|
Inlägg #61: Postat: 2011-07-02 08:13:00
|
|
Isaac Haskiya |
Jag har mottagit ett 20-tal "svar" på mitt första inlägg. De intresserar mig inte! Jag sysslar inte med åsikter utan försöker hålla mig så nära fakta som möjligt.
Läget till dags dato: Tre fartyg är ur spelet. Ett antal har fått förbud. Flera stater har varnat "Ship to Gaza" organisationerna att stoppa aktionen.UN betraktar Israels blockad till havs som legal. Netanyahu har givit order om att dessa fartyg skall stoppas "med alla medel". Turkiet har stoppat Mavi Marmara. Under tiden har 6000 ton transiterats från Israel till Gaza varje dag. Detaljerna kan ses på IDFs sajt med antal lastbilar per artikel.
Nu upprepar jag varningen: havet utanför Israels kust är inte Sergels Torg i Stockholm. Det handlar inte om en vänster/palestina demonstration i trygga Sverige. Detta är inte ett spel för förvirrade, aningslösa och infantila individer. Befolkningen i Gaza får mycket mera än de egentligen förtjänar; den mottar tusentals ton hjälp mot tusentals raketer och granater. Soldaten Shalit fortfarande hålls som gisslan.
Officiellt talar regeringen i Israel fortfarande med återhållsamhetens röst. Än så länge! So, don´t push your luck!Stanna hemma!
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2011-07-02 08:40:00
|
|
Dag Nilsson |
Tack - Isaac Haskiya - för att du avslöjar dig så grundligt. Sällan mötte jag något mer föraktfullt. Är du en typisk företrädare för Israel?
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2011-07-02 08:49:00
|
|
Babol54 |
Inlägg # 61:Vad är detta??? Herregud det knyter sig i magen! Det där uppfattar jag som ett hot!Är humanismens tid över ????
"Nu upprepar jag varningen: havet utanför Israels kust är inte Sergels Torg i Stockholm. Det handlar inte om en vänster/palestina demonstration i trygga Sverige. Detta är inte ett spel för förvirrade, aningslösa och infantila individer. Befolkningen i Gaza får mycket mera än de egentligen förtjänar; den mottar tusentals ton hjälp mot tusentals raketer och granater. Soldaten Shalit fortfarande hålls som gisslan.
Officiellt talar regeringen i Israel fortfarande med återhållsamhetens röst. Än så länge! So, don´t push your luck!Stanna hemma!"
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2011-07-02 09:18:00
|
|
Leif Erlingsson |
Jag får också tacka för denna nakna bild, av en Israel-apologet. Svenskar har levt med en snäll-bild av sionismen som får dem att må fysiskt illa av KRITIKEN mot sionismen, då denna kritik uppfattats som osmaklig. Nu får vi tillfälle att se att det verkligen finns anledning till bitande kritik, som Gilad Atzmons Länk: gilad.co.uk och Lasse Wilhelmsons Länk: lassewilhelmson.wordpress.com .
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2011-07-02 11:29:00
|
|
Dag Nilsson |
#61 - Isaac Haskiya, du som tycker om fakta - Om siffran 6000 ton per dygn skall ha någon mening bör man väl känna till hur många människor som detta skall fördelas på, samt hur motsvarande fördelning ser ut i ex.v. Sverige?
Alltså - vet du hur många kilo det importeras till Sverige per innevånare och dygn? Vad är motsvarande siffra per innevånare i Gaza?
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2011-07-02 11:47:00
|
|
Dippen |
#61 Kan bara instämma, det är tragiskt att se dessa förvirrade vänsterintellektuella agera som nyttiga idioter i Arabernas utrotningskrig.
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2011-07-02 11:50:00
|
|
Isaac Haskiya |
Ytterligare fakta innan somliga pratar i onödan:
Se IDF video på Youtube "Gaza receives thousands of tons in goods and material". Den visar en hel del. Ta informationen och begrunda.
De 6000 ton som levereras varje dag följer den behovslistan som palestinierna lägger fram, upprepar som palestinier lägger fram!
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2011-07-02 12:05:00
|
|
Adamo |
Det alltid lika upprörande att läsa alla dessa cyniska kommentarer från gräsliga hycklare terroristkramaren som ofta gömmer sig bakom vänsterideologin. I deras uppenbara enkelspårighet skulle världens problem försvinna bara man blivit av med USA världens största demokrati och själfallet krossa lilla Israel också en demokrati. Samtidigt tävlar de med varandra om att ge legitimitet åt diktatoriska regimer såsom Hamas som aldrig missat visa sitt förakt för människoliv och likgiltighet inför mänskliga rättigheter. Judarna förtjänar all min respekt och beundra för deras uthållighet och tålamod mot sina förrädiska blodtörstiga fiender.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2011-07-02 12:14:00
|
|
Babol54 |
Så en Youtube-film ska ge all information man behöver? Det finns massa information framförallt i böcker att läsa om situationen på Gaza. Det gäller väl att inte ta till sig informationen ensidigt? Läser just nu den israeliske journalisten Gideon Levy´s bok "Gaza mitt älskade". Det är ju en totalt omänsklig situation som människorna i Gaza lever i,"fängelset som Israel bevakar utifrån från 2006", som Gideon skriver om.Det är väl inte bara viss fakta och information man ska ta till sig. För att förstå måste man väl vara öppen för fakta, information och skildringar från så många håll som möjligt.
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2011-07-02 12:16:00
|
|
Babol54 |
inlägg#69 Det ena utesluter väl inte det andra? Humanism förutsätter att man känner för alla människor ?
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2011-07-02 12:38:00
|
|
Dag Nilsson |
#68 Adamo - "Judarna förtjänar all min respekt och beundra för deras uthållighet och tålamod mot sina förrädiska blodtörstiga fiender." - Här Adamo gör du dig skyldig till en generalisering som inte kan få stå okommenterad. Det är sådana som du som gör att det judehat som finns ökar och jag förstår även varför ni vill att det skall göra så.
Emellertid har Adamo fel - och det vet han säkert själv. Det är långt ifrån alla judar som stöder Israels officiella politik. Det finns även många som är öppet kritiska till den - såväl inom som utom Israel. Dessa med annorlunda åsikter betackar sig säkerligen för stöd från sådana som Adamo.
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2011-07-02 12:40:00
|
|
Adamo |
Babol54 #70: Har du aldrig tänkt på att innehållet i dessa böcker du läst kan också vara vinklade? Om du vill håller dig till fakta så är det ett faktum att Israel tillåter förnödenheter komma in i Gaza via landsväg men vill dock gärna kontrollera att inte vapen och ammunition smugglas in, detta är ju väl förståeligt med tanke på landets och dess invånarens säkerhet. Dessutom är gränsen till Egypten också öppen. Därför är ”ship to Gaza” inte annat än illasinnade propaganda med det enda syftet att hålla konflikten vid liv.
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2011-07-02 12:58:00
|
|
Adamo |
Dag Nilsson #71: Baserat på detta samt alla dina andra tidigare inlägg här på Sourze har jag bildat min uppfattning om dig. Du tillhör hycklargänget jag talar om - du fördömer judarnas mångåriga kamp för självständighet från arabiskt/muslimskt/kristet förtyck samtidigt som du försvarar deras vidriga fiender utan att blinka. Ditt förakt mot judarna och deras land bottnar i din religiös och ideologisk övertygelse. Du är en typisk varg i fårakläder, det finns tyvärr got om sådan som du. ----- Jag som icke jude anser att judarna förtjänar all min respekt och beundra för deras uthållighet och tålamod mot sina förrädiska blodtörstiga fiender---- Jag har levt med judar som grannar och aldrig upplevt någon religiöst påtryckning från deras sida, dessvärre blev de själva ofta bespottade och föraktade av vidriga religiösa som du.
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2011-07-02 13:01:00
|
|
Babol54 |
Jag vill bilda mig en egen uppfattning och jag uppfattar propaganda också från Israels håll. Är att hota, behandla människor hårt och brutalt t.om. skjuta människor, verkligen proportionerligt svar på propaganda? Varför så rädd för världens åsikter? En konflikt har alltid många vinklingar och sidor.
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2011-07-02 13:04:00
|
|
Babol54 |
inlägg#73 Jag tycker du delar in människor i onda och goda. Jag tror att det är farligt!
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2011-07-02 13:19:00
|
|
Adamo |
Babol54 #73 Därför att det finns goda och onda människor och du själv anser Israels agerande som ond, fast allt Israel har gjort är att försvara sina invånare mot kontinuerligt angrep från oförsonliga fiender som inte vill ha annat än tillintetgörelse av Israel. Ditt hyckleri är farligt!
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2011-07-02 13:21:00
|
|
Aguirre |
Israel har inga invånare de har ockupanter..och ockupanter måste alltid föra krig.
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2011-07-02 13:22:00
|
|
Dag Nilsson |
Adamo, är du säker på att all världens judar - undantagslöst - delar dina åsikter om Israels utrikespolitik och politiken angående Gaza? Om du inte är säker på detta så bör du heller inte göra dig till talesman för alla judar.
Det är sådana som du Adamo, som riskerar att skapa ett ökat hat mot judar. Kan du förstå det?
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2011-07-02 13:33:00
|
|
Adamo |
Dag Nilsson #78 Det är ju irrelevant huruvida alla judar är överens eller inte, det är ju bara ett tecken på att de kan framföra sin kritik och vara självkritiska inom sin demokrati, till skillnad från deras fiender som du så varmt försvarar som bestraffar med döden alla invånare som inte tycker som dem.---
Det är ju du och ditt hycklargäng som bedriver illasinnad propaganda med syfte att piska upp hatstämningar och upprätthålla konflikten. Det är just vad ”Skit to Gaza” finns till. Så NEJ, jag har INTE förståelse för typer av din sort.
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2011-07-02 13:34:00
|
|
Jan Olsson |
Kan inte förstå att de överhuvudtaget har kommit fram till Grekland? - Utan sjökort,bara rubriker! - Kan inte ha varit lätt! -
|
| |