Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#6 - Finsk TV översätter alla sånger med undertexter sedan 70-talet. Och hitintills har dom klarat alla språk som har förekommit. Att sedan texternas innehåll är intetsägande handlar mest om banal kärlek gör inget att dom sjunger på engelska. Det är väl inte många som lyssnar på texterna. Loreen vann men ingen pratar om henne som gjorde koreografin och som bidrog till segern hon är finska, och vem som designade kläderna? Själv tycker jag att de flesta bidragen var öronbedövande skrik och oljud. Jag hade ljudet på tv:n ganska lågt, så jag somnade innan slutet och vaknade när någon avfyrade raketer mitt i natten här utanför, då visste jag att Sverige hade vunnit. Ps. Estland översätter också texterna. Själv tyckte jag mest om finlandsvenska Pernilla som sjöng så vacker svenska i det finska bidraget … Men tyvärr gick inte svenska språket till finalen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?