Inlägg #1: Postat: 2011-06-09 13:59:00
|
Michael Lundahl |
"Könsrasism". *fniss* Det ordet är alltid lika roligt. Synonymt med det ordet är "könsrasdiskriminering". Vete fasiken var det är egenligen... att personer av ett viss kön och en viss ras blir diskriminerade kanske? Är det att man måste ha båda attributen fel eller räcker det med endera av dem kanske?
Kanske är det ett Exlusivt Eller-förhållande så att två "fel" tar ut varandra och blir ett rätt, d.v.s. att bara svarta män och vita kvinnor blir diskriminerade medan vita män och svarta kvinnor klarar sig bra. :
Kalla det sexism, för det är vad du avser. Sexism har inget med sex i betydelsen sexualitet att göra utan kommer från engelskans ord för könsdistriminering, där "sex" avser kön och "sexism" formas enligt samma mönster som "racism"... race-ism, sex-ism.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2011-06-09 15:27:00
|
Jocke S-43 |
1 Ja du Michael L, har du läst artikeln? Har du funderat på hur rasism, verklig, kan uppstå? Om du läser vad Juholt respektive Helmersson på DN säger, så inser du, kanske, vad jag menar? Ett annat exempel är den girige Percy Barnevik, som efter skandalen med krav på 750 milj av ABB för dåliga asbestaffärer i USA, "vände sig till kvinnan" för förlåtelse. Han startade en bankutlåning med låga räntor i Indien, jättefinst, men bara för kvinnor! För som han sa i svensk TV, utan minsta protestrubriker: "Indiska män kan inte hantera pengar". Det är rasism! Dolt bakom mansförakt, eller sexism mot män, som bekant märkligt nog accepterat!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-06-09 15:48:00
|
Aguirre |
"Indiska män kan inte hantera pengar" och svenska män kan inte hantera kvinnor utan att gny om feminism,könsförtryck och queerfantasier.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-06-09 16:06:00
|
Jocke S-43 |
Frågan är om man skall brys sig om anonyma ickedebattörer typ queerfeminissen AA? Gör någon det här? Du verkar ju helt oförmögen att debattera sakfrågor, utan bara låst vbid person. Här ger jag ett antal avslöjande citat från politker, om män och kvinnor och politik och diskriminering, som är ett viktiga ämnen för båda könen. Men en anarkist håller käften när Reinfeldt ljuger om män och kvinnor. Varför gör du inte det då AA? Håller käften alltså?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2011-06-09 16:11:00
|
Jocke S-43 |
4 och detta riktat till sign. Aquirre. Du som är "anarkist", men inte vågar stå med det öppet, du har därmed mig veterligen inte åstadkommit något eller någon artikel här på sourze. Medan du ständigt stör andras genomarbetade artiklar. Du är inget annat en barnslig och simpel debattförstörare!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2011-06-09 17:34:00
|
Aguirre |
Med andra ord, jag ser inte alla debatter som debatter mot feminism, jag tackar.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2011-06-09 17:46:00
|
Jocke S-43 |
Med hjälp av dina egna skygglappar så tycker du dig har att lägga lögnaktiga påståenden om mig som inte stämmer!? Ynkligt! Jag debatterar annat, men det här ämnet verkar väldigt hotfullt för dig var gång det kommer upp, utom ifrån spinnsidan då. Rädd bli av med överordnade patriarkatmedaljongen? Jag ser bara en lustigkurre, men ingen debattör! Idag kom f.ö en annan avslöjande artikel in på newsmill, av Pär Ström som gör ett gediget arbete även inom media. "Hatiska feminister objektifierar och hånar mig". Även de kvinnliga diton börjar visst få slut på argumenten... Länk: newsmill.se
|
|
Inlägg #8: Postat: 2011-06-09 18:42:00
|
peter_ |
Jocke, skit i den där idioten! Angånde "könsrasism" så kan jag hålla med, men det är så "rasism" används nuförtiden. "Sexism" är lite missvisande. Det framhåller inte det råa föraktet och hatet.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2011-06-09 18:58:00
|
Jocke S-43 |
8 peter, man försöker, men det ger å.a.s. tillfälle till avslöjande argument vilket han inte verkar begripa. Iaf så var artikeln för lång, det är möjligen därför det ändrats, och min tämligen korrekta svenska har spårat ur på 3-4 ställen!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2011-06-09 19:10:00
|
Jocke S-43 |
tre saker för stt få fram det human mindre provocerande politiska budskapet i artikeln. 1 Morgondagens män på väg bli underklass, genom diskriminering i betyg osv i skolanlänk. Just nu är det närmre dubbelt så många kvinnor som män i högskolan. 2 Den politiska lögnaktiga propagandafrasen "mäns våld mot kvinnor" har nu "frigjort" latent kvinnligt våld. Detta har tredubblat på tio år länk!
Reinfeldt föregår utredning om delat barnbidrag vid skilsmässa: ”Det finns kvinnor som separerat från män med alkoholproblem som på det här sättet kan tvinga till sig halva barnbidraget för att finansiera fortsatt alkoholmissbruk.” Länk Således spridande av fördomar mot män, för att kollektivt straffa alla män, och fjäska för mammor! Landets ledande könsmarionett.
Jag vet inte hur pass bakom flötet man skall vara som man, för att görsa sig lustig över. I stället för att begripa att detta gynnar inte män, och det gynnar inte kvinnor heller! Statsfeministisk odemokratisk dumpolitik!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2011-06-09 20:58:00
|
Aguirre |
Ja det är ju en uppenbar fördom att män super mycket mer än kvinnor...förresten har kvinnor också mustasch..fast inte så riklig..jag känner hur vi snart störtar feminismen och vi män äntligen får ta vår likvärdiga plats i samhället...Bröder framåt..annars tar kvinnorna och kväver oss helt med sin brutala maktutövning - Ned med Matriarkatet !
|
|
Inlägg #12: Postat: 2011-06-09 21:38:00
|
GunnarL |
Det finns familjer där kärringen regelmässigt spöar upp gubben och ungarna varenda lördag när hon har fått några supar i sig. När grannarna larmat polisen om "lägenhetsbråk" så har fanskapet sminkat sig med mascara så det ser ut som om hon har fått blåmärken och så åker gubbstackarn in i häktet för att sedemera dömas för misshandel! Så ser svensk statsfemininstisk och könsrasistisk rättvisa ut! Man kan inte undgå att bli förbannad.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2011-06-09 21:42:00
|
GunnarL |
Dag Nilsson har dessutom berättat att hans styvmor regelmässigt gav honom stryk. Och se hur det gått för den pojkstackarn! Nej, det är dags att vi karlar ställer upp som en man och ändrar på de här missförhållandena. Är det några som över huvud taget skall dela ut stryk så är det vi. Så har det varit genom historien och traditioner skall bevaras - det är min bestämda uppfattning antingen det gäller patriarkat eller kungahus.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2011-06-09 21:44:00
|
Jocke S-43 |
11 "Ja det är ju en uppenbar fördom att män super mycket mer än kvinnor..." Kanske det. Skall andra pappor straffas kollektivt för detta ev? Men det är du kanske "för dum" för att fatta - skillnaden?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2011-06-09 21:48:00
|
Jocke S-43 |
12 Här har vi en till: Sagt från denne: 1 "Feminismen behövs för alla dessa gigantiska orättvisor" 2 "Jag är antifeminist för att...bla bla bla" Det räcker kanske så? Eller skall vi ta mer?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2011-06-09 21:53:00
|
Aguirre |
GunnarL..det är inte ofta vi står skuldra vid skuldra, men hormonerna är starkare än blod...vi skall segra mot de våldsgalna fruntimmren och deras manliga knähundar till könsförrädare ! Resning Allom !
|
|
Inlägg #17: Postat: 2011-06-09 21:58:00
|
GunnarL |
16/ Absolut Agurra, Det är dags att ta itu med alla statsfeminister och könsrasister på allvar. Detta är egentligen vårt största samhällsproblem i modern tid. All heder åt Jocke som ägnar lite energi åt detta! Kanske skall vi starta en folkrörelse under mottot: "Kärringar skall hållas kort" eller något i den stilen.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2011-06-09 22:04:00
|
Aguirre |
Jag är medlem 2 Gunnar..Vem kom på radioaktiviteten ? Marie Curie...det är hennes fel att Fukuchima strålar...hade det vart en karl hade han kommit på nåt vettigt...som plusgraderna som Anders Celsius uppfann..så vi kan vara varma.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2011-06-09 22:07:00
|
Aguirre |
OBS. Denna "debatt" har "sabbats" av Gunnar och Aguirre på uppdrag av Feministiskt Initiativ :-
|
|
Inlägg #20: Postat: 2011-06-09 22:13:00
|
GunnarL |
19/ Vadå "sabbats"?? Jag tycker det är en av de mest seriösa debatter som förts på Sourze på länge! Kanske beroende på frånvaron av Leif Erlingsson. Feministiskt initiativ vill jag inte ta i ens med tång.
|
|