Inlägg #21: Postat: 2011-06-29 15:18:00 | |
CMO |
Nilsson och Erlingsson och ett antal likasinande anklagar rutinmässigt icke närvarande personer och organisationer för att vara onda konspiratörer, massmördare, sadister och psykopater med anspråk på världsherravälde. De som ifrågasätter deras teorier och deras så kallade bevisning som regelmässigt strider mot både fysikens och logikens lagar anklagas för allt ifrån att vara fega, psykologiskt blockerade, hjärnskadade etc till att vara den ”sionistiska” maktens lydiga, alternativt betalda, lakejer. De borde hålla käften och enbart vara jävligt tacksamma om det värsta de utsätts för är att bli förlöjligade på nätet.
|
Inlägg #22: Postat: 2011-06-29 15:55:00 | |
Babol54 |
CMO: Uppmanar du till våld eller ?
|
Inlägg #23: Postat: 2011-06-29 16:06:00 | |
Dag Nilsson |
#21 - CMO - "De borde hålla käften och enbart vara jävligt tacksamma om det värsta de utsätts för är att bli förlöjligade på nätet."
Tack CMO, tydligare har du inte visat vem du är. Finns det mer? |
Inlägg #24: Postat: 2011-06-29 17:59:00 | |
CMO |
#22 Du menar sånt här våld Länk: hansrunesson.se ? Nej, men jag skulle inte precis fördömma det heller
|
Inlägg #25: Postat: 2011-06-29 18:36:00 | |
Babol54 |
#24:Jag uppfattar det som att du för ett ideologiskt krig men har tappat bort att det är människor du diskuterar med.Tror man sig stå ideologiskt på "det godas sida" kan man lätt göra ont mot människor som får representera " det onda". Jag tycker att du felciterar ofta och lägger orden i mun på både Nilsson och Erlingsson och läser inte egentligen vad de skriver, utan vad du, utifrån din kamp mot det de representerar, tror att de skriver. Då har ideologin gjort en blind för människan bakom alla åsikter och ideologier.
|
Inlägg #26: Postat: 2011-06-29 18:38:00 | |
Babol54 |
Och då delar man in människor i onda och goda. När vi är både och.
|
Inlägg #27: Postat: 2011-06-29 18:57:00 | |
CMO |
#25 Uppenbarligen har du inte själv läst eller förstått Erlingssons och Nilssons etc skriverier. När man identifierat ondskan har man ett ansvar att åtminstonde protestera mot den. Jag kan bevisa att mina anklagelser ovan mot Erlingsson och Nilsson är välgrundade, och ett flertal andra här har dragit precis samma slutsats. De Erlingsson och Nilsson har å andra sidan inga bevis för sina mycket grövre anklagelser.
|
Inlägg #28: Postat: 2011-06-29 19:11:00 | |
Jocke S-43 |
18 Med dom enorma skygglapparna som Per W besitter är det ju förklarligt att han inte har märkt vilka invektiv som flugit omkring från annat håll, vilket han här åkallar! Beklämmande!
Därmed inte sagt att jag stödjer någon sida, varken ideologiskt eller semantiskt. Men hyckleriet och enögdheten måste påpekas, oavsett ursprung! |
Inlägg #29: Postat: 2011-06-29 19:29:00 | |
Dag Nilsson |
#27 - CMO, när du bevisar att dina anklagelser mot mig är välgrundade, så vill jag bli behandlad som en enskild individ. Erlingsson får sköta sin egen argumentation.
Jag är beredd att seriöst bemöta dina bevis för min ondska. |
Inlägg #30: Postat: 2011-06-29 19:49:00 | |
CMO |
Ett slumpmässigt smakprov från Dag Nilssons penna En liten extrem-elit för krig mot hela västvärlden. Det är människor som sedan generationer måste klassas som rena psykopater med diverse sexuella perversioner som kompletterande kännetecken. Dessa svårt empatistörda individer krigar med de monetära systemen som vapen. DE KÖPER GRADVIS - OCH ALLT SNABBARE - UPP HELA JORDEN I ENLIGHET MED LAGREGLER DE LURAT LÄNDERNAS FOLK ATT - I S.K. DEMOKRATISK ORDNING - GODKÄNNA. Den konspiration vi alla utsätts för är så genomgripande stor att hederligt folk och vanliga småbedragare, som vi alla kan vara till och från, inte förmår att föreställa sig den. Vi fattar helt enkelt inte hur hänsynslösa verkligt hänsynslösa människor är istånd att vara. ---- PSYKOPATER SLUTAR ALDRIG AV SIG SJÄLVA ATT VARA PSYKOPATER - DE MÅSTE STOPPAS! Men först måste vi våga se dem, se hur de bär sig åt. Dag Nilsson 2011-02-17 16:37
|
Inlägg #31: Postat: 2011-06-29 19:52:00 | |
CMO |
Mer:I och med 9/11 så tog zionisterna ett steg som innebär omöjlig återvändo. Nu gäller för dem vinna eller försvinna. Antagligen har det aldrig spelats så högt i världshistorien. --- Zionisterna måste nu genomföra ett likadant eller ännu mer spektakulärt terrordåd om de inte rent av tror sig gå i mål genom nästa storkrasch inom det monetära systemet. I denna - länk - tid 3:36 - säger Dr. Alan Sabrosky att Israel kommer att försvinna från Jordens yta om USA:s medborgare inser sanningen om 9/11. Jag är övertygad om att Sabrosky har rätt samt att zionisterna också inser detta. --- Det zionisterna nu MÅSTE göra är att hindra att sanningen uppenbaras fram till den dag de har total kontroll över alla viktiga maktcentra i västvärlden. --- Det gäller liv eller död för dem. Och det är säker ingen slump att de skapat ett sådant läge. --- Jag antar att de räknar med att alla judar - alltså även motståndare till zionismen - skall välja Israel/zionismen när allt ställs på sin spets. Vanligt folk i västvärlden kommer knappast att vara särskilt noga med att skilja judar från zionister när man inser vilket enormt bedrägeri zionisterna genomfört i namn av Zion och därmed dragit in hela den judiska världen i något som dess majoritet inte vill ha med att göra. --- Tack var det ofattbart höga spel zionisterna spelar, så riskerar vi alla att få leva i en atomöken snart nog om deras planer inte går i lås. Och om de går i lås så blir alla som inte slickat dem i röven - som t.ex. Göran Persson - deras eviga lydiga tjänare. Glad Påsk!
|
Inlägg #32: Postat: 2011-06-29 20:04:00 | |
Babol54 |
Då har vi många författare, konstnärer som är onda, i dina ögon. Mina målningar skulle inte passera din censur. Jag tycker t.ex. att Bush med flera skulle ställas inför krigsrätt för kriget i Irak och tortyren och förnedringen av, de flesta oskyldiga, fångarna i Guantanamo. Jag tycker Usa:s regering gör mycket ont, fast de säger sig göra gott.Är jag ond då. Eller beror det på hur jag uttrycker det. För min vrede skulle kunna få mig att säga det mindre sansat.
Jag delar många av Dags åsikter men uttrycker de inte så färgstarkt. Gör det mig ond? |
Inlägg #33: Postat: 2011-06-29 20:08:00 | |
Dag Nilsson |
#30 och 31 - CMO, om du menar att spekulativ kritik mot zionism och zionister är ett tecken på ondska så kan jag endast hävda att jag inte ser det så.
Jag är övertygad om att zionister var inblandade i 9/11 och jag varnar för vad de håller på med i både USA och i resten av Världen. Jag betraktar mina yttranden som politiska med avsikt att avslöja ondska - som t.ex. morden på 3.000 människor den 9/11. |
Inlägg #34: Postat: 2011-06-29 20:33:00 | |
CMO |
#32 Om du tycker att Bush ska ställas inför krigsrätt för sådant som han faktiskt varit ansvarig för går naturligtvis inte att jämföra med att spinna ihop fantastiska anklagelser om vad USA, Israel, Moderaterna, Sionisterna etc etc har gjort och planerar att göra.
|
Inlägg #35: Postat: 2011-06-29 20:38:00 | |
CMO |
#33 "Spekulativ kritik" vad jag förstår är det helt synonymt med "uppdiktade anklagelser"! Och du undrar på allvar vad som är fel med det!? Jag skulle vilja säga att det inte finns mycket här i världen som slår "spekulativ kritik" i ren och outspädd ondska. Är "Der Sturmer" och "Zions vises protokoll" exempel på "spekulativ kritik" mot judarna?
|
Inlägg #36: Postat: 2011-06-29 20:59:00 | |
Dag Nilsson |
#35 CMO - "Är "Der Sturmer" och "Zions vises protokoll" exempel på "spekulativ kritik" mot judarna?"
Nu är du igång med skyldig via association igen. Din standardmetod istället för att argumentera i sak. Att spekulera angående 9/11 är inte ondska enligt min mening. Det är en demokratisk skyldighet. Och det är upp till zionismens försvarare att för deras talan. Är det inga zionister inblandade i 9/11 så lär de ha utomordentligt goda resurser att övertyga om det. Zionister är ingen liten svag grupp i USA och i övriga västvärlden. De borde som alla demokratiska maktgrupperingar både tåla och välkomna ifrågasättande. 9/11 gagnade knappast någon arab, men jag anser att zionister hade mycket att vinna på 9/11. |
Inlägg #37: Postat: 2011-06-29 21:21:00 | |
CMO |
#36 Judarna var ingen "liten svag grupp" i Europa innan andra världskriget heller. De hade både politiskt och ekonomiskt inflytande. Tutsierna var inte heller någon liten svag grupp i Rwanda. De jordägande bönderna var ingen liten svag grupp i Stalins Sovjet. De intelektuella var ingen liten svag grupp i Kampuchea. Att dikta ihop anklagelser är ondska vare sig det riktar sig mot en majoritet eller en minoritet, mot en svag eller stark grupp. Det är med den typen av "spekulativ kritik" som alla de stora brotten mot mänskligheten de senaste seklerna har börjat. Ditt "cui bono" tjafs är dravel som har betydligt mindre intelektuell tyngd än skvallret i ett genomsnittligt radhusområde. Du är en tragiskt elak liten skvallerkärring med en grandios självbild.
|
Inlägg #38: Postat: 2011-06-29 21:24:00 | |
Babol54 |
Jag tror egentligen vet jag, för att jag själv varit utsatt för det att det finns psykopater som utnyttjar och föraktar svaghet hos andra människor. Historien bevisar det igen och igen men tyvärr oftast när det är försent, i efterhand.För de är oerhört bra på att dölja det de håller på med. För att de besväras inte av känslor på samma sätt som andra.
Varför får man inte spekulera i människors dolda motiv? Kan det skada någon? En människa eller en grupp människor med mycket makt, får man inte ifrågasätta den eller deras motiv, hur ska vi då kunna förutse eller försvara oss mot dess inflytande, som ev. kan skada oss. Kan vi verkligen ge någon/några stor makt men sen inte granska, ifrågasätta eller kritisera den/dem? Det var få som förstod vad Hitler höll på med men det fanns några ändå som vara spekulativa nog att förstå att den mannen var farlig. Gjorde de fel när de spekulerade och kände på sig detta innan de hade några bevis på vem han egentligen var och vad han egentligen ville? |
Inlägg #39: Postat: 2011-06-29 21:29:00 | |
Babol54 |
Det är inte de öppet elaka vi ska vara rädda för, tror jag, det är de duktiga som döljer sitt hat bakom en väluppfostrad mask. Tyvärr är det min erfarenhet av ondskan. Så jag uppfattar ingen ondska hos Dag. Däremot en förtvivlad vrede.
|
Inlägg #40: Postat: 2011-06-29 21:55:00 | |
Dag Nilsson |
#37 - CMO staplar upp den ena ovidkommande associationen efter den andra. Rakt igenom tendentiöst och osakligt. Upprepade förlöjliganden utan allt sakligt värde.
Är detta exempel på en konstruktiv debatteknik? |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.