Henry Bronett: Extrema åsikter på frammarsch

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2012-05-06 20:25:00
Leif Erlingsson
Forts...Ang. goda eller onda så finns nog alla sorter.  Ang. Ra så känner jag väl till den entiteten, har läst flera böcker med kanaliseringar från den.Ang. jordens rundning så kan man gott tänka sig att besökare besöker samtliga kontinenter.Ang. att hoppas på välvilja så duger det inte!  Hela mitt engagemang bottnar i insikten att om vi inte själva blir seende så blir vi säkert förslavade eller värre.  Ta en sådan sak som att det finns fysik som ingenjörsmässigt kan förändra medvetandefältet och - om den används för gott, programmera bort sjukdom så sådan omedelbart försvinner.  Och om den används för ont - kan programmera människor till att begå självmord eller mörda andra, eller mer subtilt djävelskap.  Har massor av referenser, men huvudsaken är att det är teoretiskt förklarat och praktiskt demonstrerat.  Min slutsats är att vi måste öppna upp att se i ytterligare dimensioner, så vi själva kan se denna typ av påverkan i minst två dimensioner utöver de tre rumsdimensionerna.  Jämför med att försöka köra bil på en trafikerad motorväg om du är blind och döv, det är som att i blindo ge sig ut på ett minfält!  Vi människor har eg. dessa latenta förmågor, men vi har inte blivit övade i att använda dem.  Här har dagis och skola en viktig uppgift!Du nämner egoismen, ja, som ursprunglig orsak.  Men det som är skapat får eget liv.  Storyn om Frankensteins monster vill lära oss det.  :
Inlägg #22: Postat: 2012-05-06 21:54:00
Bizon
Leif - att vi själva ska välja att "bli seende" gäller många plan här i livet - inte minst inom politiken som ju har en direkt inverkan på vårt samhälleliga liv. Och det som har inverkan på det samhälleliga/sociala har inverkan på det personliga och omvänt.
Detta seende du är inne på betyder att se samband - och då förutom de enklare sambanden i samlivet oss människor emellan, även sambanden mellan våra mentalt dolda ambitioner och vad dom i längden kommer att leda till om dom får fotfäste i vår medvetandekultur och kan förmeras/manifesteras i resterande samhällskropp.

Ja då är risken stor att vi dels förslavas och i nästa steg förbrukas om den processen går tillräckligt snabbt så att inte mental motkraft hinner byggas upp och fås att verka i en annan riktning.

Jag är ju inte så optimistisk vad gäller människans förmåga att verkligen nå någon sorts mental blomning värd att känna stolthet för även om jag skulle önska finna något mer hoppingivande utvecklingsväg för oss att beträda.

Kan du se något sådant som gör att du hellre ser mänsklighetens överlevnad än dess undergång?
Vad tänker du dej i så fall att det skulle vara?

Du kanske tycker att jag är lite väl svartsynt, och jag kan bara säja att det inte handlar om någon depression utan mer ett vägande mellan människans goda och människans dåliga och en värdering av den lidandemängd som produceras genom människans egoistiska framfart och i vad mån detta kan neutraliseras av människans godare egenskaper. I det fallet har jag hittills funnit en fruktansvärd övervikt vad gäller vår produktion av lidande.

Den färdigheten du beskriver som skulle kunna undanröja sjukdom till exempel - den skulle väl många vilja lära sej - för något trettiotal år sedan var det en healing-form som kallades "reiki" den distribuerades av ett antal initierade "reiki-healer" som för en initiering begärde flera tusen kronor för initieringen som för övrigt gjordes på någon timme - egoismen i sin prydno igen.
Inlägg #23: Postat: 2012-05-07 07:52:00
Leif Erlingsson
Bizon 2012-05-06 21:54 #22,Den färdigheten du beskriver som skulle kunna undanröja sjukdom till exempel - den skulle väl många vilja lära sej - för något trettiotal år sedan var det en healing-form som kallades "reiki" den distribuerades av ett antal initierade "reiki-healer" som för en initiering begärde flera tusen kronor för initieringen som för övrigt gjordes på någon timme - egoismen i sin prydno igen.Egoismen stoppade också den 100 effektiva Antoine Priores maskin som tydligen modulerade två dimensioner upp från det fysiska för att skapa signaler tre dimensioner upp, direkt i medvetandefältet.  Detta gjordes rent konkret i ett plasma av kvicksilver och neongas i ett vacuumrör som dels pulsades med en 9.4 gigahertz elektromagnetisk våg som i sin tur modulerades på en 17 megahertz våg i detta plasma.  Men denna modulation når bara en dimension till, den verkliga hemligheten var sjutton frekvenskällor av ospecificerad frekvens och natur, varmed Priori direkt förmådde modulera livs-medvetande-fälts-loopen i däggdjurscellen.  Han jobbade alltså direkt mot "virtuella" överfrekvensband i hyperrymden.  Han höll på i 26 år med att få detta perfekt.  Det franska vetenskapsetablissemanget kunde dock ej tåla detta.  Det går ju inte att förklara utan att först korrigera den klassiska elektromekanik-modellen classical electromagnetics/electrical engineering CEM/EE model, t.ex. som Lt. Col Thomas E. Bearden har gjort.Detta seende du är inne på betyder att se samband - och då förutom de enklare sambanden i samlivet oss människor emellan, även sambanden mellan våra mentalt dolda ambitioner och vad dom i längden kommer att leda till om dom får fotfäste i vår medvetandekultur och kan förmeras/manifesteras i resterande samhällskropp.Förvisso, men jag kan bara göra min del.  Min mission är att röja upp tankespår så andra med mindre kamp än jag själv kan följa i dem.  Min mission är inte att först skapa de nya tankarna, det fanns och finns det folk som Nicola Tesla, Thomas Townsend Brown, Miles Mathis, Bearden och många många andra som har gjort och som gör.  Och min mission är inte heller att ta hand om allt skit som kommer efter av det du tog upp om dolda ambitioner, etc.  Jag har vett nog att begränsa mig, även om många inte vill tro det här på Sourze.Jag är ju inte så optimistisk vad gäller människans förmåga att verkligen nå någon sorts mental blomning värd att känna stolthet för även om jag skulle önska finna något mer hoppingivande utvecklingsväg för oss att beträda.Det är fullt möjligt om vi jobbar "ensamma tillsammans".  Var och en gör det den känner den kan göra bäst, och vi stöder varandra!Kan du se något sådant som gör att du hellre ser mänsklighetens överlevnad än dess undergång?  Vad tänker du dej i så fall att det skulle vara?Se ovan, nyss.  Det görs oerhört mycket positivt, men det är i stort sett total censur på sånt.  Om du som jag nätverkar åt många håll så upptäcker du ändå att det finns mycket goda krafter.  Bra initiativ som NewsVoice.se, KristofferHell.org som dock för tillfället är sänkt av maktens operatörer efter att de fick hastig medlemsfördubbling på sin utskickslista och många många andra.  Sluta bara läs manipulationsmedia, så kommer framtiden strax att ge mer möjligheter.
Inlägg #24: Postat: 2012-05-07 08:00:00
Leif Erlingsson
Rättelse:  Det går ju inte att förklara utan att först korrigera den klassiska elektromagnetiska modellen classical electromagnetics/electrical engineering CEM/EE model, t.ex. som Lt. Col Thomas E. Bearden har gjort.Och inget annat!
Inlägg #25: Postat: 2012-05-07 09:57:00
Bizon
Ja Leif - jag borde väl inte vara så pessimistisk, fast jag vet ju att det är stora krafter som behövs för att bara undanröja mänsklig dumhet och väcka insomnad nyfikenhet till liv.
Tänk dej vilket gigantiskt projekt att bara lyfta av rädslans ok från mänsklighetens axlar enbart med ideella medel när merparten av den övriga mänskligheten får sin försörjning av att hålla rädslan aktiv.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...