Valt inlägg:
Jag tror egentligen vet jag, för att jag själv varit utsatt för det att det finns psykopater som utnyttjar och föraktar svaghet hos andra människor. Historien bevisar det igen och igen men tyvärr oftast när det är försent, i efterhand.För de är oerhört bra på att dölja det de håller på med. För att de besväras inte av känslor på samma sätt som andra.
Varför får man inte spekulera i människors dolda motiv? Kan det skada någon? En människa eller en grupp människor med mycket makt, får man inte ifrågasätta den eller deras motiv, hur ska vi då kunna förutse eller försvara oss mot dess inflytande, som ev. kan skada oss. Kan vi verkligen ge någon/några stor makt men sen inte granska, ifrågasätta eller kritisera den/dem?
Det var få som förstod vad Hitler höll på med men det fanns några ändå som vara spekulativa nog att förstå att den mannen var farlig. Gjorde de fel när de spekulerade och kände på sig detta innan de hade några bevis på vem han egentligen var och vad han egentligen ville?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?