Rapportera inlägg

Valt inlägg:

forts 136 Om man bara talar om hur illa kvinnor behandlas, och skyller det på männen, så blir ju verklighet och domen enkel, eller hur? Som i mainstreammedia. Män där män far illa, där far även kvinnor illa. Om man beskriver det som farligast i världen för kvinnor och det är Afgahnistan, där de flesta som dött är män. Då ljuger man, hur mycket väl vi än vill kvinnor. Som då inte alltid får skydd av män, släkingar osv. Jag har själv varit i landet, rest nästan helt runt -68. Nästan inga burkas utom hos några tiggerskor i Kabul. Vad hände? Sedan tänker jag itne ta på mig skulden för änkebränning, eller förkrympta fötter. Gör du det om du vill och mår bra eller motsatt. "Svenska misshandlade män skall söka asyl i sudiarabien?" Nej men det skall uppmärksammas, eftersom det ÄVEN spär på problemet misshandlade kvinnor! Så din inskränkta fråga ger anledning till en annan: Är du en seriös debattör, eller en pajas?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?