Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Michael Delavante visar genom Lord Curzon citatet från 1898 "Jag erkänner att länder är spelpjäser på ett schackbräde på vilket ett spel om världsdominans utspelar sig" vad som egentligen pågår, och därmed vad vi måste lära oss för att bli seende.  Nämligen att genomskåda alla förvillare, av vilka det vimlar av i alla sammanhang.  Pia I efterfrågade nyligen en kurs för att förstå vad som pågår.  Sourze är fullt av utbildningsmaterial i vad som pågår, inte minst Delavantes artiklar, men Sourze är ännu mer fullt av förvillare som försöker få oss att inte se det som är rakt framför våra ögon.  Spelarna i Lord Curzons schackparti måste förresten med naturnödvändighet ha tillgång till underrättelser som vi andra kanske inte ens förstår vitsen med.  Så de måste ha underrättelsetjänster.  Folk i dessa måste förstås förstå en del av vad som verkligen pågår, och ha intresse av att - oavsett hur perverterat - dryfta kring det.  Själv tror jag det är därför det finns diskussionsforum av typ "Above Top Secret", "Godlike Productions", etc.  Spelarnas medhjälpares perversion tror jag alltså är orsak till mycket av konstigheterna på nätet, men bakom allt detta finns sanning.  Bara vi förmår se den.  Och bara vi förmår se förbi förvillarnas trick.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?