| Inlägg #121: Postat: 2011-07-03 15:46:00 | |
|
Adamo |
#117: Som jag sagt tidigare är jag inte religiös men respekterar andras tro förutsatt att dessa inte tvingar på mig sin tro. Även om jag inte tror på allt som står i bibeln så förlitar jag med på det vedertagna historiska fakta som onekligen bevisa att judarna har sitt ursprung i det området som Romarna kallade för Palestina. Och trots att många judar slaktades och fördrevs förblev några kvar där fast under förtryckt av ockupanterna. Det är ju fullkomligt legitimt för ett folk som varit ockuperat och förtryck att sträva efter självständighet även om detta inte uppskattas av förtryckarna.
|
| Inlägg #122: Postat: 2011-07-03 15:51:00 | |
|
Adamo |
Jan Brunnegård #118: Jo, men svenskarna har ju fortfarande kvar sitt självständiga Sverige, eller hur? Och judarna i Israel gör inte anspråk på Jordanien idag heller trots att det är en del av sitt gamla territorium, judarna gjorde inte heller anspråk varken på Västbanken heller Gaza när Israel bildades 1947. Ditt förenklat resonemang är ju befängt.
|
| Inlägg #123: Postat: 2011-07-03 16:00:00 | |
|
Adamo |
#115 och Leif Erlingsson ger legitimitet åt muslimer att slakta judar och västerlänningar på det mesta urskillningslösa sättet. Leif Erlingssons resonemang är alltid lika skrattretande, han är dock alltid väldigt konsekvent och tydlig med att visa upp vilket typ av samhälle vänsteranhängarna förespråkar. Tack för tydliheten.
|
| Inlägg #124: Postat: 2011-07-03 16:14:00 | |
|
open minded |
A group of former Israeli soldiers say they have new evidence of potential war crimes committed by the Israeli army during the war on Gaza. These are not the first allegations of war crimes levelled at the Israeli military and the claims have sparked a bitter debate within Israels defence forces and wider society over the "morality" of the IDF and its behaviour in Gaza. Länk: youtube.com
|
| Inlägg #125: Postat: 2011-07-03 16:32:00 | |
|
Dag Nilsson |
Adamo - hur vill du kommentera följande: The founder of modern Zionism Herzl stated in his diary -
“It is essential that the sufferings of Jews.. . become worse. . . this will assist in realization of our plans. . .I have an excellent idea. . . I shall induce anti-Semites to liquidate Jewish wealth. . . The anti-Semites will assist us thereby in that they will strengthen the persecution and oppression of Jews. The anti-Semites shall be our best friends”. From his Diary, Part I, pp. 16 Kan det vara så Adamo att du arbetar för att skapa judehat och därmed gynna zionismen enligt Herzls recept? |
| Inlägg #126: Postat: 2011-07-03 17:30:00 | |
|
Lasse Wilhelmson |
De flesta judar skapar själva judehat då de anklagar alla som kritiserar den judiska statens politik, eller ifrågasätter dess legitimitet för "antisemiter". Den rasistiskt orienterade mentalitet/ideologi som ligger till grund för detta har jag senast beskrivit i denna artikel Länk: lassewilhelmson.wordpress.com men det finns behandlat i andra artiklar av mig här på Sourze. Det finns flera exempel på judar som till och med skadat sig själva i syfte att skapa bevis för "antisemitism", eller ritat hakkors på synagogor i samma syfte.
|
| Inlägg #127: Postat: 2011-07-03 18:22:00 | |
|
Leif Erlingsson |
"The anti-Semites shall be our best friends", citerade Dag Theodor Herzls dagbok. Tycks som sionisterna har ont om vänner, när de vill att jag och du Dag ska vara deras antisemitiska vänner. Tyder på inte så lite desperation. Antagligen håller de helt på att tappa greppet, det är väl därför de gläfser så högt just nu. Fast bättre det, än självskadebeteende, som Lasse beskriver ovan.
|
| Inlägg #128: Postat: 2011-07-03 18:54:00 | |
|
Adamo |
#125: Nu verkar det som du har tagit meningar ur sin kontext och med tanken på att du också ifrågasätter judarnas ursprung, är det inget som förvånar mig längre från din sida. Alla falska rykten är välkomna när det gäller att klanta ner på dessa du hatar.
Du har redan tappat trovärdighet i mina ögon tidigare och du bara fortsätter att bekräfta min uppfattning om dig.--- Men eftersom det är ju du och likasinnade som genomdriver en kampanj mot Israels rätt att existera kan man väl dra slutsatsen att det är ju ni som uppträder som Herzl ville… |
| Inlägg #129: Postat: 2011-07-03 19:02:00 | |
|
Adamo |
#126 Helt enkelt därför att de flesta som kritiserar den judiska statens politik presenterar inget förslag annat än att låta Israel försvinna som självständig nation. För dessa kritiker är Israel blotta existens en fruktansvärd verklighet. Vem behöver då fiender när man har såna ”kompisar”?
|
| Inlägg #130: Postat: 2011-07-03 19:20:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Man skulle kunna låta alla samsas utan rasism i samma land där alla hade samma rättigheter.
|
| Inlägg #131: Postat: 2011-07-03 19:49:00 | |
|
Adamo |
#130: Du skall inte tala om rasismen Erlingsson, du som stödjer intoleranta regimer som Hamas och som hånar judarna för deras desperation har förlorat all min respekt.--
Må vara att Theodor Herzls varit en frustrerad och desperat jude med drömmar och idéer som kunde tolkas på olika sätt beroende på vem som tolkade. Men Theodor Herzls hade också starka skäl till a fortsätta med sin sionism. Följande är några andra ord av den desperata jude Theodor Herzls:--- ”We have sincerely tried everywhere to merge with the national communities in which we live, seeking only to preserve the faith of our fathers. It is not permitted us. In vain are we loyal patriots, sometimes superloyal; in vain do we make the same sacrifices of life and property as our fellow citizens; in vain do we strive to enhance the fame of our native lands in the arts and sciences, or her wealth by trade and commerce. In our native lands where we have lived for centuries we are still decried as aliens, often by men whose ancestors had not yet come at a time when Jewish sighs had long been heard in the country. . ." |
| Inlägg #132: Postat: 2011-07-03 19:49:00 | |
|
Lennart Asp |
Dippen#90 och #98.Och om ”araberna i Israel” inte accepterar din ”enda vettiga och realistiska” ”skilsmässa”?
Ska de med Massdeportation tvångsförflyttas till ”den arabvärld de hör hemma”? Är det den Slutiga Lösningen på palestinaproblemet du pratar om? Låter det bekant? |
| Inlägg #133: Postat: 2011-07-03 19:51:00 | |
|
Adamo |
Theodor Herzls forts.---
"Let me repeat once more my opening words: The Jews who will it shall achieve their State. We shall live at last as free men on our own soil, and in our own homes peacefully die. The world will be liberated by our freedom, enriched by our wealth, magnified by our greatness. And whatever we attempt there for our own benefit will redound mightily and beneficially to the good of all mankind." |
| Inlägg #134: Postat: 2011-07-03 20:12:00 | |
|
Leif Erlingsson |
#131, "In our native lands where we have lived for centuries"... låter som att där finns något attitydproblem i botten. PS: Jag stöder f.ö. ingen särskild nu existerande jordisk regim eller regering.
|
| Inlägg #135: Postat: 2011-07-03 20:15:00 | |
|
Adamo |
#132: Det var precis Massdeportation som många av de judar som levde i Arabvärlden fick uppleva då Israel åberopade sin självständighet. Tusentals judar förföljdes och mördades medan ca. en million fick fly sina hem och deras egendom konfiskerades för alltid. De blev också flyktingar p.g.a. ett krig som dina kompisar startade. Många av dem omhändertogs av staten Israel och lever nu tillsammans med muslimer som fick då också beviljad israelisk medborgarskap.
|
| Inlägg #136: Postat: 2011-07-03 20:26:00 | |
|
Adamo |
#134: Nu kör du med hårklyveri Erlingsson, med "In our native lands where we have lived for centuries"... menar han ju alla dessa länder där judarna föddes och levde i flera generationer och gjorde sitt bästa för att bli assimilerade och respekterade men fick inte det.---
Här kommer fler visioner av Theodor Herzls för det samhället han förespråkade i Israel:-- "It is founded on the ideas which are a common product of all civilized nations… It would be immoral if we would exclude anyone, whatever his origin, his descent, or his religion, from participating in our achievements. For we stand on the shoulders of other civilized peoples. … What we own we owe to the preparatory work of other peoples. Therefore, we have to repay our debt. There is only one way to do it, the highest tolerance. Our motto must therefore be, now and ever: ‘Man, you are my brother.’" |
| Inlägg #137: Postat: 2011-07-03 20:26:00 | |
|
Adamo |
#134: Nu kör du med hårklyveri Erlingsson, med "In our native lands where we have lived for centuries"... menar han ju alla dessa länder där judarna föddes och levde i flera generationer och gjorde sitt bästa för att bli assimilerade och respekterade men fick inte det.---
Här kommer fler visioner av Theodor Herzls för det samhället han förespråkade i Israel:-- "It is founded on the ideas which are a common product of all civilized nations… It would be immoral if we would exclude anyone, whatever his origin, his descent, or his religion, from participating in our achievements. For we stand on the shoulders of other civilized peoples. … What we own we owe to the preparatory work of other peoples. Therefore, we have to repay our debt. There is only one way to do it, the highest tolerance. Our motto must therefore be, now and ever: ‘Man, you are my brother.’" |
| Inlägg #138: Postat: 2011-07-03 20:56:00 | |
|
Dag Nilsson |
Ett land utan folk, till ett folk utan land!
Om det hade varit på det viset så menar i alla fall jag att allt vore frid och fröjd med alla bosättningar av judar på marken för nuvarande Israel. Men det var ju inte så! Man har stulit andra människors hemland. England hade ingen som helst rätt att lova bort land som de hade erövrat från det ottomanska riket. Det faktum att det fanns judar som längtade till Palestina gav dem ingen som helst rätt att betrakta området som deras - deras religiösa skrönor till trots. Det är detta som är problemet. Jag missunnar inte en jude någonting när det inte sker på andra folks bekostnad. Jag har suttit som domare i åtskilliga rättegångar. Ibland har jag tyckt illa om båda parterna ibland har jag uppfattat båda parter som sympatiska. Som domare har man dock att hålla sig till lagen oavsett vem man tycker bäst om. Hela den sionistiska utvecklingen präglas av brott. Olaga bosättningar, lönnmord bl.a. på Folke Bernadotte, terrorism t.ex. sprängningen av Kung Davids Hotel när det var fullt med folk i det. Försöket att sänka USS Liberty. Användande av vit fosfor mot människor. Bara för att nämna några exempel. Det sionistregerade Israel bryter mot gällande lagar. Därför skall det fördömas. Adamo och andra vill hellre göra om problemet Israel till en rasfråga eftersom den blir så härligt förenklad då - men det är ingen fråga om ras. Det är en fråga om lag och rätt. I sionistisrael skipas orätt. Därför reagerar jag mot sionismen. Ett herrefolk som stiftar sina egna lagar ska inte ha större respekt än vilken maffia som helst. |
| Inlägg #139: Postat: 2011-07-03 21:05:00 | |
|
Adamo |
Om judarna hade ockuperat nåt annat folks land måste det landet haft en ledare då eller hur?
Vad hette då ledare av det land som judarna har ”ockuperat”? |
| Inlägg #140: Postat: 2011-07-03 21:13:00 | |
|
open minded |
Det grymma övertagandet med folkmord som israelerna gör gjordes även i nordamerika av europerna men på den tiden gick det inte att dokumentera på samma sätt som idag... Det gäller faktiskt alla folkmord som begåtts innan mitten av 1950 talet. Idag så kommer hela planeten veta om folkmord tack vare dagens teknologi är det inte fantastiskt.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.