Valt inlägg:
Jag hoppas att diskussionen fortsätter från Nexas frågeställning ovan, men vill ändå till det Nexa skrev i #80 lägga att jag ser att såväl min egen barndom som säkert CMO:s söker ett helande. CMO är rädd att judarna åter ska förföljas, därför förföljer han dem han är rädd för. Jag själv har utsatts för mobbing och sällan att någon satte stopp, men det hände. Jag har därför själv blivit en person som upprepade gånger tagit ställning för de personer som CMO och hans själsfränder förföljer. Därför är jag åter igen en som är förföljd, men nu är jag mogen att hantera det på ett bra sätt. Andra vuxna skräms när de någon gång går i försvar för mig eller för någon av dem jag själv går i försvar för när de angrips, och utsätts då för CMO:s hela svada. Det är uppenbart att CMO kommer att fortsätta provocera fram dessa situationer tills han själv kan bli helad, på motsvarande sätt som hela Israel kommer att fortsätta provocera i det stora, tills hela Israel blir helat. Hur det ska gå, det vet ingen. Allt jag kan göra är att "hålla upp spegeln". Och det gör jag. De personer jag försvarar håller på motsvarande sätt i det stora upp spegeln för hela Israel och för sionismen som ideologi. Det är en nödvändig helandegärning. Som utlöser de känslor som måste helas...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?