Från klassmärke till märklig trend

Den här tråden diskuterar artikeln Från klassmärke till märklig trend.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2011-07-08 17:42:00
Jan Olsson
#19 - Känner Herr Aabo till längden på Herr Lundwall? - #20 - Vad har hänt med Tuvstarrs artikulation? -
Inlägg #22: Postat: 2011-07-08 18:06:00
Jan Olsson
Vid närmare eftertanke Thomas,kan jag hålla med om intellektuell,men dvärg,nej det tror jag inte Lundwall är! - Hur mycket mäter Du över vattnet?
Inlägg #23: Postat: 2011-07-08 18:13:00
Inger Olsson
Man kan ju givetvis tycka vad man vill ang. tatuering och piercing men påståendet om att orsaken till att man gör så skulle bero på dåligt självförtroende hänger löst. Människan har så länge hon har funnits smyckat kroppen på många olika sätt i ett symboliskt kulturellt värde. Även av religiösa skäl. Finns bilder på detta i Göran Burenhults bok "Speglingar från det förflutna" Det är ju just en förmåga till tro, symbolik, verbalt språk som skiljer människan från andra djur. ///

Man kanske ska vara tacksam för att de kriminella idag visar snabbt upp sina tatueringar på framförallt halsen och i bakhuvudet? Det går då snabbare att konstatera detta... /// Personligen har jag sett riktiga konststycken till tatueringar som gjordes i avsikt att spännas upp i ram efter dennes död. Man kan väl inte säga precis att den led av dåligt självförtroende? /// Piercing har jag även svårt för. Beror väl på att jag förknippar det med infektioner...
Inlägg #24: Postat: 2011-07-08 20:13:00
Lennart Lundwall
Den pissträngde herr Aabo talar om intellektuella dvärgar. Det skulle jag nog inte göra om jag hostat upp sådant som Aabos mjältsjuka "dikter" - läs och döm själva, sourzare!

Tråkigt, på gränsen till rätt kul, är att en person med en liten tatuering som han påstår sig vara jävligt stolt över, kan bli så stött och sårad in i den eventuella själen så att han lever jävulen om mina subjektiva tankar om det löjligaste jag vet, piercing och tattoo! Kram på dig Thomas! Lägg av och sluta tjata nu. Älsken varandra - så säger Jesus. Och han hade fan inga tatueringar. Men dom piercade honom lite övertydligt på slutet.
Inlägg #25: Postat: 2011-07-08 22:41:00
Aguirre
Lundwall...läste för första gången Aabos dikter p.g.a. dig....det är inget jag tackar dig för :-
Inlägg #26: Postat: 2011-07-08 23:54:00
Pia I

Vet ej varför det blir så konstiga tecken?...
Inlägg #27: Postat: 2011-07-09 00:03:00
Pia I
Det verkar ha löst sig. Då slapp jag börja rota i datan och ställa till det än värre!:-
Men- artikeln tyckte jag inte om, på något sätt. Nej.
Inlägg #28: Postat: 2011-07-09 00:06:00
Dippen
#26 Brukar hända Mac användare, felkodning i webbläsaren, vilken använder du?
Firefox har haft strul med detta i några versioner.
Inlägg #29: Postat: 2011-07-09 00:33:00
Pia I
#28 Firefox...
Inlägg #30: Postat: 2011-07-09 00:45:00
Lennart Asp
Lennart Lundvall #24 och Aguirre #25:
Mjältsjuka "dikter"? Jag tycker att ni båda avfärdar Thomas L Aabos poesi lite för lättvindligt. Jag för min del tycker tvärtom att Thomas L Aabo är minimalismens obestridde mästare här på Sourze! Min första artikel här på Sourze avfärdade han med ett enda ord ...SUCK! Slå det om ni kan! Ni är bara avundsjuka och pissträngda!:
Inlägg #31: Postat: 2011-07-09 01:54:00
Aguirre
Asp...Aabo har en och enda förtjänst som poet och det är att han är minimalist som du påpekar...jag ser helst att han blir än minimalare...men du har rätt i att jag är avundsjuk på poeter...men vem fan är inte det...själv håller jag mig till Havamal,Woodsworth och Ekelöf...pissträngd har jag dock aldrig varit...jag kan inte föreställa mig känslan ens..vad är det för något egentligen ? prostatan ? Kyreus är också minimalist...inte så minimal som Aabo,men han har nåt att säga för det mesta. Undvall är debattminimalismens mästare...han har avfärdat hela haranger av inlägg med ett kort -"Nej" , vilket slår SUCK anser jag :-
Inlägg #32: Postat: 2011-07-09 02:55:00
Lennart Asp
Oj!
Inlägg #33: Postat: 2011-07-09 03:35:00
Aguirre
:-
Inlägg #34: Postat: 2011-07-09 08:44:00
Lennart Lundwall
Den yttersta, förädlade minimalismen är att fylla skrivbordslådan och kasta nyckeln. Hälsar värkstillande direktören för Atelje Rubank, tatueringarnas besegrare.
Inlägg #35: Postat: 2011-07-09 10:37:00
Pia I
Har inte läst Tomas L Aabos dikter, men tycker att man har rätt att skriva vilka dikter man vill! Nu har ni inte varit snälla mot Tomas!
Sticker man ut huvet, får man vara beredd att ta lite smällar, som Lennart, om tatueringar och piercing.Tomas dikter ska väl inte dras in i sammanhanget?
Inlägg #36: Postat: 2011-07-09 10:46:00
Dippen
#35 Helt rätt Pia. Här kommer mitt första bidrag: En poet satt och sket.
Kort men ändå skitdålig.
Inlägg #37: Postat: 2011-07-09 11:31:00
Lennart Lundwall
Rätt, Pia. Så här gick det till: Högvälborne herr Aabo började blanda ihop mina subjektiva funderingar om det dumma här i livet, med min eventuella intellektuella status och bristfälliga omdöme. Då läste jag lite av hans odödliga mästerverk - och så poppade de syrliga kommentarerna ur min dator som smultron på ett timotejstrå.

Jag tackar Dippen med denna:

"Jag försöker dikta
trots den jävla gikta"

Skitdåligt är bara förnamnet.
Inlägg #38: Postat: 2011-07-09 11:40:00
Lennart Lundwall
I lavv jo, Asp!
Inlägg #39: Postat: 2011-07-09 13:41:00
Lennart Asp
Oj
Inlägg #40: Postat: 2011-07-09 16:31:00
Lennart Asp
Pia I, #20 och #28. Du gör mig besviken, Pia. Jag var övertygad att nr.20 var en dadaistisk dikt och att du som grädde på moset, nr.28, lite dadaitiskt nonchalant, smällde till med en gåtfull minimalistisk dadaistmystisk dikt för att krossa allt motstånd…

nr.20:"Det ligger i tiden att gÃra kroppssmyckningar. Det är inget man kan Ãnska bort. De som gillar sÃ¥nt gÃr det, de andra lÃ¥ter bli...........sÃ¥ enkelt är det! Du fÃ¥r ju vara "fin". Du bestämmer själv. FÃr mig är det väldigt svÃ¥rt att bedÃmma fult eller fint.Det tilltalar mÃ¥nga med ex. tatueringar, men jag vet ocksÃ¥ mÃ¥nga, som tycker det är fult."

Nr.29: ”#28 Firefox...”
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...