Inlägg #1: Postat: 2012-04-12 16:47:00 | |
Leif E Ström |
Lennart, "Innan jag säger något dumt"? Vad kan man mer än skriva ner några rader i sin förtvivlan, jo förbanna. Men åt mitt håll har det inte hörts något.
Vad jag däremot numera vet är att Mona Sahlin inte är ensam om att mygla. Det finns tamefan inte en restaurang, handlare, bilverkstad, byggare, statlig- kommunal tjästeman, politker - jag orkar inte fler. ALLA i sin tjänsteutövning har blivit penninggalna. Jag vill inte längre betala via en A-skattsedel. Nu är det dags för Borg och hans fogdar att ringa på en gång om året och motivera den summa de tänkt sno åt sig. F.ö. det är inte bara i Svedala som den värdekonservativa högern tagit maktpositioner, hela Europa har förändrats. Holländaren Gert Wilders vädrar både morronluft och blod. För honom är klockan just nu ”fyra minuter i tolv” och när den slagit hel är även han beredd att ta till vapen. På annat sätt är alarmismen om muslimernas stundande övertagande svår att tolka; när demokratin störtats är det varje demokrats plikt att ta till väpnat, eller i alla fall revolutionärt, motstånd. Dessa rader publicerade DN i tisdags ur Magnus Lintons nya bok "De hatade" i den redogör han även, att det är den politiska korrektheten som gett högern luft under vingarna. De som är mest korrekta och förhatliga återges i boken som: Inget annat land, förutom Sverige, kan – menar genusvetaren Jorunn Økland – på goda grunder kallas statsfeministiskt; en nation där feministiska värderingar så djupt har institutionaliserats i form av lagstiftning och politik. Samma egentliga grund som landsmördaren Anders Behring Breivik ville rasera, då han tog sig till Utøya för att ta landsmodern Gro Harlem Brundtland av daga. Undrar just nu hur många som velat ett och annat då de orättmätigt blivit av med sin enda ekonomiska trygghet som gav dem ett visst oberoende och självkänsla. Om ändå rödvita flugsvampen kommit upp, det behövs ettförändrat medvetandetillstånd. |
Inlägg #2: Postat: 2012-04-12 17:39:00 | |
Lennart Lundwall |
Den där Breivik hade kunnat vara till nytta för hela Europa. Om han sprängt ikull EU-kvarteret med fem ton gödsel och sedan lagt ner lika många ton på EU-kvarteren i Strasbourg. Gärna en sen natt för undvikande av stor blodspillan.
Alla politiker idag ligger i för att fixa ett jobb i EU med fördubblad lön och halverad skatt samtidigt som dom babblar om solidaritet här hemma med väljarna. Vi vet att dom ljuger men vi håller tyst och betalar kvarskatten. Bland allmogen ser man solidaritet - å andra sidan konserverar vi ett vanvett. EU ser jag som en ny sorts Hansa - översåtarnas organisation för ökade profiter på undersåtarnas bekostnad. |
Inlägg #3: Postat: 2012-04-12 23:46:00 | |
GunnarL |
Bra artikel! Jag älskar ironier. Problemet är att vi sitter upp till halsen i EU-bestämmelser och det kommer förmodligen inte att ha någon större betydelse vilken färg det är på vår inhemska regering. Fast hela situationen är naturligtvis både på gott och på ont - frågan är bara hur trångsynt man är - och hur kortsynt.
|
Inlägg #4: Postat: 2012-04-12 23:57:00 | |
Janne B |
OM EU förhindrat krig och strider på lägre nivå så är allt besvär vi har med EU kanske äbndå värt priset....De gamla fienderna Tyskland och Frankrike hjälps åt att rädda Grekland, för att ta ett exempel.Sverige har väl aldrig haft så bra ekonomi som nu - då menar jag staten och företagen. Men ekonomin i hushållen är högst varierande som alltid. Jag har varit nästan rik men så blev jag sjuk med ojämnt med arbete och så blev det så här....
|
Inlägg #5: Postat: 2012-04-13 00:08:00 | |
GunnarL |
4/ Instämmer med Dig Janne B. EU är i första hand ett fredsprojekt och ett mycket lyckat sådant! De fientligheter som gång på gång kastade in Europa i förödande krig - på slutet de två världskrigen - finns i dag inte. Så de olägenheter som EU för med sig är nog värda priset.
|
Inlägg #6: Postat: 2012-04-13 00:21:00 | |
Janne B |
EU blev en nödvändighet - EFTA frihandelsorganisationen sysslade bara med ekonomi - det räckte inte. MEN vi ska fortsätta att granska och kritisera EU - för att hålla det så friskt som möjligt.
|
Inlägg #7: Postat: 2012-04-13 09:51:00 | |
Lennart Lundwall |
Jag fick nyligen på skallen av en känd oppositionspolitiker för min EU-kritik. Jag raljerade om att hon var ute och seglade - och nu är hon faktiskt ute på en långsegling runt halva vår jord. Hon hävdade bestämt att skräpländerna på Balkan aldrig hade bekrigat varandra och att bosnier och serber hade nöjt sig med ordkrig om de varit EU-medlemmar då, på 90-talet. OK, sa jag, det låter ljuvligt och praktiskt. Hon är en mycket vacker kvinna som man inte vill vara osams med, så hon fick sista ordet.
Svenskarna verkar enbart glada över att betala 30 miljarder/år till EU. Och bockar och tackar för de 15 miljarder vi får i olika stöd därifrån... Om Ebberöds Bank våra ärade politiker hade satsat de försvunna 15 miljarderna för bara ett år i Saab så hade femtusen arbetslösa sluppit A-kassa och socialkontoret och haft lite människovärde kvar idag. I stället satsar vi på Grekland. Där varenda brevbärare eller statsanställd pensioneras vid 49 år. För att kunna fortsätta denna välgörenhet så föreslås att svensken ska jobba till 75. På fullt allvar. Leve det nya arbetarepartiet - arbete åt alla. Billigt. Och tills döden kommer som en befriare. |
Inlägg #8: Postat: 2012-04-13 10:19:00 | |
Jan Brunnegård |
Men bäste Lennart L/ Problemet med SAAB var ju att de nästan aldrig lyckades sälja så mkt bilar att företaget gicvk med vinst, det var i stälölet förlust år efter år. Hade Staten kunnat sälja SAABar bättre. Jag har haft minst 4 Saabar och tyckte om dem,men vi var för få saabälskare.// I SVT har grekiska talesmän starkt hävdat att det är lögn o skröna att folk pensioneras så som du säger. Jag vet inte sanningen."Varenda" är nog att ta i. Ha det så härligt o föga besvärligt/ Ja
|
Inlägg #9: Postat: 2012-04-13 10:24:00 | |
Jan Brunnegård |
Mig veterligt så har ingen regeriong föreslagit att vi alla ska jobba till 75 år. Dett handlade snarare om RÄTTEN att arbeta efter 65-67 års ålder. Det sitter i dag tiotusentals fullt vitala äldre runt om i landet som tvångspensionerats i sextioårsåldern.Detta är förnedrande och en helt onödig felaktig utgift för staten./ För mig var det tvärtom jag blev sjuklig vid 63 års ålder och tog då ut ålderspension....Pigg i skallen och trög i kroppen långtråkigt.
|
Inlägg #10: Postat: 2012-04-13 10:41:00 | |
Jan Olsson |
Ja,Du Jan,sprallig i huvudet,men stillsam i dansen! - Jag vet hur det är! - Vi får vara glada ändå! - Och en gång,Jan,skall vi sjunga,som aldrig här! - Bless you!
|
Inlägg #11: Postat: 2012-04-13 10:50:00 | |
Jan Brunnegård |
Jan O / Jag tränar sång 3-4 ggr om dygnet i badrummet. Där min röst låter bra men andra slipper höra."Ovan där" samt lite Lina Sandell passar mig...
|
Inlägg #12: Postat: 2012-04-13 11:14:00 | |
Lennart Lundwall |
Tack Jan B för härligt svar. Jag är en sån där fegis som sällan säger i ansiktet på folk att "om någon givit sig själve f-n på att sälja flera Saab-bilar, t.o.m. under statligt ägarskap, så hade det gått rätt skapligt. Rätt marknadsföring av en kvalitetsprodukt har alltid plats i hjärtat och garaget hos allmogen. Skit bakom skrivbordet har kostat många goda produkter livet".
Det kul att överdriva en smula och brassa på ... Men vi får alltså nöja oss med att försörja ett gediget gäng greker med dom där miljarderna. Annars kommer dom hit, som de tiotusentals anhöriga till hundratusentals "svenska" somalier som nu anländer efter vinterns myndighetsbeslut. Då påstår många att Ebberöds Bank måste öppna filialer. :- |
Inlägg #13: Postat: 2012-04-13 11:19:00 | |
Lennart Lundwall |
Sång övas gärna och ofta med "Jag är en främling, jag är en pilgrim, blott en afton..." efter Einar Ekberg och IBRA-kören. Så badrumskaklet lossnar. Kanske för att jag inte är så särskilt rällischöös.
|
Inlägg #14: Postat: 2012-04-13 12:31:00 | |
Jan Sångaren? |
Härligt ärligt svar Lennart L/ Fortsätt att brassa på du. Bland oss svenskar får inte bara finna Lagomfolket - jag tog i bättre förr...//På tal om bilar och annat. NU varit på verkstan med en 22 år gammal Audi 80 som går underbart a 5000 kr. Men bilprov peka tummen ner på 8 punkter. Mina Fixare sa att det kunde kosta 8000 kr att fixa till det. Bättre du satsar på annat sa de. SÅ jag åkte till den lokala Skrothandlaren som genast köpte bilen av mig för 1500 kr privat till sin dotter. Pappan kan nog laga upp bilen för en struntsumma för han vet ju var han ska hitta beg bra prylar osv./Det är skillnad på att vara lite gammal o lite sjuk och att vara ung frisk och kunnig. Har jag lagt märke till ;-
|
Inlägg #15: Postat: 2012-04-13 15:52:00 | |
Lennart Asp |
#9, #10: Förtvivla ej, mina kristna kamrater! Jag ser på vetenskapliga program på TV som visserligen inte lovar himmelriket, men ändå reservdelsmänniskan. Precis som med en gammal bil lovar dem att ersätta våra skröpliga fysiska delar med nya fräscha delar. Redan nu går det att sätta på fjädrande reservben på benstumpar som kan tävla med andra normala sprinters i tävlingar. Kanske döden i förlängningen också kan avskaffas så behöver vi inte herrarnas Jankristna himmel heller? :
|
Inlägg #16: Postat: 2012-04-13 16:21:00 | |
Lennart Lundwall |
En liten blå himmel som gardering när allt annat gått åt h-e är väl inte fel. Kanske även när reservdelarna funkar.
|
Inlägg #17: Postat: 2012-04-13 16:51:00 | |
Jan Brunnegård |
Lennart A / Jag är mer intresserad av alla slags vetenskapliga program än av de frommaste programmen. Kan du ändå godkänna mig som kristen. Det vore bra i så fall ;- Jan på helghumör.
|
Inlägg #18: Postat: 2012-04-13 17:38:00 | |
Lennart Asp |
#16: Visst, eller aabsolut som det nu heter, min namne kamrat, dem som tror på ett liv efter döden kan ju bita av en cyanumkapsel och se vad som händer. Resten av oss odödliga kan ju efter att jorden bivit fullbokad fortsätta att sprida våra gener till Månen och Mars, ... And Theeen, We Take ... not Bääärrrlin ... but Pluuuto! :
|
Inlägg #19: Postat: 2012-04-13 17:43:00 | |
Lennart Asp |
Jan, om det i Guds ögon är okej är det okej för mina ögon också att du hellre tittar på "vetenskapliga program" än "de frommaste programmen".
Du kanske inte behöver dem senare programmen eftersom du redan är frälst? Se upp bara så att inte ett allt för flitigt tittande på dem första programmen får dig att vackla i din himmelska tro. : |
Inlägg #20: Postat: 2012-04-13 17:49:00 | |
Lennart Lundwall |
Att tron vacklar ligger nära till hands. Fan själv och hans verk syns med önskvärd tydlighet vid en snabb omvärldsanalys. Men Gud har ingen jävel sett. Och Mohammed ville inte vara med på bild.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.