Valt inlägg:
3 Janne. Hmm, "irriterande". Skall inte plåga dig för mycket, förstår "det socialt känsliga läget" för ämnet här... Men det här?
1 Alesia Goncharika, ”f.d. sosse” i Sahlins ungdomsråd, om nyvalde sosseledaren Stefan Löfvéns mest privata del, citat: ”Problemet är inte att han är man och har en penis, problemet är hur han använder sin penis!"
Menar du verkligen att i den manliga ? rätt mycket kvinnor där förekommer något som ens är i närheten av detta?
2 http://www.newsmill.se/artikel/2012/06/17/p1-programmets-svartm-lning-av-m-n-f-rsv-rar-j-mst-lldhet
Mats Olsson, lärare, om "P1-programmets svartmålning av männen försvårar jämställdheten":
"Innerst inne har jag ganska bestämda åsikter om det här programmet, men jag tvekar att uttrycka dem. Så effektivt genomförd är demoniseringen av den andra positionen och jag vill inte riskera att sammanföras med Breivik, Bin Ladin eller dem som mordhotat Lundberg"
Ett hot mot "jämställdheten", observera! Och detta är knappast nytt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?