Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Mats Olsson om p1 programmet om maskulinitet: "Kanske hade jag väntat mig någon form av teoretisk diskussion kring begreppet innan raden av manliga illdåd radades upp. Polska huliganers slagsmål, syriska milismäns sexuella övergrepp, sexköp i Tyskland, franska mediers försök att dölja DSK:s sexuella utsvävningar, fotbollsspelarnas bordellbesök, högermilismäns våldtäkter i Colombia, kvinnomisshandel i Sverige. Behrang Breivik och Bin Ladin lyfts fram som exempel på personer som oroar sig för att maskuliniteten är hotad. Den som utifrån det här underlaget skulle försöka försvara maskulinitet som idé liger nog av svårt självplågarbehov." Detta är alltså inget annat än ett extremfeministiskt P1, med en uppifrån dirigerad sexistisk, könsrasistisk manshatarsyn. Eller stämmer beskrivningen in på dig, på mig? För observera min bäste Janne B. 99 av de civila männen de som inte tvingats ut i krig av makthavare av båda könen omfattas inte av den här beskrivningen! Ändå sätts den här och på många andra håll "von oben som "norm" för maskulinitet! Hur stor pedagogisk skada tror du detta gör, för våra pojkar t.ex.?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?