Danmark låter historien upprepa sig

Den här tråden diskuterar artikeln Danmark låter historien upprepa sig.
Showing page 7 of 9: 1  2  3  4  5  6  7  8  9
Inlägg #121: Postat: 2011-07-15 19:42:00
Lennart Asp
#115: Jag måste göra dig besviken, Jocke. Jag riktade mig inte speciellt till Dig. Min enkla tanke var bara att vi Alla skulle stanna upp ett tag och reflektera över att vi pratar om människors liv och död, när vi pratar om vilka Danmark och/eller Sverige i nåder ska släppa in. Men du kanske hellre vill att vi pratar om hur många av sina fruar misshandlade män från Mellanöstern Danmark/Sverige skall släppa in som kvotflyktingar?
Inlägg #122: Postat: 2011-07-15 19:44:00
Lennart Asp
Aguirre#116 "humanism fanns förr innan penningen uppfanns" : Med risk att få på skallen igen av Ankersen och andra alfahannar som försvarar Ordningen - Ännu en klockren analys!
Inlägg #123: Postat: 2011-07-15 19:52:00
Jocke S-43
121 Om jag blir besviken eller ej handlar det väl inte om, men mera om att vara ärlig på ett någotsånär sympatisk sätt. "Hummanism".
Att du sålunda spekulerar i ovan om vad jag tycker: "Men du kanske hellre vill att vi pratar om hur många av sina fruar misshandlade män från Mellanöstern Danmark/Sverige skall släppa in som kvotflyktingar?" Visar att du inte själv riktigt får kläm på detta med humanism. Varför tar du upp ämnet?
Ja jag betraktar mig som humanist, och som världmedborgare. Utan aspekt till kön, ras, religion osv.
Inlägg #124: Postat: 2011-07-15 20:03:00
Jocke S-43
114 Ja nu har jag läst din artikel. Det är ibland svårt att få kläm på vad du själv anser, ett förvisso symmpatisk drag tycker jag som kanske är mer burdus.
Men som sagt, man bör inte blanda ihop MP längre med miljöpolitik. Och miljön är grenen vi sitter på. Stockholmsinitiativet ger jag nog inte så mycket för, även om författaren till min fina fågelbok ingår där, än så länge.
Jag är mer för Uppsalainitiativet, även om jag inte är expert.
Att chansa är dumt helt enkelt, ja ibland ödesdigert i dessa tider, och när vi lever i en global by. Den 2 aug är kanske USA:s ferala pengar slut?
Men i kväll skall jag lyssna på Ulf Brunnberg, som hör och häpna, i "Sommar" tvålar till genustokerierna i TV!
Inlägg #125: Postat: 2011-07-15 20:24:00
Aguirre
Jag kan se Jocke och Ulf Vanheden Brunnberg språka feminism :-
Inlägg #126: Postat: 2011-07-15 20:28:00
Aguirre
Asp...du har glömt att i Jockevärlden är det fruntimmren som misshandlar karlarna...annars en väldtälld fråga :-
Inlägg #127: Postat: 2011-07-15 20:56:00
Lennart Asp
Jocke,#123: Varför jag tar upp ämnet? Vilket ämne? Humanism? Misshandlade män från Mellanöstern som kvotflyktingar? Vilket vill du prata om ? Det är bara att välja! Hur många misshandlade män pratar vi om. Ungefär. Jag är helt okunnig i ämnet. Tiotal? Hundratal? Tusental? Miljontals? Och hur hög ska Danmarks respektive Sveriges kvoter vara? Eller ska vi broderligt dela lika på bördan att försörja dessa lata skojare med helskägg?
Inlägg #128: Postat: 2011-07-15 21:17:00
Jocke S-43
125/126 Du underskattar både kvinnor och män, kanske utifrån dig själv? Känns kanske bättre att beskrivas som "det överordnande patriarkatet"?
Inlägg #129: Postat: 2011-07-15 21:26:00
Jocke S-43
112 "Någon som hört talas om humanism" skrev du. Och sen. 127
"Hur många misshandlade män talar vi om. Jag är helt okunnig i ämnet"
"Eller ska vi broderligt dela lika på bördan att försörja dessa lata skojare med helskägg?" Visst verkar du okunnig, och vad är det för humanism du talar ytligt om helt apropå? Ja jag bara undrar!
De allra flesta som dör i kampen för demokrati nu i muslimska länder, är unga män. "Och lata skojare med helskägg". Lägg till "med hucklen" så sitter rasismen där perfekt! Men det aktar du dig säkert för!
Inlägg #130: Postat: 2011-07-15 22:42:00
Jocke S-43
126 Erin Pizzey var den första kvinnani England som startade ett hem för misshandlade kvinnor. Men hon fann snart, att många av dessa var minst lika våldsamma själva. Efterhand kom hon därför i konflikt med den spirande feminismen, som hade lanserat "mäns våld mot kvinnor". Den som än idag, nästan 50 år senare används av svenska politiker, av rena maktskäl. Att detta stöds av någon med påstått proggressiva ambitioner är ju rätt märkligt, eller kanske inte alls?
Här iaf en svensk länk till en läkare som tar upp detta om Pizzey. För den som vågar sig ut i den fria och seriösa informationen, utan skygglappar! "Pizzey, kvinnojourspionjär."
Länk: stadatyttre.blogspot.com
Inlägg #131: Postat: 2011-07-16 19:52:00
Lennart Asp
Jocke S, #129:
Ja du Jocke, vem vet vad som rör sig i en okunnig hjärna? Jag har inget bra svar. Det var nog bara en plötslig ingivelse från min oordnade hjärna. Jag kanske ville röra om lite i alla ordnade hjärnor? Eller så tänkte jag på att din "hummanism", måste lyftas fram i debatten? Vi måste väl vara humana mot männen också? Eller hur?Rikta strålkastaren mot kvinnors misshandel av män! Speciellt i Mellanöstern! Jag glömde bort "med hucklen" i hastigheten! Tänkte bara att den yttre igenkänningsfaktorn skulle vara större om jag inte nämnde den detaljen i klädedräkten. De använder väl inte seglarmössor så mycket i dem där varma fjärran trakterna, förutom turisterna? :
Inlägg #132: Postat: 2011-07-16 20:00:00
Lennart Asp
Jocke S, #129:
"med hucklen"? Vi talar alltså specifikt om talibaner i Afghanistan? Innan vi bestämmer kvoterna hur många misshandlade talibanmän vi ska släppa in behöver vi fler detaljer, annars blir det för abstrakt för Migrationsverket. Vad hände? Du påstår att din mor/fru/älskarinna/syster misshandlade dig, förbjöd dig att gå i skolan och vistas utomhus. Kan du bevisa detta? Det finns inga synliga spår på din kropp av misshandel. Du kanske talar om psykisk misshandel? Att inte få förverkliga sin potential genom att gå i skolan, arbeta och vistas utomhus? Det är en speciell form av typisk kvinnlig grym misshandel från talibankvinnor som dock inte går att bevisa. Tyvärr! Nästa asylsökande...
Inlägg #133: Postat: 2011-07-16 20:09:00
Lennart Asp
Jocke S#129:
Men nu ska vi inte vara fördomsfulla mot islamister. Du kanske tänkte på Indien? Förr i tiden förekom en mycket grym sedvänja i det sagoomspunna landet. Nämligen att bränna änkeman på bål när hans mäktiga fruga hade avlidit. Det bruket verkar ha avskaffats, men fortfarande förekommer det att änkemannen tvingas att raka av allt sitt hår på skallen, så att han inte ska locka till sig nya kvinnor. Kanske bara signaturen, Pryglad flicka, veta vad som vara sant eller inte och om jag ljuga och blandade männen med kvinnorna i min Talibansaga och Indiensaga?
Inlägg #134: Postat: 2011-07-16 20:12:00
Lennart Asp
Jocke S, #129:
Jag har också rest i muslimska länder. Noterade skillnaden när jag reste från Indien till Pakistan. Öh?Vart tog alla kvinnor vägen plötsligt? Tycker ändå att det verkar på TV-bilderna som att det förekommer en hel del kvinnor i protesterna , till exempel i den egyptiska revolutionen och det är enbart glädjande. Eller? I Iran var det just en ung kvinnas död vid protesterna som utlöste extra vrede.
Inlägg #135: Postat: 2011-07-16 20:17:00
Lennart Asp
Jocke S, #130:
Intressant artikel du länkade till, Jocke. Men jag förstår inte kopplingen till diskussionen. Vad vill du säga med den länken? Att de svenska misshandlade männen ska söka asyl i ... Saudiarabien? Jag tror inte att du behöver uppbackning av någon annan persons artikel. Du verkar tillräckligt engagerad och kunnig i mansfrågor ändå. Ta och skriv en artikel istället om ditt favoritämne. Det kan bli tidernas debatt här på Sourze. Kanske ännu hetare än Ship to Gaza debatten? Lycka till!
Inlägg #136: Postat: 2011-07-16 20:27:00
Jocke S-43
134 Värst vad du brer ut dig! Visst visas det kvinnobilder i PK DN, fenomenet har varit uppe flera gånger. Men seriösa journlister vet att det är de unga männen som går ut på gatorna, särksilt när det börjar bli farligt och det skjuts och dödas. Länk: genusnytt.wordpress.com
Inlägg #137: Postat: 2011-07-16 20:37:00
Jocke S-43
forts 136 Om man bara talar om hur illa kvinnor behandlas, och skyller det på männen, så blir ju verklighet och domen enkel, eller hur? Som i mainstreammedia. Män där män far illa, där far även kvinnor illa. Om man beskriver det som farligast i världen för kvinnor och det är Afgahnistan, där de flesta som dött är män. Då ljuger man, hur mycket väl vi än vill kvinnor. Som då inte alltid får skydd av män, släkingar osv. Jag har själv varit i landet, rest nästan helt runt -68. Nästan inga burkas utom hos några tiggerskor i Kabul. Vad hände? Sedan tänker jag itne ta på mig skulden för änkebränning, eller förkrympta fötter. Gör du det om du vill och mår bra eller motsatt.
"Svenska misshandlade män skall söka asyl i sudiarabien?" Nej men det skall uppmärksammas, eftersom det ÄVEN spär på problemet misshandlade kvinnor!
Så din inskränkta fråga ger anledning till en annan: Är du en seriös debattör, eller en pajas?
Inlägg #138: Postat: 2011-07-17 19:26:00
Lennart Asp
Jocke #134: "PK" :
Inlägg #139: Postat: 2011-07-17 19:27:00
Lennart Asp
Korrigering!
Jocke #136:"PK" :
Inlägg #140: Postat: 2011-07-17 19:34:00
Lennart Asp
"PK"? Du menar Politisk Korrekt som DN, oberoende liberal? Nej jag känner inte igen mig. Jag känner mig nog närmare den där anarkistiska "rödgröna röran" som Calle B snackade om med sådan uppenbar förakt från överklassadeln i rösten. DN:s ledarlinje liknar nog mer din "centerextremism". Så det nog du som är mer"PK"! :
Showing page 7 of 9: 1  2  3  4  5  6  7  8  9
Laddar...