Inlägg #1: Postat: 2011-07-14 14:28:00
|
Reberll-Robert |
Ja du Pia nog blir det äventyrligt om man vill ha flera män och går bakom ryggen på folk!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2011-07-14 14:35:00
|
Leif Erlingsson |
"Livet är ett äventyr och den vägen har jag valt. ... Vi kan aldrig lära oss nog, vi blir aldrig fullärda."Precis!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-07-14 15:46:00
|
Thomas L. Aabo |
Den dagen man tycker sig ha lärt nog i livet, kan man lika gärna lägga sig ner och dö.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-07-14 20:05:00
|
Pia I |
#1 #2
Hoppas ni förstår läsare, att de här inläggen saknar grund. Jag är ingen oärlig människa, men däremot glad att jag kommit underfund med hur farliga vissa personer kan var, mot andra människor. Jag är precis tvärt om, vad denna arga person beskriver.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2011-07-14 20:12:00
|
Pia I |
#3 #4
Tack för era insiktsfulla inlägg!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2011-07-14 20:46:00
|
Pia I |
Jag har funderat på en sak. Kommentarer kan skada väldigt mycket, för i och med att en människa läser snaskiga kommentarer, glömmer den aldrig, i alla fall om det är en familjemedlem. Ryktet kan leva vidare en hel livstid och vara till mycket skada.En människa som fäller lögnaktiga kommentarer, trots att anklagelserna har nekats till otaliga gånger, måste ju må väldigt dåligt. Själv skulle jag inte sänka mig till att säga vad som helst eller sprida rykten om en annan människa av medlidande, men också av personliga skäl. Man mår inte bra av att förtala folk, även om det skulle var sanning det man säger. Det kallas etik och moral.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2011-07-14 20:55:00
|
Leif Erlingsson |
Klokt, Pia. Mot människor är snälla människor snälla. Mot icke-människor såsom multinationella företag och byråkratier bör vi dock ej vara onödigt snälla.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2011-07-14 20:59:00
|
Leif Erlingsson |
PS: Man får dock inte vara så snäll att man gör sig till dörrmatta, men det tror jag inte att någon här tror att jag är. :
|
|
Inlägg #9: Postat: 2011-07-14 21:09:00
|
Pia I |
trodde du skulle säga jag! :-
|
|
Inlägg #10: Postat: 2011-07-14 21:10:00
|
Pia I |
nej, man blir mindre och mindre dörrmatta med åren! det kommer liksom automatiskt.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2011-07-14 21:25:00
|
Lasse i Gatan |
#11/ Pia har du trappat ned ditt nuppande?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2011-07-14 21:35:00
|
Pia I |
Vad menar du med det? Känner vi varandra, eftersom du tar den tonen?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2011-07-14 21:45:00
|
Pia I |
Med "dörrmatta" menade jag inte vad #11 tror, det är bara ett uttryck för mycket.Nej, jag vill inte förolämpa någon här, men jag tycker att vissa män är patetiska med sitt fixerande kring sex. Och det är väl de män, som inte har någon partner. Jag har valt bort en partner, för det får inte plats i mitt liv. Jag tycker det är viktigare att förkovra sig själv, än att -som den rolige Lasse i gatan uttrycker sig "nuppa".
Det är något man gör innan man tappat sina illusioner på det planet.
Men, jag har varit mycket uppvaktad i mitt liv, vilket jag naturligtvis är tacksam för. Man ska inte ringakta de män, som tycker att man är åtråvärd. Så långt är det ok. Men jag har ju naturligtvis inte besvarat alla frierier. Jag är en allvarlig människa. Ingen lättfotad kvinna, som Robert Rebell vill påskina. Men det är bara för att han har fel uppfattning om kärlek. Jag måste ju var väldigt viktig, eftersom han aldrig glömmer mig? Men jag är inte till salu och har aldrig varit.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2011-07-14 22:20:00
|
Pia I |
Man lever inte två och två efter sex år som särbo- sen är väl 26 års åldersskillnad ganska mastigt? Man är i olika faser. Människor som kommer överens lever som sambo, inte som särbo hela livet.Mitt liv är dyrbart. Jag slänger det inte bort på folk som enbart satsar på sig själva. Jag är en generös människa och det har jag fått äta upp! Nej du! Jag vet vad som är värdefullt och inte. Och det har jag sagt hela tiden, fast kanske lite tyst.Jag har aldrig sprungit runt med olika karlar. Snarare tvärt om. Men jag har samma rättigheter som alla andra.
Och du har inte med mitt liv att göra!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2011-07-15 14:52:00
|
Lennart Asp |
Jag tror inte att rebellens relation, eller inte relation med den fria Pia I, är av allmänintresse utom för dagisbarn och han själv möjligtvis. Ignorera honom och den andra provokatören. Du har mitt stöd!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2011-07-15 16:35:00
|
Lasse i Gatan |
#15/ "och den andra provokatören"/ är det mig du menar så försökte jag skämta med Pia utan synbart resultat. För övrigt är det ganska humorfritt sen katten försvann, kan vara så att det är för många kommunister och konspirationsmuppar som skriver på Sourze. Lycka till Lennart Rasp med dina försök att flörta med Pia.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2011-07-15 18:33:00
|
Jan Olsson |
Vad är det jag läser? - #14 - "Jag har aldrig......o.s.v." - Är det snarare så att olika karlar sprungit runt med Tuvstarr? - Det vill jag inte tro! - Är väl ett tankefel? - Mvh.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2011-07-15 20:00:00
|
Lennart Asp |
Lasse i Glaset#16: Det verkar inte som om Pia uppskattade din konstiga form av "humor." Liknar mer anonym nätmobbing än humor. Men hon kanske bara är humorlös och svartsjuk på din humor? Jag raspar på och behöver inte flörta med Pia eller Fia. Rebellens beteende var helt okej i dina ögon, "Lasse"?
|
|