Upprorsmakarna har genomskådat makten

Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #121: Postat: 2011-08-18 09:55:00
Jocke S-43
Nyligen fick jag från Newsmill och genom hänvisning till två av mina artiklar som upptäckts även utanför Sverige hit en ej okänd politiker. Ordf. i Östergötlands kvinnoförbund, ”feminist” än så länge. Men mot sexköslagen, och ytliga slogans som ”könsmaktordning” och ”mäns våld mot kvinnor”. Hon samarbetar med Sabuni ”ej feminist”. Vi båda hade ett utbyte av tankar här på forum i flera dar. L Asp försvann, och även anarkistungen höll sig ovanligt lugn…
Det var ju ett tillfälle att föra fram din åsikt, om att ”skicka misshandlade män till Saudiarabien”. Eller den andras fjolligheter om ”påhittade mansproblem”.
Avslutningsvis man ”löser inte problem” som i Sverige genom att göra ena könet till offer, och de andra till skurk. Man löser deras problem tillsammans. Elementärt, och ”jämställt” om man vill.
Därför motstånd på sina håll, hos de som vill förenkla, eller lägga locket på. Sköt dig själv och dina egna frågor. Gillar du inte mina, förnekar dem eller saknar kunskap, strunta i dem! OK?
Inlägg #122: Postat: 2011-08-18 10:01:00
Lennart Asp
#117: Aguirre, jag förlåter dig Du okunnige då Du inte känner till vilket material min rustning består av! :
Inlägg #123: Postat: 2011-08-18 10:02:00
Lennart Asp
#117:Men oavsett material gäller samma universallag för alla rustningar; ""I strider till fots brukas runda hjälmar, i rytteristrider hjälmar som är uppfällbara och spetsiga. Det skydd, som dessa förlänar, är emellertid ringa på grund av behovet att spotta; ty härvid nödsakas man att slå upp framstycket visiret och blotta ansiktet, som då lätt träffas av fiendens järnskodda pilar, vilka falla tätt som en regnskur. Av denna orsak stupade, efter vad jag har mig bekant, åtskilliga förnäma män i den danske konungen Kristiern II:s här under fälttåget i Sverige år 1520." Olaus Magnus om visirets betydelse i hans Historia om de nordiska folken, IX:30 ...
Inlägg #124: Postat: 2011-08-18 10:09:00
Lennart Asp
#117: Wikipedia upplyser om att "Visir är som regel uppfällbara. Dagens honnör symboliserar öppnandet av ett visir." Får se om jag finner en värdig motståndare här på Sourze att fälla upp visiret för och göra honnör? Men det är väl en fåfäng förhoppning? : I väntan på en värdig motståndare tvingar värmen mig att ta av min rustning och svalka fötterna i den närbelägna insjön Trekanten ...
Inlägg #125: Postat: 2011-08-18 11:43:00
Jan Olsson
Visir lär vara förkortning för en landsomfattande slogan mot rökning! - Man kan ju förstå svårigheten att inhalera en Lucky Strike utan att fälla upp! - Visir Vi Som Inte Röker - Röker Herr Asp? - I så fall,FY på sig! -
Inlägg #126: Postat: 2011-08-18 11:48:00
Leif Erlingsson
Jag satt ett tag i annat sammanhang i samma styrelse som en av dem som drog igång "Visir", och ännu tidigare hade jag kontakt med den han drog igång det hela tillsammans med.
Inlägg #127: Postat: 2011-08-18 13:09:00
Lennart Asp
#125: Jan, som jag sagt tidigare spottade jag bara, jag rökte inte, när jag fällde upp visiret. :
Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...