|
Inlägg #41: Postat: 2011-06-27 07:08:00
|
|
Per W |
#25 #38: Dag är väl förhoppningsvis så konsekvent att han också avstår från varje form av försörjningsstöd bidrag, a-kassa, sjukpenning mm från den förhatliga "befälhavaren". Annars kan man inte ta honom på allvar nu heller.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2011-06-27 09:55:00
|
|
Babol54 |
Det heter sjukförsäkring Per W och det är ett system vi alla betalar till och som faller ut om vi blir sjuka. som vilken privat försäkring som helst. Det är INTE bidrag!!!!!
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2011-06-27 10:01:00
|
|
Babol54 |
Jag vet ingenting om din situation men du vet heller ingenting om hans liv och situation. Tala för dig själv. Sådana där fördomsfulla antaganden om andra är bara löst förtal!!!
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2011-06-27 11:27:00
|
|
Dag Nilsson |
Per W kör som vanliga sin vidriga stil med slag under bältet. Hans förakt för svaghet lägger honom på samma nivå som den stendöve i berättelsen - Goddag! Yxskaft! Per W gör som han blir tillsagd. Allt han kräver är en fürer som utstrålar det mod han själv saknar.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2011-06-27 11:50:00
|
|
AEVelin |
Jag har bara varit medlem här på sourze i ungefär en vecka och det känns väldigt tråkigt att det ska vara så låg nivå på diskussionerna. Det gör mig extra besviken eftersom vi är vuxna människor som borde kunna hantera konflikter bättre än hormonella tonåringar med aggressionsproblem.
---
Nexa: Jag är tacksam för allt du delat med dig, dina kommentarer har varit intressanta att läsa. Jag håller med dig i ditt senaste inlägg och det var precis vad jag försökte få fram i artikeln som många väljer att missförstå eller kanske inte kan relatera till
*Ett "skitjobb" beror på arbetsförhållandena, inte status.
*Om inga människor har krav på en dräglig arbetsplats så blir det ingen förbättring.
*Överdriven kräsenhet handlar inte om självrespekt utan om bortskämdhet, det kommer att straffa sig i slutändan.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2011-06-27 13:09:00
|
|
Aguirre |
Nej AEVelin...tyvärr är det väldigt många som förstör en sån här bra artikel varje gång...istället för diskussion om ämnet blir det underliga psykologiseringar och rent trams från s.k. "troll"...mitt allmänna råd är läs dom inte...eller har du nåt "pedagogiskt" att säga till dem så gör det kort...Problemet med dagens "arbetsmarknad" är att så många unga oerfarna utnyttjas totalt av arbets"givarna"...detta får vi ingen ändring på förns fackföreninngarna "reformeras" eller det blir brist på arbetskraft...ungdomens attityd till jobben...skitjobben.. är ofta befogad...då det verkligen är skitjobb med stress, ofrivillig övertid och kass lön...attityder kommer från nånstans...de kommer inte av en slump...jag tycker man skall kalla dessa jobb just.. skitjobb...men givetvis skall man ta dem och ställa krav på förbättringar samtidigt...värdighet är viktigt i alla lägen.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2011-06-27 15:16:00
|
|
Nexa |
AEVelin: Det kommer att hända flera gånger så försök ignorera dem. Jag försöker göra det, men ibland så blir man så arg att man säger sånt man ångar. Och framförallt, försök att inte ge upp. Det finns också mycket bra på Sourze.:
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2011-06-27 15:39:00
|
|
CMO |
#44 Dag, jag tror inte det är din ”svaghet” som väcker förakt. Snarare är det ditt tröttsamma och förutsägbara utmålande av människor som, såvitt vi vet, överlag är hyggliga och hederliga, och som faktiskt tar på sig ansvar och försöker åstadkomma någonting, som om de vore psykopater hämtade ur någon dålig James Bond-film. Det är svårt att få ihop ditt handlande med den paranoida värdsbild du målar upp. Om du verkligen trodde att världen styrs och ser ut som du hävdar, skulle du knappast skylta med din identitet. Slutsatsen blir att du medvetet demoniserar och förtalar andra människor, som du vet inte kommer att sjunka till din nivå, för att det tillfredställer några dunkla behov hos dig själv.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2011-06-27 15:49:00
|
|
Jan Olsson |
Kan det vara sålunda,att något händer dem,på vägen till Forum Romanum?
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2011-06-27 16:03:00
|
|
Dag Nilsson |
#48 - "Om du verkligen trodde att världen styrs och ser ut som du hävdar, skulle du knappast skylta med din identitet." - CMO, man känner inte alltid andra på sig själv. Fega människorna, som ger efter för rädsla, resonerar som du gör.
Jag är manodepressiv - inte feg. Att jag inte längre klarar av att möta arbetsmarknadens krav på uthållighet gör mig svag mätt med kapitalets krav på effektivitet. Men för den som kan föreställa sig att meningen med livet är något annat än att skapa möjligheter för de megarika att expandera krediterna, kan det hända att jag ändå inte framstår som särskilt svag.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2011-06-27 16:18:00
|
|
CMO |
#50 Att de som ingår i motståndsrörelser mot verkliga tyrranier inte skyltar med sin identitet beror inte på feghet, det beror på att de till skillnad från dig är utsatta för verkliga hot. Men det är möjligt att vissa manodepressiva individer saknar både förnuft och självbevarelsedrift, det ligger utanför min kompetens att svara på. I vilket fall som helst borde du kunna dra slutsaster av att du obehindrat får fortsätta med ditt inbillade "avklädande" av makten.... Det "hetsas" inte precis mot sjuka människor men en del finner det, psykiska sjukdomar eller ej, osmakligt att bli förtalade av de "svaga" man försörjer.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2011-06-27 16:37:00
|
|
Dag Nilsson |
#51 CMO - "...en del finner det...osmakligt att bli förtalade av de "svaga" man försörjer."
Kommentar överflödig.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2011-06-27 16:52:00
|
|
CMO |
#52 Dina kommentarer är som regel inte bara överflödiga, de är vanligen också anstötliga, så jag välkomnar om du tar för vana att avstå...
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2011-06-27 18:18:00
|
|
Nexa |
CMO: "Det "hetsas" inte precis mot sjuka människor men en del finner det, psykiska sjukdomar eller ej, osmakligt att bli förtalade av de "svaga" man försörjer."
Ledsen, men jag förstår inte riktigt vad du menar eller hoppas, i alla fall, att jag inte gör det. Skulle uppskatta, och säkert fler med mig, ett förtydligandande.
Var någonstans "hetsas" det inte mot sjuka människor?
Vilka är "en del"?
Vilka är de "svaga"?
Och vem försörjer vem?
Och då menar jag i det här sammanhanget.
Tack på förhand:
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2011-06-27 19:31:00
|
|
Dippen |
Många människor som är beroende av bidrag i en eller annan form har ofta en väldigt tråkig och gnällig attityd.
Väldigt sällan hör man att någon är tacksam för det internationellt sett generösa bidragssystemet.
Ta bara den generösa assistans ersättningen för vård av handikappade, här omsätts miljonbelopp och för vissa
är det rena jackpotten ty hela släkten kan försörjas år ut och år in och ha en levnadsstandard långt över en låginkomstagare.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2011-06-27 19:50:00
|
|
Nexa |
Dippen: Var har du fått det ifrån? Att bidragsberoende vilka bidrag förresten? Är bidragsberoende mer gnälliga än de som har lön? Är det en personlig erfarenhet eller har du sett någon statistik på området?
Vem vet, om det nu stämmer, så har de kanske större anledning att gnälla.:
Du pratar svävande om bidrag. Menar du socialbidrag?
Jag har förresten, oerhört svårt att tro, att hela familjer kan leva gott på enbart en handikappad.
På tal om vårt "generösa bidragssystem", hittade den här bloggen och grät när jag läste vad tjejen skrev. Den är sen förra året och många har säkert redan läst den:
Länk: klamydiabrevet.blogspot.com
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2011-06-27 21:17:00
|
|
Per W |
Jag ställer inte upp på Dippens och andras fördomar om bidragsfiffel och överutnyttjande. Jag reagerade endast på Dag Nilssons "vidriga" tilltag att kalla de som arbetar och "gör rätt för sig" för "medbrottslingar" för att de också ställer upp på den demokratiska samhällsordningen. Om han tar avstånd från samhället borde han hålla sig för god för att utnyttja samma samhälles välfärdssystem.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2011-06-27 22:01:00
|
|
GunnarL |
57/ Instämmer med Per W. Jag har av den "svage" personen Dag Nilsson blivit kallad "fascist", "feg", "rädd", "tvådimensionell" och jag vet inte allt medan Dag Nilsson är minst fyrdimensionell. Jag har fullt medkännande för Dag Nilsson i hans sjukdomssituation, men tycker inte att det motiverar att han skall få kasta skit på alla oss som arbetar, försörjer oss själva och dessutom försörjer Dag Nilsson. Det vore definitivt bättre med lite lägre tonläge!
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2011-06-27 22:09:00
|
|
Dippen |
#56 Jag menade bidrag i allmänhet, som förresten är en styggelse och liknar mest konstgjord andning, precis som skatteutjämningssystemet.De jag vet har/haft socialbidrag, förtidspension etc tillhör kategorin lata, arbetsskygga parasiter. Behöver jag nämna att samtliga är socialdemokrater? Apropå assistansersättning ett av många exempel ;
Länk: hn.se Hyfsade årslöner eller hur?
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2011-06-27 22:23:00
|
|
Jocke S-43 |
58 Hör på den, efter allt du har kläckt ur dig! Finns det NÅGON här som du inte idiotförklarat utifrån din totalt inskränkta kunskapsbas!?
Nyss fick jag en marxiststämpel på mig, hade inte "åstadkommit något i livet, skriver dålig svenska, pratade skit" osv, osv! F-n vad du "vet"!
Är det någon som pratar skit här på sourze, fjäskar uppåt och sparkar neråt, så är det du GunnarL!
Du kan kasta din egen skit i ditt nya växthus, så kanske den får dig att växa!
|
| |