Gubbjävlar och klimakteriekossor på nätet

Showing page 5 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #81: Postat: 2011-07-01 09:53:00
Babol54
Jag instämmer helt i det Leif och Dag skriver. Jag vill också synliggöra men jag bearbetar också en inre konflikt, alltså synliggör den för mig själv.Blir mer medveten om det som finns inom mig. Liknande det som Dag beskriver. Men jag blir också medveten om den andres kamp och förstår att något liknande måste finnas i den andre för att det ska bli en kamp.Men jag strävar efter att bli hel och försonas med mig själv och andra. Jag har haft svår skräck för människor och nära relationer så tyvärr blir det ibland laddat med både skräck och ilska. Men jag vill förstå mig själv och andra. Det är min intention.
Inlägg #82: Postat: 2011-07-01 10:04:00
Jocke S-43
79 Och en tredje verkar totalt ha blandat ihop päron och apelsiner! Vilka dock innehåller både samma ämne som olika. Du får läsa på bättre.
Inlägg #83: Postat: 2011-07-01 11:03:00
Jan Olsson
Babol54! - Skräcken finns inte kvar? - Klokt vore att behålla lite! - Av människor kan man vänta sig vad som helst! - Glöm inte att ifrågasätta deras handlande! - Mvh.
Inlägg #84: Postat: 2011-07-01 11:32:00
Babol54
inlägg383: Håller med dig Jan. Men bra är om skräcken mer är hanterbar rädsla. Så att man vågar ha relationer och vågar riskera att öppna sig och vara sårbar.Skräcken har för mig varit handlingsförlamande och jag har dragit mig undan människor.Rädsla gör en skakig och darrig men man kan oftast agera trots den ändå. Jag vill ha tillit inåt snarare, än till andra människor. För som du säger, det är viktigt att se människor som de är. Kan göra både ont och gott.
Inlägg #85: Postat: 2011-07-01 12:31:00
Lasse Wilhelmson
Sourze har inte resurser att hålla rent i kommentarsfunktionen. Därför bör man göra redaktionen uppmärksam på förtal, så tar de bort det värsta. Själv diskuterar jag bara med dem som har något att tillföra, eller diskuterar i sak, eftersom diskussionen då kan leda framåt och bägge lär sig något. Anonyma eller andra som bara saboterar och kastar skit ignorerar jag. Det har jag funnit vara bäst för min del. Jag tror att det är viktigt att man hittar en modell som passar en själv och håller sig till den. Varför slösa energi genom att gå igång på provokationer?
Inlägg #86: Postat: 2011-07-01 12:57:00
Nexa
Lasse:"Anonyma eller andra som bara saboterar och kastar skit ignorerar jag."

Detta att anonyma saboterar diskussionerna verkar vara en allmän uppfattning. Jag riktar frågan till dig eftersom du tog upp den, men jag är mycket intresserad av svar från andra också.
Menar du/ni att alla anonyma gör det? Att anonyma gör det i större utsträckning än andra anonyma? Att Sourze borde förbjuda anonyma att skriva här?

För informationens skull, för de som inte vet det, Sourze vet mitt och andra anonymas med konto riktiga namn.
Inlägg #87: Postat: 2011-07-01 13:16:00
Redaktionen
#85 Det stämmer som Lasse W säger, att vi inte har resurser att löpande hålla koll på allt som publiceras i forumet, och avgöra vad som bör tas bort resp ligga kvar. Det är nog rätt få andra massmedier som gör det, "modererar", som det heter, sina kommentarsfora.

Lagen om vad som får publiceras på internet är även formulerad så att man har möjlighet att, efter att man har blivit uppmärksammad på något olagligt på den sajt man har ansvar för, ska ta bort detta inom rimlig tid.

Aftonbladets förre chefredaktör blev fälld i tingsrätten för ett antal år sedan, för att tidningen inte i tid tog bort rasistiska kommentarer från sin chatt.

På Sourze har vi provat att stänga forumet, dvs kräva att man registrerar sig med sitt riktiga namn och loggar in för att kunna kommentera artiklar. Metros chefredaktör ringde upp oss morgonen därpå och ville göra ett reportage om det. Kommentarsfrekvensen minskade dramtatiskt och efter en tid bestämde vi oss för att det inte fungerar att hålla det stängt, utan istället se till ha tekniska möjligheter att stänga av personer, som missbrukar forumet genom att förstöra debatten på olika sätt.

Det är alltså en bra idé att maila oss och anmäla det man tror är otillåtet, så fattar vi beslut om ev åtgärder.
Inlägg #88: Postat: 2011-07-01 13:18:00
Leif Erlingsson
Jag hoppas att diskussionen fortsätter från Nexas frågeställning ovan, men vill ändå till det Nexa skrev i #80 lägga att jag ser att såväl min egen barndom som säkert CMO:s söker ett helande.  CMO är rädd att judarna åter ska förföljas, därför förföljer han dem han är rädd för.  Jag själv har utsatts för mobbing och sällan att någon satte stopp, men det hände.  Jag har därför själv blivit en person som upprepade gånger tagit ställning för de personer som CMO och hans själsfränder förföljer.  Därför är jag åter igen en som är förföljd, men nu är jag mogen att hantera det på ett bra sätt.  Andra vuxna skräms när de någon gång går i försvar för mig eller för någon av dem jag själv går i försvar för när de angrips, och utsätts då för CMO:s hela svada.  Det är uppenbart att CMO kommer att fortsätta provocera fram dessa situationer tills han själv kan bli helad, på motsvarande sätt som hela Israel kommer att fortsätta provocera i det stora, tills hela Israel blir helat.  Hur det ska gå, det vet ingen.  Allt jag kan göra är att "hålla upp spegeln".  Och det gör jag.  De personer jag försvarar håller på motsvarande sätt i det stora upp spegeln för hela Israel och för sionismen som ideologi.  Det är en nödvändig helandegärning.  Som utlöser de känslor som måste helas...
Inlägg #89: Postat: 2011-07-01 13:29:00
Nexa
Leif: Det kanske har med våra olika utgångspunkter att göra, men jag strävar mer efter förståelse, både att bli förstådd själv och att jag ska förstå de jag debatterar med. Jag vill växa i diskussionen och inte krympa. CMO är en av de jag har haft svårt att förstå och det är därför jag ofta försöker få en förklaring. Även om jag inte håller med om något, vill jag gärna veta, om den som säger något verkligen säger det jag tror den säger och att det inte färgas av mina sympatier och antipatier för personen jag diskuterar med. I den bästa av världar så tycker jag också bättre om personen ifråga om jag förstår honom eller henne.
Inlägg #90: Postat: 2011-07-01 13:46:00
Dag Nilsson
#86 - Jag tycker anonymitet är OK. Dock anser jag att den som av olika skäl vill vara anonym i gengäld inte skall, genom osakliga angrepp, smutskasta dem som inte är anonyma. Jag tycker helt enkelt att det är fegt att skjuta ur mörker mot dem som visar sig öppet.
Inlägg #91: Postat: 2011-07-01 14:35:00
Per W
#85 Redaktionen: Är det t ex tillåtet att hävda att namngivna svenska politiker är krigsförbrytare?
Inlägg #92: Postat: 2011-07-01 14:46:00
Per W
#86 Sourze "vet" bara det namn, som du registrerat.
Inlägg #93: Postat: 2011-07-01 14:47:00
Per Wallin
Nu är jag påloggad. Stor skillnad?
Inlägg #94: Postat: 2011-07-01 14:53:00
Lennart Asp
# 82, Jocke S-43: Se där! En som känner sig träffad!
Men ditt abstrakta snack om ”päron och apelsiner” förstår jag inte vad du syftar på. Jag förstår inte heller vad jag skall ”läsa på bättre”!
Inlägg #95: Postat: 2011-07-01 15:00:00
Jan Olsson
Mera syre i debatten,edra sumprunkare!
Inlägg #96: Postat: 2011-07-01 15:01:00
Jan Olsson
Mera syre i debatten,edra sumprunkare!
Inlägg #97: Postat: 2011-07-01 15:07:00
Nexa
Per W: registrerat, eller som jag benämnde det, med konto. Var kanske inte tydlig nog.

Och det där med anonymitet, om jag valde att registrera mig som Anna Andersson t ex kan ingen här veta om jag heter det eller om det är påhittat. Bevisligen finns många Anna Andersson. Kallar jag mig Nexa vet ni ju i alla fall att jag inte heter Nexa. Hade jag blivit mer trovärdig t ex om jag gett er möjlighet att knacka på hemma hos mig? Det hade jag gett er möjlighet till om jag uppgivit mitt rätta namn eftersom jag har ett ovanligt namn. Detta hade inneburit en stor risk för mig.
Inlägg #98: Postat: 2011-07-01 15:26:00
Per W
#97 Det är helt OK. Jag har inget att invända. Det är argumenten som är det viktiga, som i t ex inlägg #95 och #96 ;
Inlägg #99: Postat: 2011-07-01 15:38:00
Lasse Wilhelmson
Nexa # 86 Du läste lite slarvigt vad jag skrev: "Anonyma eller andra som bara saboterar och kastar skit ignorerar jag." Jag diskutera med anonyma som inte saboterar och kastar skit, gärna med till exempel dig. Jag anser att det för vissa är befogat att vara anonym, men att gömma sig bakom anonymiteten och saboterar och kastar skit, gör man bara när man inte har rent mjöl i påsen, eller har som jobb att göra just det. På nätet pågår nämligen också de krig som vi ofta diskuterar. Att jag är helt öppen beror att jag varit en offentlig person i hela mitt liv och står för alla mina åsikter och har inget som helst behov av att idka krypskytte som israeliska soldater gör på palestinska barn, eller specialstyrkor från olika säkerhetstjänster gör på politiska ledare eller andra som vars röst man behöver tysta.
Inlägg #100: Postat: 2011-07-01 15:54:00
Dag Nilsson
Att tala under pseudonym är en sak. Att uppge falsk identitet är något helt annat.
Den som känner att det inte spelar någon roll om man skriver under med sitt eget namn eller ett påhittat namn, som man uppger vara sitt eget, måste ha något allvarligt fel på sin självrespekt.
Jag är stolt över min egen identitet och skulle skämmas inför mig själv om jag ljög om den. Därför är det otänkbart för mig.
Att det kan vara svårt för läsarna att kontrollera att uppgiven identitet är äkta hör inte hit. För dem som kan känna hederskänsla är det omöjligt att ljuga om sin identitet.
Showing page 5 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...