. Alesia Goncharika om Stefan Löfvéns penis framfördes alltså också i riksradion.
Och i 5 skall slutet av citatet från Mats Olsson som utbildar förskolepersonal vara "lider nog av svårt självplågarbehov".
Svårt att kopiera citat från newsmill av någon anledning, man får lägga till slutet själv, annars kommer hela sidan med!
Kolla gärna länken, ni som är intresserade av att utan skygglappar upptäcka den vida spridda sexismen mot manligt kön i våra riksmedia!
Inlägg #7: Postat: 2012-06-23 13:35:00
Jocke - sourzial
Och i 4 skall det vara "den manliga sporttradion" som då jämfördes av Janne med p1:s kvinnoprogramm.
Laddar...