Miljoner berörs när himlen öppnar sig i Thailand

Den här tråden diskuterar artikeln Miljoner berörs när himlen öppnar sig i Thailand.
Inlägg #1: Postat: 2011-10-16 16:06:00
arga gubben
Dessa naturkatastrofer kan vi hindra genom att här i Sverige lägga högre skatt på lastbilar och fler vindkraftverk............åtminstone enligt Miljöpartiet och Svenska Naturskyddsföreningen.
Inlägg #2: Postat: 2011-10-30 05:33:00
Bente
Vatten finns inte i Hua Hin, det regnar knappt, vi har ingen flåm och dricksvatten är hårdvaluta, på vissa ställen där de har lyckats få tag på. Det är en ständig strömm av bilar från Bangkok på vägen, trafriken står närmast stilla, vi rör oss lätt med cyklarna mellan. I butikerna gapar fler och fler hyllor tomma, det är slut på mjöl nudlar och ris... Cyklade söderut till närmaste stad Pranbury i går där fanns ännu lite ris men det rationerades ut i butiken man får inte länger köpa obegränsat. Träffade på en svensk familj i går som rest hit mot UDs rekomendationer, de kom dagen innan och skulle stanna en vecka hade det bra på hotellet men stranden är ju inte den bästa, fisken har fått kämpa hårt också det syns det, och den har ju inte alltid klarat sin kamp för livet...
Inlägg #3: Postat: 2011-11-13 05:15:00
Bente
Är du strandsatt, utan att kunna ändra din biljett, i Bangkok och vill ta dig därifrån? Eller på väg men söker allternativ plats i närheten. Hör av dig! Varmt välkommen till mig i HuaHin som är en trygg och vacker plats där allting finns att få tag på, havet är mera turkos längre söderut men så vill det alltid vara 2-3 timmar från en världsmetropol, här finns pool och sol, jag öppnar mitt hem i stället för att åka i mot strömmen. Kommer inte att kunna nå barnhemmet i norra Bkk som tänkt så som det ser ut, barnen måste ha blivit flyttade, jag är ingen avgörande faktor, bättre hålla sig ur vägen. Va vet jag? Jo, Flygplatsen i Bangkok berörs ej. TRygga platser är bland annat Hua Hin och en hel del andra ställen också så klart, finns mycket att läsa.. Överdriver medierna... Eller finns det andra starkare krafter som tystar ner för att inte uppröra och skapa panik. Vet ej, kommer inte att åka till Bkk i dag som planerat rädd för smittsamma sjukdommar och det sägs finnas förrymda krokodiler och andra farliga djur i flodvattnet... Spås ta 2 veckor förrän de översvämda gatorna är torrlagda. bentedesignhotmail.com
Inlägg #4: Postat: 2011-11-13 08:37:00
Gunnars skugga
Någon som vet om det är där pedofilen GunnarL befinner sig nu?
Laddar...