Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag fick nyligen på skallen av en känd oppositionspolitiker för min EU-kritik. Jag raljerade om att hon var ute och seglade - och nu är hon faktiskt ute på en långsegling runt halva vår jord. Hon hävdade bestämt att skräpländerna på Balkan aldrig hade bekrigat varandra och att bosnier och serber hade nöjt sig med ordkrig om de varit EU-medlemmar då, på 90-talet. OK, sa jag, det låter ljuvligt och praktiskt. Hon är en mycket vacker kvinna som man inte vill vara osams med, så hon fick sista ordet. Svenskarna verkar enbart glada över att betala 30 miljarder/år till EU. Och bockar och tackar för de 15 miljarder vi får i olika stöd därifrån... Om Ebberöds Bank våra ärade politiker hade satsat de försvunna 15 miljarderna för bara ett år i Saab så hade femtusen arbetslösa sluppit A-kassa och socialkontoret och haft lite människovärde kvar idag. I stället satsar vi på Grekland. Där varenda brevbärare eller statsanställd pensioneras vid 49 år. För att kunna fortsätta denna välgörenhet så föreslås att svensken ska jobba till 75. På fullt allvar. Leve det nya arbetarepartiet - arbete åt alla. Billigt. Och tills döden kommer som en befriare.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?