Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Från Michael Delavantes artikel:Elitens egen historiker professor Carroll Quigley, skrev brutalt ärligt om dem i "Tragedy & Hope" och "The Anglo-American Establishment" och avslöjade att mötet 1891 stakade ut detaljerna för det hemliga sällskapet som kom överens om att det skulle finnas en inre cirkel kallad "De utvaldas sällskap" och en yttre cirkel kallad "Medhjälparnas organisation".  Målen skulle uppnås via hemliga politiska, ekonomiska influenser bakom kulisserna samt kontroll av media, utbildning & propagandainstitutioner.Jämför min fundering http://www.sourze.se/forum/thread/10766175/page2#post10766931 ang. Spelarnas medhjälpares perversioner såsom orsak till mycket av konstigheterna på nätet.  Det var en vecka sedan jag läste Delavantes artikel första gången, och det var inte förrän jag nyss läste den en andra gång som jag insåg att han där faktiskt tar upp medhjälparna.Vidare från Michael Delavantes artikel:1907 så mötte den amerikanske diplomaten Henry White det konservativa partiets ledare Balfour, Rhodes sällskap, i England för att diskutera Tyskland.  White chockades då Balfour förklarade nödvändigheten av att provocera fram ett krig mot Tyskland och utbrast:  "Ni är en storsint man privat, hur kan ni överhuvudtaget överväga något så politiskt omoraliskt som att provocera fram krig mot ett harmlöst land?  Vill ni konkurrera så jobba hårdare".Högst densamme Arthur James Lord Balfour var i allra högsta grad tillsammans med Lionel Walter Rothschild, 2nd Baron Rothschild, Baron de Rothschild, som Lord Balfour i det ökända brevet dem emellan benämner "Dear Lord Rothschild" inblandad i skapandet av den statsliknande bildning som i dag kallas Israel.  Första världskriget tycks härvid ha varit ett "nödvändigt" steg på vägen.Våga bli seende!  Den som ser får leva!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?