Ett semesterminne av den stinkande sorten

Den här tråden diskuterar artikeln Ett semesterminne av den stinkande sorten.
Inlägg #1: Postat: 2011-09-02 09:47:00
Jan Olsson
Man får taga toaletten som den kommer! - En riktig skitsak egentligen! - Även i Paris,på restaurang,har jag upplevt dylik toalett! - Var glad att Du inte var i Afrika! -
Inlägg #2: Postat: 2011-09-02 10:26:00
Lennart Asp
#!: Jan, din korta densitetsrika kommentar suger in den lilla smula densitet som finns i artikeln och ... återför dess minimala substans till dess rätta plats. Spola!
Mvh
Inlägg #3: Postat: 2011-09-02 10:28:00
Lennart Asp
#1: P.S. Men Egypten ligger faktiskt i Afrika, min käre Jan! :
Inlägg #4: Postat: 2011-09-02 10:50:00
Lennart Asp
#1: P.S.två: Vet inte om det behövs påpekas men Paris ligger i Europa, trots att dylika toaletter finns även där, vilken jag också noterat. I Indien där jag har spenderat många dagar och nätter spenderade jag fullkomligt normalt även en viss tid på dylika ställen. Fungerade utmärkt att sitta i den mest naturliga ställningen för att uträtta dylika behov. Fungerade sämre på de European style hotell som hade moderna toaletter, ofta ur funktion, på grund av att de var fullproppade med papper. Men sistnämnda fenomen kanske bara var resultat av en kulturkrock, liknande den som skribenten beskriver? :
Inlägg #5: Postat: 2011-09-02 11:21:00
Jan Olsson
#3 - Ursäkta,men i min tanke var jag en bra bit söder om Sahara! - Roligt,när man kan bli påkommen med sakfel! - Men,"skit" i det!
Inlägg #6: Postat: 2011-09-02 13:04:00
Lennart Asp
#4: P.S tre: Komplettering; Indien ligger i ... Indien!
Inlägg #7: Postat: 2011-09-02 13:18:00
Lennart Asp
#3: Ingen fara Jan, jag skiter i det, även om egypterna kanske inte skiter i att de bor i Afrika? : Lite svårare att skita i en ovanligt fördomsfull artikel ..."Grönsakerna som vuxit på ängen i landet du besöker, hur mycket av odlarnas urin har inte nått dessa rötter?"
Det är en sak att vara främlingsfientlig. Men vad har de stackars rotfrukterna gjort artikelförfattaren? Inte ens SD har väl främlingsfientlighet mot grönsaker på sitt program? Vet inte om det behövs påpekas men rotfrukter växer inte i urin. De växer i jord, upplandad med många för jorden härliga naturliga utsöndringsprodukter från människor och våra kära meddjur på vår planet ... även urin som innehåller kväve. Men artikelförfattaren kanske är orolig att urinet kommer från en egyptisk icke-europe, icke-svensk? Medlem i SD? ...
Inlägg #8: Postat: 2011-09-02 14:46:00
Jan Olsson
#6 - Offentlig toalett i Indien,med himlen som tak,muromgärdad,betjänad av oberörbara individer/lägg märke till det långsökta skämtet/DET är ingen skitsak! - Tvärtom! -
Inlägg #9: Postat: 2011-09-02 15:51:00
Thomas L. Aabo
SKIT i det!
Inlägg #10: Postat: 2011-09-03 02:26:00
Lennart Asp
#6: Nja, tänk dig mera ...våra dass på landet ... behåll taket, men riv ner sittbrunnen för maximal bekväm kroppsställning. ... minimal eller maximal substans direkt down to earth, utan hinder och utan assistans av oberörbara. Eventuell assistans kommer bara från de andra hyresgästerna ... en stor spindel ser ut att när som helst vilja hoppa ner från väggen och landa direkt på ditt huvud. :
Inlägg #11: Postat: 2011-09-03 02:30:00
Lennart Asp
#9 Vad är det vi ska skita i? Artikelförfattarinnans talande tystnad? :
Inlägg #12: Postat: 2011-09-03 02:39:00
Lennart Asp
#9 Vad är det vi ska skita i? Artikelförfattarinnans talande tystnad? ;
Inlägg #13: Postat: 2011-09-03 08:59:00
Jan Olsson
Som svar,Lennar Asp,på Din "enträgna" fråga! - Inte "skita" i den talande tystnaden,utan fastmer då i därför avsedd "brusfåtölj",kanske av Gustafsbergs fabrikat,eller annan likvärdig tillverkning! - På det att artikelförfattarinnan även fortsättningsvis kan låta höra av sig! - Utan risk för fekalieangrepp! - Mvh.
Inlägg #14: Postat: 2011-09-04 02:01:00
Lennart Asp
Nja, Jan Olsson, nu tror jag att du har dåligt minne och plötsligt blev pryd? Är det den gamle gentlemannen i dig som vaknade till liv av att betrakta fotot på artikelförfattarinnan? : Det var artikelförfattarinnan som började med att mycket konkret dra upp fekalier som den viktigaste ingrediensen i hennes stinkande soppa och mera symboliskt i rubriken. Du var den förste att skoja med hennes av främlingsfientlighet obehagligt doftande fekaliespår.
Sedan kom jag och sist Thomas. Om det är någon som usatts för "fekalieangrepp" är det väl snarare de stackars egyterna och de lika stackars grönsakerna. Artikelförfattarinnan verkar inte ha något emot att ta upp fekalierna både på ett bildligt och konkret sätt. Hennes talande tystnad beror nog mer på att hon inser att hela hennes artikel helst skulle stannat i .... byrålådan! Vad annars? :
Men för säkerhets skull låt mig omforma min retoriska fråga på ett mera gentelmannamässigt sätt ... Vad är det vi ska strunta i? Artikelförfattarinnans talande tystnad? Är den pryda gentlemannen nöjd nu? :
Laddar...