Inlägg #1: Postat: 2012-05-25 09:13:00
|
Pia I |
De som du tippat, tycker jag också är de bästa. Men jag är inte så säker på att Loreen vinner.Man vet som sagt aldrig. Men hon är bra på ett speciellt sätt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-05-25 12:15:00
|
Jan Brunnegård |
NI som är lite nya här ska veta att Billy Butt tipsat om vinnare här i många år. Han har jobbat i branschen i herrans många år. Mycket mångsidig och intressant herre. DU får reda på mer om du trycker på hans namn upp till höger...Med vänlig hälsning.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-05-27 00:26:00
|
Janne B |
JAHA HON GJORDE DET HURRA
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-05-27 22:37:00
|
sunny |
Billy:du fick rätt med råge!!!!!!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2012-05-27 23:26:00
|
GunnarL |
Billy fick väl i huvudsak helt fel! Han hade rätt om vinnaren men i övrigt var väl tipset inte så där särskilt lyckosamt? Hans åsikt om kommentatorerna delar jag helt ut - sällan har man hört mer meningslöst pladdrande! Loreen höll hög klass men kommentatorerna var rent katastrofalt dåliga.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2012-05-28 09:22:00
|
Jan Brunnegård |
Kommentattorerna borde i huvudsak vara tysta, bara översätta till svenska det som är svårbegripligt för "min del av svenska folket". Fortfarande har jag inte sett hennes verser på svenska. Var finner man dem??
|
|
Inlägg #7: Postat: 2012-05-28 13:54:00
|
Jagska |
#6 - Finsk TV översätter alla sånger med undertexter sedan 70-talet. Och hitintills har dom klarat alla språk som har förekommit. Att sedan texternas innehåll är intetsägande handlar mest om banal kärlek gör inget att dom sjunger på engelska. Det är väl inte många som lyssnar på texterna. Loreen vann men ingen pratar om henne som gjorde koreografin och som bidrog till segern hon är finska, och vem som designade kläderna? Själv tycker jag att de flesta bidragen var öronbedövande skrik och oljud. Jag hade ljudet på tv:n ganska lågt, så jag somnade innan slutet och vaknade när någon avfyrade raketer mitt i natten här utanför, då visste jag att Sverige hade vunnit. Ps. Estland översätter också texterna. Själv tyckte jag mest om finlandsvenska Pernilla som sjöng så vacker svenska i det finska bidraget … Men tyvärr gick inte svenska språket till finalen.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2012-05-28 14:14:00
|
Janne B |
Del av den engelska texten//
Why,
Why cant this moment last forevermore
Tonight,
Tonight eternitys an open door
No
Dont ever stop doing the things you do
Dont go
In every breath I take Im breathing you
Euphoria
Forever, ‘til the end of time
From now on, only you and I
We’re going u-u-u-u-u-u-up
Euphoria
An everlasting piece of art
A beating love within my heart
We’re going u-u-u-u-u-u-up
|
|
Inlägg #9: Postat: 2012-05-28 15:03:00
|
Leif-Arne Undvall |
Man kan köra texten genom den eminenta översättningsmaskinen googletranslate och få detta odödliga poem:
Varför, varför kan inte just nu sista evigt Ikväll är ikväll evigheten en öppen dörr Nej Sluta aldrig att göra de saker du inte går in varje andetag jag tar jag andas er Euphoria evigt, til slutet av tiden Från och med nu, bara du och jag Vi kommer uuuuuu upp Euphoria Ett evigt konstverk stryk kärlek i mitt hjärta Vi kommer uuuuuu-up.
Vem behöver läsa Transrömer när Google finns?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2012-05-28 15:07:00
|
Leif-Arne Undvall |
Vill man ha texten på finska så klarar översättningsmaskinen även detta med galans, se bara så vacker texten blir på finska språket, tror jag.
Miksi, miksi ei voi tällä hetkellä viime ikuisesti Tonight, Tonight ikuisuus on avoin ovi Ei En koskaan lakkaa tekemästä asioita, et ei mennä jokaisella hengenvedolla otan olen hengittää teille Euphoria Ikuisesti, til loppuun aikaa lähtien, vain sinä ja minä Menemme uuuuuu-up Euphoria ikuinen taideteos pelaajan rakkaus sydämessäni Menemme uuuuuu-up.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2012-05-28 15:45:00
|
Jan Brunnegård |
Inte för att jag kan finska men det låter nästan vackert, när jag sitter o tonar här...JUST NU går en klassisk magisterfilm på SVT tror jag
|
|