Artickeln "Storleken har ingen betydelse"

Inlägg #1: Postat: 2011-08-18 15:55:00
Teddy Widegren
Länk: sourze.se
Använder inte facebook så jag lämnar en liten fundering här.

Det är klart att storleken på mannens könsorgan har betydelse i förhållande till djup och vidd på den aktuella kvinnans dito, något annat är bara mesande med de faktiska förhållandet.

Varför hymla med pojkarnas verklighet då man inte hymlar med tjejer - deras kön anses vara slappa, feta, trånga, grunda djupa osv. Grabbars anses vara långa korta, slaka, spänstiga, tjocka osv.

Man skulle av detta kunna dra slutsatsen att det kan finnas ett passande kön för ett tillfredsställande könsumgänge för alla könsvarianter oavsett vi är man eller kvinnor.

Men så vist ordnat är det inte eftersom det inte alltid är ett tillfredsställande sexliv som är avgörande för ett bra förhållande - inte heller om förhållandet är dåligt eller rent katastrofalt.

Enligt en del vetenskapliga rön är kvinnans vagina aningen mer förlåtande vad beträffande storleken på det manliga kön som hälsar på mer frekvent än rena tillfälligheter.
En grund vagina har den egenskapen att successivt kunna tänjas efter en tids umgänge med ett långt eller tjockt manligt kön.
Det finns tjejer som vägrar ta emot ett långt - eller i deras tycke alltför långt manligt kön.
Ett tillfälligt samlag med en man med ett i förhållande till kvinnans vagina alltför långt penis kan ofta upplevas som inte alls skönt för varken man eller kvinna.
Samma sak med kvinnor med stora eller slappa vaginor vid samlag med män med små, smala eller korta penisar.

Kanske skulle man kunna uttrycka dehela så här - lika barn leka bäst under inverterade förhållanden lång/djup kort/grund trång/smal osv.

Bara en reflektion alltså :-
Inlägg #2: Postat: 2011-08-18 17:49:00
Jan Olsson
Teddy Widegren,vad Du kan,vem har lärt Dig detta? - Är Du möjligen sex.kand.? - Eller rent av sexualakrobat? -Det är helt andra saker som har betydelse för ett tillfredställande sexualliv! - Förmågan hos kvinnan,att kunna få orgasm,och mannens att kunna ge henne den! - Oavsett diverse storlekar! - Kärleken är också viktig! - Innerlighet och förståelse för varandra inte att förglömma! - Stabilitet på ALLA plan gangnar förhållandet! - Fast Du kanske ser det i ett snävare perspektiv? - /Tillfälliga förbindelser?/ - Mvh.
Inlägg #3: Postat: 2011-08-18 21:48:00
Bizon
Ja du Jan - du har så rätt ur din relativt snäva synvinkel - kanske inte så modern i alla avseenden men ändå.
Tar mej friheten att citera mej själv ur första inlägget //Men så vist ordnat är det inte eftersom det inte alltid är ett tillfredsställande sexliv som är avgörande för ett bra förhållande - inte heller om förhållandet är dåligt eller rent katastrofalt// vilket jag avser visa att jag även täkt in din televinkel i resonemanget.
I dag har en del andra beteenden gjort sej gällande i sexumgänget som kanhända inte var påtänkta på din tid annat än rent hypotetiskt hos en och annan häradsbetäckare.
I dag är det lite annorlunda då även kvinnor förväntar sej bli tillfredsställda - även män löper runt i joggingskorna för att öka på konditionen då den där orgastiska förmågan du talade om hos kvinnor kan sitta väl så långt inne, och då gäller det inte bara att stå ut utan också att vara uthållig för att kunna ha så kul som möjligt och att få lite glädje av övningarna.
Sedan är inte det sedliga samlaget den ända möjligheten till tillfredsställelse varken för kvinnor eller män och i det fallet handlar det om helt andra företeelser än storlek eller hur trångt det kan vara i skrymslena.
Men även då är det inte bara handlaget som är av betydelse utan även där har det du nämner stor betydelse citat//Kärleken är också viktig! - Innerlighet och förståelse för varandra inte att förglömma!//sc

Sedan finns det människor som avstår från allt vad sex heter, och älskar varandra ändå,,, tillika helt otänkbart för andra.

För att återgå till rubrikens påstående och ställa en fråga - varför skulle inte storleken ha betydelse - den har ju betydelse i så gott som alla andra sammanhang så varför då inte i de könsliga?

"Störst av allt sägs ju kärleken vara" - men hur är det nu egentligen - förefaller den inte tämligen futtig då det verkligen gäller?
Inlägg #4: Postat: 2011-08-19 08:00:00
Jan Olsson
Så fick Du alltså komma till tals i Ditt älskligsämne Bizon,än en gång!
Inlägg #5: Postat: 2011-08-19 11:37:00
Bizon
Jo du Jan - och gav även dej tillfälle att vara lite mer preciserad än vanligt :-
Inte så att jag förväntar mej något tack eller så, men undrar vad du skulle ta dej till utan andras kommentarer att sätta din egen lilla knorr på ?
Inlägg #6: Postat: 2011-08-19 11:53:00
Jan Olsson
Ja,Bizon,som man känner sig själv o.s.v....
Inlägg #7: Postat: 2011-08-19 12:37:00
Bizon
#6 - Nej Jan, åter igen en missuppfattning - SOM MAN LÄR KÄNNA ANDRA - och varför inte svara på frågan? Känns den för närgången kanske?

En sak till - Varför kommenterar du så gärna texter som handlar om sexualitet med anspelningar på att intresse för sex skulle vara något suspekt på nått vis?
Uppenbarligen lockar dej sex-rubriker tillräckligt mycket för att du ska läsa om det.
Det förefaller även som om du inte är mindre intresserad än att du faktiskt känner att dina synpunkter har ett värde även för andra - annars skulle du väl inte dela med dej av dessa - eller?
Inlägg #8: Postat: 2011-08-19 12:55:00
Jan Olsson
Jag skulle antagligen inte ta mig till med annat än jag gör i dagsläget! - För övrigt kommenterar jag vad som faller mig in,sexanspelade eller ej! - Dina insinuationer förutan! -
Inlägg #9: Postat: 2011-08-19 20:40:00
Bizon
Det är bra Jan - fortsätt med det :-
Laddar...