Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har mottagit ett 20-tal "svar" på mitt första inlägg. De intresserar mig inte! Jag sysslar inte med åsikter utan försöker hålla mig så nära fakta som möjligt. Läget till dags dato: Tre fartyg är ur spelet. Ett antal har fått förbud. Flera stater har varnat "Ship to Gaza" organisationerna att stoppa aktionen.UN betraktar Israels blockad till havs som legal. Netanyahu har givit order om att dessa fartyg skall stoppas "med alla medel". Turkiet har stoppat Mavi Marmara. Under tiden har 6000 ton transiterats från Israel till Gaza varje dag. Detaljerna kan ses på IDFs sajt med antal lastbilar per artikel. Nu upprepar jag varningen: havet utanför Israels kust är inte Sergels Torg i Stockholm. Det handlar inte om en vänster/palestina demonstration i trygga Sverige. Detta är inte ett spel för förvirrade, aningslösa och infantila individer. Befolkningen i Gaza får mycket mera än de egentligen förtjänar; den mottar tusentals ton hjälp mot tusentals raketer och granater. Soldaten Shalit fortfarande hålls som gisslan. Officiellt talar regeringen i Israel fortfarande med återhållsamhetens röst. Än så länge! So, don´t push your luck!Stanna hemma!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?