Kvinnor lever farligast i Afghanistan

Den här tråden diskuterar artikeln Kvinnor lever farligast i Afghanistan.
Inlägg #1: Postat: 2011-06-20 22:09:00
en besviken muslim
Hej rapporten kommer från nyhet kanalen CBS som är amerikansk och de är känd att överdriva när det handlar om andra länder men enligt andra rapportar som är internationellt och de säger att usa är farligaste platsen för kvinnor som får stryck varje 20:e minut och varje 45 min en kvinna våldtas och det här händer i usa som har en fungerande stat med sina instituter och myndigheter och hur det blir med ett land typ afganistan som är okuperat av usa och de har flyttat sina kultur till de okuperade länderna typ irak och afganistan som vi har sett hur de sadistiska usa soldaterna har våldtagit fångar i abu ghreb fängelset i irak och de har våldtagi barn och kvinnor i afganistan och alla vet att sådan kultur finns inte i de hländerna och aldrig har funnits i de länderna att våldta barn eller kvinnor men så fort usa okuperat de länderna då denna kultur har spridit sig i sådan okuperade lände och japan är bästa examplet att usa soldater har våldtagit japanska kvinnor och japanerna protesterat mot denna amerikanska kultur amerikanska präster har våldtagit tusental barn i kyrkan det här är deras kultur tyvärr
Inlägg #2: Postat: 2011-06-21 00:20:00
Aguirre
Möjligen är faran att dö och fysiskt skadas störst i det USA-invaderade Ahfganistan...men jag skulle inte vilja vara fattig kvinna i länder som Thailand heller där chansen att bli såld som hora vid 9 till västerländska pervon är ruskigt stor...skjut mig hellre.
Inlägg #3: Postat: 2011-06-21 10:09:00
Jocke S-43
Hur var det nu med kön och vinkling? Jo den dirigeras uppifrån, börjas ofta av media, som här genomförs som här av "genusexperter" feminister, och sedan kan den utnyttjas politiskt. Och särskilt i fallet Afghanistan, så blir det ju - falskt! Det finns nog inget land där underskottet på män är större än i detta land, sedan Sovjets inblandning! Det måste röra sig om 7 siffriga tal.
Visst skall man rapportera om situtaionen för kvinnor. Men utlämnar man männen, vilket nästan är en hundraprocentig regel, då begår man flera misstag. I nivå kvällstidnigsjournalistik - snyft och skuld.
Och sannolikt kontraproduktivt.
Där män far illa, drabbas sedan kvinnor, där föräldrar far illa, drabbas barn. Det är verkligheten.
Och generellt är det farligare att vara man. Fast mindre "intressant", vilket media och politiker, eller genusexperter, inte vågar/vill undra över!
OCH: den dagen mäns kroppar och liv får samma värde som kvinnors. Den dagen blir det svårare även för kvinnliga beslutsfattare, att sända ut unga män som kanonmat. Ett första steg mot en fredligare värld, till nytta även för kvinnor.
Tack för att du gav mig tillfälle att föra fram detta, Bo Dunfors.
Inlägg #4: Postat: 2011-06-21 13:57:00
Aguirre
Ahh...så vi skiter i att diskutera kvinnorna och går över till att SE männen istället, LYSSNA till männen,speciellt de UNGA männen..i skolan och i armen...Hoppar du höjdhopp eller vad fan är fel på dig ?
Inlägg #5: Postat: 2011-06-21 19:05:00
Jocke S-43
Ja det var ju nästan lågmält för att komma därifrån!
Insett inkonsekvensen tidigare? Nyss var det "fokusering på snopp och snippa" att prata kön, hos A alltså, fokusering. Nu är kön plötsligt helt OK, för det är kvinnor! Inget påhittat.
Det finns en del att kolla när det kommer från "genusexperter".
Sourze okunnige pseudodebattör kör t.ex. med "påhittade mansproblem", alltså har man hört!
Det är genom sådana här mediabeställda undersökningar man håller kvarnen igång, men något i sak händer inte för kvinnors problem, bara att lugna lite överdrivet masochistiska kvinnorgrupper. Politiker löser inte sådant här, då blir dom arbetslösa på sikt. Anarkisten, capito?
För att lösa kvinnors problem, måste man lösa mäns problem som jag skrev. Utkommenderade män, ja småpojkar, som också har problem med och då även blir problem för kvinnor. Men den insikten har inte nått fram överallt. Och det ser mörkt ut på vissa håll, för insikten.
Inlägg #6: Postat: 2011-06-22 00:20:00
En besviken muslim
som Jocke sa att de ville utnyttia kvinnors situation för att utföra sina syfte och okupera de länderna som har olja och anturliga tillgångar Enligt FN:s rapport det blev aldrig bättre för kvinnor i afganistan efter okupationen tvärtom det blev värre
Innan okupationen har varit bättre .när USA okuperat kabu då ööpnade de frysör salaongar för kvinnor är det denna som kvinnorna behövde ?
Nu är det inte kvinnorna som lider nu det är mänen som lider också p.g.a okupationen .Efter motståndet från folket nu USA har beslutat att dra tillbacka sina trupper bara det här året 10.000 soldater i början av juli månad och der här är en nedarlag för den mäktigaste länder i världen och de fick en läxa de får soldaterna lik varje dag därför vågar de inte blanda sig i Libiya
Inlägg #7: Postat: 2011-06-22 01:03:00
Aguirre
Jocke.."Politiker löser inte sådant här, då blir dom arbetslösa på sikt. Anarkisten, capito?"... ja...det vore ett av mina högsta mål...arbetslösa politiker...det skulle gynna kvinnornas sak i ockupationens Afhganistan...om både Karzai och Obama fick bli arbetslösa.
Inlägg #8: Postat: 2011-06-22 10:54:00
Jocke S-43
4 "Ack-så-virrig": "Ahh...så vi skiter i att diskutera kvinnorna och går över till att SE männen istället, LYSSNA till männen,speciellt de UNGA männen..i skolan och i armen...Hoppar du höjdhopp eller vad fan är fel på dig ?"
AA som också nyligen undrade om jag "var läskkunnig"! Vem?
Som jag skriver här ovan 3:"Visst skall man rapportera om situaionen för kvinnor. Men utlämnar man männen, vilket nästan är en hundraprocentig regel, då begår man flera misstag...."
Man måste lösa även männens problem. Det är f.ö. de unga männen som går i spetsen för revolterna och dödas i Arabländer, fast populistmedia som vanligt försökt vinkla genusfakta. Varför, tja.
Läskunnig, vem - AA? Redan för decennier sedan lärde mig f.ö. läsa engelsk, tysk och fransk klassisk litteatur, på orginalspråket. Läser spanska tidningar.
Och du då, AA vad har du att komma med!?
Du kan f-n int ens skriva vanlig svenska, skandal! Du skriver ju som en fjortisfeminist!
Inlägg #9: Postat: 2011-06-22 10:58:00
Jocke S-43
För säkerhets skull korrigering,8 slarvfel i irritationen: "lärde JAG mig.." Och så heter det "litteratur".
Laddar...