Valt inlägg:
Lennart, "Innan jag säger något dumt"? Vad kan man mer än skriva ner några rader i sin förtvivlan, jo förbanna. Men åt mitt håll har det inte hörts något.
Vad jag däremot numera vet är att Mona Sahlin inte är ensam om att mygla. Det finns tamefan inte en restaurang, handlare, bilverkstad, byggare, statlig- kommunal tjästeman, politker - jag orkar inte fler. ALLA i sin tjänsteutövning har blivit penninggalna. Jag vill inte längre betala via en A-skattsedel. Nu är det dags för Borg och hans fogdar att ringa på en gång om året och motivera den summa de tänkt sno åt sig.
F.ö. det är inte bara i Svedala som den värdekonservativa högern tagit maktpositioner, hela Europa har förändrats. Holländaren Gert Wilders vädrar både morronluft och blod. För honom är klockan just nu ”fyra minuter i tolv” och när den slagit hel är även han beredd att ta till vapen. På annat sätt är alarmismen om muslimernas stundande övertagande svår att tolka; när demokratin störtats är det varje demokrats plikt att ta till väpnat, eller i alla fall revolutionärt, motstånd.
Dessa rader publicerade DN i tisdags ur Magnus Lintons nya bok "De hatade" i den redogör han även, att det är den politiska korrektheten som gett högern luft under vingarna. De som är mest korrekta och förhatliga återges i boken som: Inget annat land, förutom Sverige, kan – menar genusvetaren Jorunn Økland – på goda grunder kallas statsfeministiskt; en nation där feministiska värderingar så djupt har institutionaliserats i form av lagstiftning och politik.
Samma egentliga grund som landsmördaren Anders Behring Breivik ville rasera, då han tog sig till Utøya för att ta landsmodern Gro Harlem Brundtland av daga.
Undrar just nu hur många som velat ett och annat då de orättmätigt blivit av med sin enda ekonomiska trygghet som gav dem ett visst oberoende och självkänsla.
Om ändå rödvita flugsvampen kommit upp, det behövs ettförändrat medvetandetillstånd.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?