Ship to Gaza seglar bara efter rubriker

Den här tråden diskuterar artikeln Ship to Gaza seglar bara efter rubriker.
Showing page 11 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21
Inlägg #201: Postat: 2011-07-04 23:52:00
Adamo
Lennart Asp #198: Det är ju en himla skillnad mellan att rikta aggressionen mot en specifik fiende ---britterna var ju dåvarande kolonialmakt som inte ville ge judarna självständighet och hotellet var befolkat av brittiska officerare och när dina terroristpolare spränger sig själva och *urskillningslöst* - jag upprepar - *urskillningslöst* mörda vemsomhelst, varsomhelst när som helst.--- Sedan får du inte glömma att detta inträffade strax efter andra världskriget då judarna blivit förföljda och avrättade i milliontals inte bara av nazisterna i Europa utan också av muslimerna i mellanöstern och i balkans. Du kan inte last judarna för deras önska leva i fred i sitt eget land och för att kämpa för det.
Inlägg #202: Postat: 2011-07-05 00:00:00
Adamo
Lennart Asp #200: Jodå, det låter väldigt bekant framförallt för judarna. Det var ju precis Massdeportation som många av de judar som levde i Arabvärlden fick uppleva då Israel åberopade sin självständighet. Tusentals judar förföljdes och mördades medan ca. en million fick fly sina hem och deras egendom konfiskerades för alltid. De blev också flyktingar p.g.a. ett krig som dina kompisar startade. Många av dem som lyckades fly omhändertogs av staten Israel och lever nu tillsammans med muslimer som fick då också beviljad israelisk medborgarskap.
Inlägg #203: Postat: 2011-07-05 00:05:00
open minded
"hamas är en direkt produkt av hat och intolerans mot Israel av den enkel anledningen att Israel inte styrs av islam" Så sant och det går nog att säga det samma om islam, de kommer aldrig låta sig styras av israel så det är ett dött lopp i vilket fall. Den dagen Israel inte fått nog av land, så kommer nästa land att invaderas och i det fallet kommer det verkliga kriget dra igång. syrien,iran,jordanien,egypten och turkiet kanske lägger sig i, FN måste lägga sig i. kanske helt enkelt är att alla rustar för krig mot israel.
Inlägg #204: Postat: 2011-07-05 00:12:00
Leif Erlingsson
Men det fattar du väl, open, att araberna hatar judarna för deras frihet!  Och då fattar man ju att det ska till någon slags slutgiltig lösning, eftersom ingen dialog kan vara möjlig med den som hatar dig för att du är fri.  Fast jag borde inte skriva så här - nån kan ta mig på allvar.
Inlägg #205: Postat: 2011-07-05 00:15:00
Aguirre
Adamo..."Stakars Aquirre som lider av en obotlig sjukdom kallad USA hat" Nä...jag gillar Nordamerika och dess befolkning...indianerna...det är de där eurotrashet som tog en bit land av indianerna med våld jag är tveksam till....mycket tveksam.
Inlägg #206: Postat: 2011-07-05 00:16:00
Adamo
#203: ”kanske helt enkelt är att alla rustar för krig mot israel.” --- tydligen din önskedröm ”open minded” men så roligt kommer du troligen inte att ha. Den islamiska republiken av Iran är nog det enda som kan försöka med det.
Inlägg #207: Postat: 2011-07-05 00:21:00
Adamo
#204: herr Erlingsson menar ju naturligtvis att det är ju araber som lever i ett fritt islamiskt samhälle medan stackars judarna förtrycks i sitt eget land och måste därför befrias genom att avlivas… denna man är ett geni...
Inlägg #208: Postat: 2011-07-05 00:29:00
Aguirre
"och måste därför befrias genom att avlivas… denna man är ett geni..." Nää..FN kan betala deras biljett hem igen...så blir alla glada.
Inlägg #209: Postat: 2011-07-05 00:32:00
Adamo
Aquirre #205: om du tycker synd om indianerna borde du också tycka synd om judarna för att dem är ju också palestinas urinvånare… jo men visst ja, judarna är ju alla framgångsrika kapitalister och dessa ska man minsann låta bara dö…
Om det inte vore för ”eurotrashet” skulle indianerna fortsätta jaga bufflar och strida döda varandra som de gjorde innan ”eurotrashet” kom och vi ska inte börja tala om samerna i norden nu eller hur…
Inlägg #210: Postat: 2011-07-05 00:50:00
jan brunnegård
I DENNA KONFLIKT får det inte glömmas att bakom Israel stårUSA och några andra stormakter. Vilka makter står officiellt bakom palestinierna? Bara ena parten har jaktflyg,bombflyg och helikoptrar. Bara ena parten har alla slags stridsvagnar,pansarfordon,grova vapen som kanoner o riktiga raketer. bara ena parten har gott om vatten,bensin och olja etc. Bara ena parten har gott om byggnadsmaterial o kan importera vad de ytterligare behöver. Bara ena parten har riktiga hamnar och stora flygplatser, järnväg och bra andfra vägar. Den ena parten synes ha allt och den andra inget av värde! Det ena Folket har haft det hemskt sedan 1948 och även innan det. // Israel har även mer demokrati,bra domstolar etc. omfattande infrastruktur! Även här saknar det olyckliga folket nästan allt.// Nu vill jag dra täcket över huvudet...
Inlägg #211: Postat: 2011-07-05 02:47:00
Aguirre
" judarna är ju alla framgångsrika kapitalister och dessa ska man minsann låta bara dö…" Det är väl att betrakta som extrem judehets att påstå sån skit ? Men det är ju helt i linje med hur sionisterna vill att vi skall se på dem..Stackars Israel...Adamo...du skall nog inte försöka hjälpa judar...de har nog med gamla nassefiender...de behöver inga vänner av din sort som salt i såren.
Inlägg #212: Postat: 2011-07-05 03:00:00
Adamo
# 210; Brunnegård glömmer att bakom palestinierna muslimerna står också hela arabvärlden med den rika Saudiarabien plus Iran plus alla vänstertöntar såsom brunnegård och likasinnade. Han också glömmer att dessa s.k. palestinier har fått milliarder i bistånd från hela världen där USA har varit den största bidragsgivaren. Och alla infrastrukturer som Israel har idag är ett resultat av hårt arbete och engagemang som bara de som älskar sitt land kan åstadkomma.
Inlägg #213: Postat: 2011-07-05 03:07:00
Adamo
#211: varför skulle judarna behöver min hjälp när de har fått dig Aquirre och Brunnegård och Erlingsson och "open minden" och alla andra hycklare?
Inlägg #214: Postat: 2011-07-05 09:09:00
Per Wallin
#212 Nu du Janne B, nu har du blivit "vänstertönt" :-
Inlägg #215: Postat: 2011-07-05 09:22:00
Dag Nilsson
I den riktigt stenhårda patriarkala uppfostran ingår att sonen skall tacka för den aga han fått av fadern. Om fadern känt sig tvungen att slå sonen så illa att han själv mår illa av det, då skall sonen visa förståelse för faderns smärta. Sonen skall känna sin skuld för att det är han som tvingat fadern att misshandla honom. Så skulle fadern inte behöva göra om sonen visat perfekt lydnad.

Israel behandlar palestinierna så som den gammaltestamentliga patriarken behandlar olydiga barn.

När världens kristna inser att det var just detta stela och lagiska patriarkat - idag personifierat av Israel - som Jesus gjorde uppror emot, och sedan själva börjar agera så som vårt föredöme gjorde - med krav på sanning och ickevåld - då är det slut med sionismen!
Inlägg #216: Postat: 2011-07-05 09:35:00
Leif Erlingsson
Precis, Dag, "När världens kristna inser att det var just detta stela och lagiska patriarkat - idag personifierat av Israel - som Jesus gjorde uppror emot, och sedan själva börjar agera så som vårt föredöme gjorde - med krav på sanning och ickevåld - då är det slut med sionismen!"Speciellt som de kristna i USA är grunden för det amerikanska Israelstödet.  Och likadant är de kristna i det svenska bibelbältet ändå en av stöttepelarna i Sverige bakom Israel.  Om det bältet istället piskade den kulturelit som ännu stöder Israel, då ändrades allt.
Inlägg #217: Postat: 2011-07-05 10:03:00
JAN BRUNNEGÅRD
Var det något fel i min uppräkning av alla de resurser som Israel har men som palestinierna inte har ett dyft av?. Utom hemmagjorda raketer som inte träffar några mål.Israels vänner gör en massa för Israel. Men vad gör de arabländer som säger sig stödja palestinierna? Jo låter dem sitta i flyktingläger. Levererar de mat och andra förnödenheter till Gaza.? Det har jag aldrig hört något om. Stoppar Israel nödhjälp från araberna? Det har jag inte hört något om! Jo de stoppar sådana saker som anses militära...och det skulle alla andra länder göra också!// Jag är inte ensidigt någon vänstertönt. Jag kan nyansera o se saker från flera håll. Jag stöder DIAKONIA som i årtionden försökt hjälpa folket i Gaza.
Inlägg #218: Postat: 2011-07-05 10:26:00
Adamo
Det var inget fel med din resursjämförelse Brunnegård, bara det låter som du lastar israelerna för denna obalans. Missiler som hamas får från Iran är ju inga hemmagjorda raketer och även om dessa lyckligtvis sällan träffar tilltänkta målet så utgör dem ett ständigt hot som lamslår samhället --- Att arabländerna låter sina före detta medborgare sitta i flyktingläger handlar ju om deras cyniska strategi att tvinga dessa flyktingar att leva statslösa för att påverka världsopinionen att tycka synd om dem samt skylla på israelerna. De s.k. palestinier används av arabvärlden som brickor i ett dödlig spel mot Israel. ”Skit to Gaza” är bara ett sätt att fortsätta strö salt på såret.
Inlägg #219: Postat: 2011-07-05 10:35:00
Adamo
#215 - #216: Judar är hatade framförallt av nazister, fascister, islamister, många kristna och många vänsteraktivister. Trots att det finns olika skäl för deras hat så har dem en gemensam nämnare --- Förutom ett mer eller mindre dolt judehat har de också en inbiten förskräckelse inför faktumet att judarna lyckades återbilda sitt land och kan numera slå tillbaka när det behövs.
Inlägg #220: Postat: 2011-07-05 10:56:00
Jan Brunnegård
Adamo / vad skulle ske om varje förföljd folkgrupp skulle försöka att "återbilda sitt land" utan hänsyn till dem som flyttat in senare. Judarna har fördrivit många ggr, flera ggr än som står i Bibeln så vitt jag kan förstå. De har utan tvekan rätt att också bo i området - men att bilda en renodlat Judiskt Stat - det var nog fel. Det skapade bara nya motsättningarm där och medförde att judarna blev ännu mer förföljda ute i arabvärlden.
Showing page 11 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21
Laddar...