Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Man kan ju givetvis tycka vad man vill ang. tatuering och piercing men påståendet om att orsaken till att man gör så skulle bero på dåligt självförtroende hänger löst. Människan har så länge hon har funnits smyckat kroppen på många olika sätt i ett symboliskt kulturellt värde. Även av religiösa skäl. Finns bilder på detta i Göran Burenhults bok "Speglingar från det förflutna" Det är ju just en förmåga till tro, symbolik, verbalt språk som skiljer människan från andra djur. /// Man kanske ska vara tacksam för att de kriminella idag visar snabbt upp sina tatueringar på framförallt halsen och i bakhuvudet? Det går då snabbare att konstatera detta... /// Personligen har jag sett riktiga konststycken till tatueringar som gjordes i avsikt att spännas upp i ram efter dennes död. Man kan väl inte säga precis att den led av dåligt självförtroende? /// Piercing har jag även svårt för. Beror väl på att jag förknippar det med infektioner...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?