|
Inlägg #1: Postat: 2011-09-19 11:19:00
|
|
MD |
Natos tidigare högste militäre befälhavare i Europa, General Wesley Clark, avslöjar spelet bakom Mellanöstern och hur invasionerna och krigen var planerade redan före 9/11:
Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-09-19 12:31:00
|
|
Spartacus70 |
Bra artikel Mikael och jag iaf fick ett par nya tankeställningar.
En sak som fascinerar mig när det gäller dessa massor som låter sig förföras av dagens opinionsbildare som du nämner; media; tv; skolor mm. Hur kan man blint gå igenom tillvaron troendes på att vi kan flyga till månen, klyva atomer och bota svåra sjukdomar, men att ett antal individer skulle kunna bakom stängda dörrar få för sig att kontrollera resten är en omöjlighet? Naiviteten är slående och dessa som sedan bekämpar att information kommer fram i ett öppet och rättvist demokratiskt samhälle är ännu mer slående.
Rädslan får de flesta att göra saker de kanske aldrig skulle göra men det jag hoppas mest på är att den även ska få dom att tänka till...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-09-19 16:45:00
|
|
Per W |
Spartacus! Skärp dig! Du vet väl att månlandningen är en bluff!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-09-19 16:48:00
|
|
Per W |
I början av 70-talet bröts sig ett litet antal personer på uppdrag av Nixon in i demokraternas högkvarter i Watergate-komplexet. Inte ens en sådan liten operation kunde döljas för allmänheten.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2011-09-19 16:49:00
|
|
Per W |
#2 Och jag tror det heter "tankeställare". Vilka ställningar din tankar har vill vi inte veta.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2011-09-19 20:54:00
|
|
Spartacus70 |
Per, get a life!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2011-09-20 00:35:00
|
|
bohuslanningen |
Mycket bra - toppenbetyg från mig.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2011-09-20 08:08:00
|
|
Dag Nilsson |
2# Spartacus - "Hur kan man blint gå igenom tillvaron troendes på att vi kan flyga till månen, klyva atomer och bota svåra sjukdomar, men att ett antal individer skulle kunna bakom stängda dörrar få för sig att kontrollera resten är en omöjlighet?"
Faraoner, romerska kejsare, Djingis khan, brittiska imperiet för att nämna några exempel, vem tror att dessa inte hade drömmar och att behärska hela Världen? Finns det något enda litet som talar för att mänsklig mognad nu har nått sådana höjder att begär efter allmakt har försvunnit hos de som redan är mäktiga?
Min syn på saken är att maktsuget är detsamma nu som förr. Att tro något annat är sann naivitet. I stället gäller det att se hur det tar sig konkreta uttryck just nu. Vilka är de mest aktiva, mest farliga för oss andra?
Konspirationer i syfta att på orätt sätt skaffa makt pågår ständigt och på alla nivåer. Det gäller att våga se det och våga avslöja det man ser.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2011-09-20 19:50:00
|
|
cmo |
#2 & 8
I huvudet på en trudis:
Hur kan man blint gå igenom tillvaron troendes på att vi kan flyga till månen, klyva atomer och bota svåra sjukdomar, men att ett antal individer skulle kunna bakom stängda dörrar få för sig att kontrollera resten är en omöjlighet? Naiviteten är slående och dessa som sedan bekämpar att information kommer fram i ett öppet och rättvist demokratiskt samhälle är ännu mer slående.
Försök till tolkning:
Mycket som sågs som omöjligheter för 100 å sedan är i dag verklighet. korrekt påstående 1
Att ”att ett antal individer skulle kunna bakom stängda dörrar få för sig att kontrollera resten är” inte en omöjlighet. korrekt påstående 2
Eftersom det inte är en omöjlighet måste det vara en verklighet. logisk kullerbytta 1
Eftersom Bilderbergruppens möten hålls just bakom ”stängda dörrar” måste de planera att kontrollera resten av världen på de mötena. logisk kullerbytta 2
Är det ungefär så ni tänker?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2011-09-21 07:27:00
|
|
Spartacus70 |
#9 CMO, ditt försök till tolkning faller platt till marken. Varken månfärder eller atomklyvning förekom för 100 år sedan. Gör om och gör bättre.
Dina logiska kullerbyttor är bara för att förvirra de redan förvirrade, dvs inte mig och de som tänker kritiskt och självständigtvilket iofs du också gör med andras ideér och tankar på ett sätt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2011-09-21 07:41:00
|
|
Per W |
#10 Försök att stava dig igenom cmo:s inlägg igen gör om, gör bättre
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2011-09-21 09:08:00
|
|
Dag Nilsson |
#9 CMO - "Är det ungefär så ni tänker? " Svar: Nej.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2011-09-21 15:30:00
|
|
cmo |
#12 I så fall hur om överhuvudtaget?
Hur tolkar du sparrisens logiska resonemang, som du tydligen instämmer i...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2011-09-21 15:33:00
|
|
cmo |
#10 "Varken månfärder eller atomklyvning förekom för 100 år sedan."
Ja det var ju det jag skrev!?
Måste jag skriva på ännu lättare svenska?
T o m Dag fatatde ju...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2011-09-21 15:33:00
|
|
under the floorboards |
Dag, jag skrev om dig i en kommentar till cmo i en annan tråd som jag inte hittar nu. Detta var inte avsett som mobbing och jag ber om ursäkt om det sårat dig på något sätt. Kommentaren var en gissning och syftet var att ge möjlighet till vidare upptäckande och utveckling. Min gissning kan dock ha varit fel. Jag har den största respekt för ditt val att kommentera och debattera i ditt eget namn utan anonymitet och önskar dig lycka och välgång.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2011-09-21 15:34:00
|
|
cmo |
Usäkta stravfelen..
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2011-09-23 14:01:00
|
|
Bengt Hesdorf |
"Att de vanligen inte har vare sig tid, ork eller lust att mera djupgående försöka sätta sig in i de mekanismer som format och formar deras omgivning"????
Ligger det inte något i att i en sk. "demokrati" så innefattas man av BÅDE rättigheter så väl som skyldigheter???
En av dessa skyldigheter borde väl då vara att man är "up to date" i politiska sakfrågor.
...
Vi borde de facto införa ett form av prov typ körkortsprov som man SKALL ha godkänt på INNAN man kan erhålla sitt röstkort.
Att få tag på denna kunnskap är ingen konst om man inte utgår från gammelmedia utan använder sig av internet i stället.
Slit er från all idrott o.likn. som kastas som smulor till folket och sätt er in i politiska frågor i stället.
Annars riskerar det gå år h-e.
Ingen kunnskap inom det politiska systemetingen rösträtt
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2011-09-27 12:02:00
|
|
Leif Erlingsson |
Michael Delavante visar genom Lord Curzon citatet från 1898 "Jag erkänner att länder är spelpjäser på ett schackbräde på vilket ett spel om världsdominans utspelar sig" vad som egentligen pågår, och därmed vad vi måste lära oss för att bli seende. Nämligen att genomskåda alla förvillare, av vilka det vimlar av i alla sammanhang. Pia I efterfrågade nyligen en kurs för att förstå vad som pågår. Sourze är fullt av utbildningsmaterial i vad som pågår, inte minst Delavantes artiklar, men Sourze är ännu mer fullt av förvillare som försöker få oss att inte se det som är rakt framför våra ögon. Spelarna i Lord Curzons schackparti måste förresten med naturnödvändighet ha tillgång till underrättelser som vi andra kanske inte ens förstår vitsen med. Så de måste ha underrättelsetjänster. Folk i dessa måste förstås förstå en del av vad som verkligen pågår, och ha intresse av att - oavsett hur perverterat - dryfta kring det. Själv tror jag det är därför det finns diskussionsforum av typ "Above Top Secret", "Godlike Productions", etc. Spelarnas medhjälpares perversion tror jag alltså är orsak till mycket av konstigheterna på nätet, men bakom allt detta finns sanning. Bara vi förmår se den. Och bara vi förmår se förbi förvillarnas trick.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2011-09-27 14:12:00
|
|
Leif Erlingsson |
Tillägg: Professor Peter Dale Scott talar om "deep events" som berör stora mäktiga men dolda inflytanden med makt att påverka historien och han talar om vikten av att göra jämförande analyser av sådana deep events såsom del av en pågående dold underliggande grundval i så kallade utvecklade samhällen. Och om behovet av att diskutera frågan huruvida nyckel-deep events har med varandra att göra. Jag har tidigare berört detta här på Sourze, som på Länk: sourze.se ang. säkerhetstjänster och terrorism.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2011-09-27 18:33:00
|
|
Leif Erlingsson |
Från Michael Delavantes artikel:Elitens egen historiker professor Carroll Quigley, skrev brutalt ärligt om dem i "Tragedy & Hope" och "The Anglo-American Establishment" och avslöjade att mötet 1891 stakade ut detaljerna för det hemliga sällskapet som kom överens om att det skulle finnas en inre cirkel kallad "De utvaldas sällskap" och en yttre cirkel kallad "Medhjälparnas organisation". Målen skulle uppnås via hemliga politiska, ekonomiska influenser bakom kulisserna samt kontroll av media, utbildning & propagandainstitutioner.Jämför min fundering Länk: sourze.se ang. Spelarnas medhjälpares perversioner såsom orsak till mycket av konstigheterna på nätet. Det var en vecka sedan jag läste Delavantes artikel första gången, och det var inte förrän jag nyss läste den en andra gång som jag insåg att han där faktiskt tar upp medhjälparna.Vidare från Michael Delavantes artikel:1907 så mötte den amerikanske diplomaten Henry White det konservativa partiets ledare Balfour, Rhodes sällskap, i England för att diskutera Tyskland. White chockades då Balfour förklarade nödvändigheten av att provocera fram ett krig mot Tyskland och utbrast: "Ni är en storsint man privat, hur kan ni överhuvudtaget överväga något så politiskt omoraliskt som att provocera fram krig mot ett harmlöst land? Vill ni konkurrera så jobba hårdare".Högst densamme Arthur James Lord Balfour var i allra högsta grad tillsammans med Lionel Walter Rothschild, 2nd Baron Rothschild, Baron de Rothschild, som Lord Balfour i det ökända brevet dem emellan benämner "Dear Lord Rothschild" inblandad i skapandet av den statsliknande bildning som i dag kallas Israel. Första världskriget tycks härvid ha varit ett "nödvändigt" steg på vägen.Våga bli seende! Den som ser får leva!
|
| |