Valt inlägg:
#101 L Asp, Bonniers har varit min arbetsgivare under tiotals år.
Inget svenskt företag har varit så välvilligt inställd till att beskatta dess medarbetare som just Bonniers. Redan på sjuttiotalet fick vi ta upp ett förmånsbelopp då vi fick hyra någon av företagets stugor i skärgården. Tidningar, P-platser och sjukvården hann också beskattas innan undertecknad lämnade mediaindustrin. Det är mycket som
skulle kunna återges från alla dessa år apropå Bonnier och staten. Aftonbladets klämde 1974 in några rader från en korkad socaldemokratisk journalist: Bonnier och SKP samarbetar mot grafiska fackförbundet. Sug på den. Albert Bonnier som var ordförande i bolagstyrelsen hade följande paroller då det gällde DN. "Optimering av kapitalets avkastning blir i aktiebolaget Dagens Nyheter inte så framträdande" samt "jag tror inte på soldatråd, jag tror på chefhierarki. Behövde de verkligen så hård styrning då familjen Bonnier bara hade c-aktier? Dessa gav tio gånger så mycket röster. Slut för i kväll.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?