Upprorsmakarna har genomskådat makten

Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #101: Postat: 2011-08-17 10:08:00
Leif E Ström
#95, Lennart, tillståndet är ganska simulärt det som fanns i DDR. Bara det att vår "Volkskammer" är gigantisk i jämförelse med Östtysklands. Sveriges röst består av 19000 anslutna journalister, Sveriges författarförbunds medlemmar, samt övrig kulturelit och dess medlöpare. Fr.o.m. 2010 utses inga livstidsstipendierinkomstgarantier för våra "folktalare". Av de garanterade har vi kvar 150 st i livet, och för att inte de övriga skall hänga läpp, har man infört långtidsstipendier för drygt 100 st medlemmar. Yrkesmässiga dramatiker kan få två-åriga stipendier upp till 75000/år skattefritt. En av två huvuduppgifter som den statsfinansierade verksamheten bedriver är att bevaka oss så vi läser rätt litteratur och att skattemyndigheten favoriserar verksamheten. En levande verksamhet? Har du hört något från journalistförbundet eller författarföreningen, inte, det gjorde man inte från Östberlin heller.
Inlägg #102: Postat: 2011-08-17 10:11:00
Jocke S-43
99 AA Får väl dra fram Don Quijote-citatet: "Nej vem i det misandriska Solanasgänget vill avstå från en sån villig servil dräng som du AA? Intellektuellt och moraliskt är du ju redan kastrerad, det är nog förutsättningen. Att inte våga medge, "OK, jag hade fel, det var JAG som hasplade ur mig: "Ge mig din adress..." – Nu med alla bevisen på bordet för DITT hasplande? Sorgligt, att inte våga stå för misstag eller lögner.
Inlägg #103: Postat: 2011-08-17 10:22:00
Jocke S-43
Exemplen ovan, 98/99 visar tydligt hur en "perwers ironi" sprider sig och tvingar in dess uttolkare i sin egen fålla, omöjlig att ta sig ur! Antingen det är en "konservburk för män", eller en totalt insnöad ickeideologi, "anarkism". Båda med samma oförmögenhet att debattera sakligt som vuxna människor. "Fugelsang leka sheriff..." "det brittiska matriarkatet..." Bara blaj, blaj... Lycka till Ström, om du kan hjälpa gossarna dem ut ur hagen!
Inlägg #104: Postat: 2011-08-17 11:07:00
Leif E Ström
#98 Lennart återigen, du måste tillstå att man ler en aning, då man ser något avsnitt från "Cops". Enmansbesättningar skickas ut på nätterna med uppdrag att möta värsta buset. Då talar jag om 125 kilos påtända tjurar som skall förpackas i bilen för att senare lagföras.
Om man betvivlar att minsta motsåndets lag inte fungerar inom kriminella kretsar, måste brott mot gamla och handikappade framstå som en gåta. Apropå fasoner, "snutfasoner" uppstår nästan bara då uniformella individer utan mental styrka möter dess like som är civilist. Sen har vi genom ett politiskt kvotsystem fått en ungdomskult med fasoner mot den kvinnliga delen av våra väktare.
Missfirmelse av tjänstemän borttogs 1976 i Sverige. I tjänst tror jag att det skulle vara ett verksamt, men fredligt vapen för att nå en vuxennivå när man skall lösa konflikter. I Tyskland räcker det med att tala om för herr polis att han är dum i huvudet för att det skall rendera 250 euro i bot. "Bullenschwein" kostar 1000 euro.
Inlägg #105: Postat: 2011-08-17 22:58:00
Leif Erlingsson
Mer genomskåderi från England...  Dag Hammarskjöld mördades tydligen p.g.a. att han agerade självständigt och mot de kolonialistiska intressena.  Dagens Guardian.  Länk: guardian.co.uk .  guardian.co.uk, Wednesday 17 August 2011 19.20 BST.
Inlägg #106: Postat: 2011-08-17 23:13:00
GunnarL
105/ Det var ju inte precis någon omvälvande upplysning - det började man spekulera i redan när dödsfallet inträffade. Men sen lät man väl liket vila i frid förmodar jag. Så det där med "genomskåderi" är väl mest blaha, blaha ....och definitivt ingen nyhet - åtminstone inte för oss som kommer ihåg det hela. Jag var vid tillfället 13 år men minns det mycket väl.
Inlägg #107: Postat: 2011-08-17 23:35:00
Aguirre
Ström...jag kan glädja dig med att dessa hutlösa böter inte tillämpas i praktiken...jag fick helt obyråkratiskt en jävla omgång istället.
Inlägg #108: Postat: 2011-08-17 23:41:00
Lennart Asp
#100: Jocke S, jag nämnde inget namn. Men om du känner igen dig och är bekväm med formuleringen "Sourzes självutnämnda expert på manlig diskriminering" så ska jag inte protestera och ta ifrån dig äran! : Men jag måste gardera mig. Jag känner igen mig i Aguirres beskrivning av sig själv i en tidigare debatt. Han berättade då att han ibland säger saker på allvar och det tas som skoj och ibland när han säger saker på skoj tas det på allvar. Till exempel lät jag min riddare "spotta" på ugdomarna/upprorsmakarna. Om man läser hela min text förstår man att det inte var något riktigt angrepp på upprorsmakarna/ligisterna. Inspirationen kom från Olaus Magnus beskrivning av att riddaren blir sårbar när han måste fälla upp visiret för att spotta ...
Saludolos! Lennart Asp. Frid och pesetas!
Inlägg #109: Postat: 2011-08-17 23:49:00
Lennart Asp
#101: Leif E Ström: Jag är ingen expert på DDR eller Östberlin, men jag kan hålla med om att den svenska ankdammen kan kännas lite trång ibland. Bonniers har väl sin del i Staten & Kapitalets likriktning också ...
Inlägg #110: Postat: 2011-08-17 23:51:00
Lennart Asp
#101: Även om jag inte delar hennes politiska hemvist så tycker jag ändå att Sakine Madon på Expressens ledarsida är en av få betaljournalister som vågar sticka ut hackan. Senast den 4/8 i sin ledare "12 laxar för en natt i Botkyrka", där hon berättar om Gringo-grundaren till ännu en "mångkulturell" tidskrift Carlos Rojas som bjuder in lokalpolitiker på rundtur i Botkyrka ...
Inlägg #111: Postat: 2011-08-17 23:53:00
Lennart Asp
"101: " I en tjusig PDF förklaras det att man för drygt 12 000 kronor kan få guidning och en övernattning i kommunen. Utflykten ska lära besökarna om integration och att det även finns mycket jordbruk i Botkyrka ... När Gringo toppade för några år sedan drogs det igång dyra kommunala festivaler och till och med kurser för hur politiker skulle ta debatten med Sverigedemokraterna. Ansvarig Gringo-kille verkade då inte ens känna till hur SD trixade med siffrorna för invandringens kostnader ... Rojas hade efter projekten Latifeh och Gringo både konkurs och anmälan om ekobrott bakom sig. Ändå framställs dessa återkommande ideér som seriösa ... Men i projektdjungeln verkar allt gå an: politiker vill så gärna visa att de "gör" någonting och bryr sig. " :
Inlägg #112: Postat: 2011-08-18 00:01:00
Lennart Asp
#103 "perwers ironi"!? : Ja du Jocke det kräver sin man! att förstå ironi! Men ge inte upp du kanske lär dig också! Jag tror både jag och Aguirre plus nästan alla andra debattörer på Sourze har LITE svårt för att ta dig på allvar i genusfrågan! då kan ju ironi, även "perwers ironi", vara ett alternativ till att ta dig på allvar. Men i andra ämnen har jag upptäckt att vi ibland står på mer eller mindre samma sida tills du börjar leda in alla problem till en genusfråga. Jag erkänner att det var JAG som var skyldig den här gången. Låt oss därför prata allvar för en gångs skull. Någon kommentar och analys om kravallerna i öriket från ett kritiskt mansperspektiv?
Inlägg #113: Postat: 2011-08-18 00:27:00
Leif E Ström
#101 L Asp, Bonniers har varit min arbetsgivare under tiotals år.
Inget svenskt företag har varit så välvilligt inställd till att beskatta dess medarbetare som just Bonniers. Redan på sjuttiotalet fick vi ta upp ett förmånsbelopp då vi fick hyra någon av företagets stugor i skärgården. Tidningar, P-platser och sjukvården hann också beskattas innan undertecknad lämnade mediaindustrin. Det är mycket som
skulle kunna återges från alla dessa år apropå Bonnier och staten. Aftonbladets klämde 1974 in några rader från en korkad socaldemokratisk journalist: Bonnier och SKP samarbetar mot grafiska fackförbundet. Sug på den. Albert Bonnier som var ordförande i bolagstyrelsen hade följande paroller då det gällde DN. "Optimering av kapitalets avkastning blir i aktiebolaget Dagens Nyheter inte så framträdande" samt "jag tror inte på soldatråd, jag tror på chefhierarki. Behövde de verkligen så hård styrning då familjen Bonnier bara hade c-aktier? Dessa gav tio gånger så mycket röster. Slut för i kväll.
Inlägg #114: Postat: 2011-08-18 00:38:00
Lennart Asp
#113: "Bonnier och staten"! Låter som en bra rubrik för en kommande artikel av Leif E Ström? ...
Inlägg #115: Postat: 2011-08-18 02:04:00
Lennart Asp
#104: Jag passar din betraktelse vidare till #107 Aguirre, som verkar sitta inne med svaret på skillnaden mellan teori och praktik i det här fallet ... :
Inlägg #116: Postat: 2011-08-18 02:18:00
Lennart Asp
#107: Aguirre ... jag för min del är som synes ganska väl skyddad mot brutalt polisvåld ... såvida jag inte öppnar upp visiret för att helt obyråkratiskt spotta på poliserna ...
Inlägg #117: Postat: 2011-08-18 03:39:00
Aguirre
Asp...#116.. du spelar okunnig om att svensk polis envisas med att ha världens jävligaste ammunition i pistolerna...för att panga ihjäl ett psykfall som rusar ut i nattskjortan med brödkniven och hotar tre vältränade och skyddsklädda poliser till döds...t.ex....din rustning båtar föga. :-
Inlägg #118: Postat: 2011-08-18 09:53:00
Jocke S-43
112 L Asp, jag kan förstå att du tyr dig till anonyme anarkisten här, och gömmer dig i konservburken. I likhet med honom så använder du förvrängningar och rena lögner, samt personangrepp som jag besvarar. Att något skulle ta dig och den personen mer på allvar men inte mig är ett sådant. Ett odemokratiskt försök till gemensam mobbing, som verkar vara din specialitet när du känner dig debattmässigt trängd. Vad gör du här, när du direkt gick till angrepp mot min ”debatteknik”?
Inlägg #119: Postat: 2011-08-18 09:54:00
Jocke S-43
112 Att sedan förklara för dig hur det funkar, är kanske lönlöst. Forum används av en mycket liten krets, just nu domineras det av diverse metafysiska frågor om sionism, 9/11 och liknande. Om du vågar kolla mina artiklar, 30 st. under fem år, så förekommer där mycket diskussion. Många har röstat. Dessutom har de uppskattats även för satir och humor. Så snacka inte skit Asp, med dina två bortglömda sagor. Jag tror du valt fel stil för dessa allvarliga ämne. Din platta ironi går inte hem.
Inlägg #120: Postat: 2011-08-18 09:55:00
Jocke S-43
Om du går in på t.ex. Newsmill är det större och bredare, bl.a. om inrikespolitk, vari ingår Sveriges rätt världsunika politiskt styrda feminism. Förnekar du den, sexköpslag, genusvetenskap? Och om du är för kvinnor och för dessa frågor? Varför vågar du då aldrig debattera frågan? Du förlöjligar ju även kvinnofrågor!
Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...