Svensk statsfeminism – legitim könsrasism!

Den här tråden diskuterar artikeln Svensk statsfeminism – legitim könsrasism!.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2011-06-10 22:08:00
Jocke S-43
40 I "din lilla värld" nej. Är det därför det kallas Småland, känner igen argumentet från annat håll i de trakterna...
Det är det som kallas inskränkthet, men du kanke inte följer med i riksmedia heller? Du vet inget om sexköpslagen, diskriminering av pojkarna i skolan, betygen, mot pappor vid vårdnadsprocesser osv. Felaktiga domar osv? Du kan ju skumma igenom länkarna i min artikel. Reinfeldt, Juholt, DN, och så då Obama och danska jämo som faktiskt insett. Eller lev vidare i din lilla värld, där finns väl inga problem, med vatten eller ökenspridning heller, ja alltså på marken! Det är väl möjligen bara det där med Eons elledningar?
Inlägg #42: Postat: 2011-06-10 22:29:00
GunnarL
41/ Jag tar nog del av minst lika mycket samhällsinformation som du Jocke. Men sen lever jag också i en verklighet som jag inte tror att du någonsin tagit del av - ett överklassyngel som du uppenbarligen är! Min bild av verkligeheten formas inte av DN:s debattsida eller av vad Reinfelt eller Juholt yttrar. Jag tänker själv och jag ser mig omkring i livet och jag finner det mesta gott! Förlåt så förbannat mycket, men jag tycker att jag lever i ett bra samhälle som ger goda förutsättningar för ett gott liv för både flickor och pojkar, kvinnor och män. Att uttrycka en sådan åsikt på Sourze är väl ungefär lika illa som att svära i kyrkan men så tycker jag ändå.
Inlägg #43: Postat: 2011-06-10 22:36:00
GunnarL
forts. Men fortsätt du att leva ditt liv i bekymmer och frustration Jocke. Åren går och snart är du borta och ökenspridning och överbefolkning kommer du aldrig att få ta del av hur upplyst du än tror dig vara. Själv lutar jag mig snart tillbaka i en bekväm pensionärstillvaro och ser hur livet gestaltar sig för mina barn och barnbarn. Och så har jag börjat odla tomater, gurka och vindruvor i mitt nyinköpta växthus. Jag njuter av livet - tillsammans med min feministiska hustru som ger mig allt jag ber om. Ev.frågor med anledning av denna kommentar ställs till signaturen "inskränkt".
Inlägg #44: Postat: 2011-06-10 22:45:00
Jocke S-43
Du vet inte så mycket, det är tydligt. Vem jag är har du inte med att göra, jag är en människa som står öppet för mina åsikter. Och du är ju anonym, så vem du är med dina ständiga kappvändningar och ryggradsåsikter blir rätt ointressant och tröttsamt att ta del av i längden. Varför inte skriva en artikel om din speciella "antifeminism"? Nä, för GunnarL har ju "så ovanligt namn" som han inte vill skämma ut med tokiga Eon teorier och en hel del annat! Det var så det började, antipatierna mot mig, mitt avslöjande! Jag har nu länken, och Eon har inga elnät att tjäna hundratals miljarder på! Så varför inte erkännna sitt fel nån gång? Och sedan fortsätta?
Inlägg #45: Postat: 2011-06-10 22:50:00
GunnarL
44/ 0 detta är en nolla!
Inlägg #46: Postat: 2011-06-10 22:58:00
Jocke S-43
GunnarL:s identitet är högst tveksam, så som han byter åsikter kors och tvärs. Han säger sig dock gilla poesi, så här kommer en förklaring för personen ifråga, i poetisk form. Ja vem han är, kanske?

Man grunnar, om Gunnar med L
Kan det vara en Gullan – en ”elle”?
Som transa, till mansrollen bytt?
Och Gullan/Gunnar, blir helt som förbytt!
Så ”manligt” – ”idiot, psykopat!”
Kan också va´ Gullans könshat!
GunnarL, doldis ty ej så klipsk,
Är nog tjejsosse och feminist!

Bör läsas under länken. Håll till godo!
Inlägg #47: Postat: 2011-06-10 23:07:00
Aguirre
Jocke....problemet är inte dina åsikter och tankar...det är att det är singularis ...en åsikt,en tanke och hela tiden antifeminism...vad fan är det som gör att hela världen måste skådas genom mansförtryckets mörka glasögon..och vad slags jäkla tunnelseende får man då ? Grubbla på det en stund under dadelpalmen Jocke.
Inlägg #48: Postat: 2011-06-10 23:17:00
GunnarL
46/ 00 Detta är två nollor. Det är trist när människor totalt ballar ur!
Inlägg #49: Postat: 2011-06-10 23:29:00
Aguirre
jag lägger till en 000 ...karln anser att hans kritiker är transpersoner,queer,m.m....vad skall man säga...ett människoöde...
Inlägg #50: Postat: 2011-06-10 23:59:00
Jocke S-43
Lite intressant det där! GunnarL: "Jag är antifeminist!" Tidigare GunnarL: "Tillsammans med min feministiska hustru." Hur funkar det, varannan dag? Ett växthus kan nog vara bra!
Att detta är ett statsfeministisk land inser allt fler, även feminister triumferande. Trist att den politiken över alla partigränser skiter i pojkarna. Men det är det ju fler som gör som vi ser.
Inlägg #51: Postat: 2011-06-11 00:07:00
Aguirre
Jag är anarkist men min fru går och röstar som en automat när husse visslar vart 4:de år...men jag älskar henne...det går bra att leva med människor som inte är blåkopior av en själv. Om man inte är besatt av sin ide. :-
Inlägg #52: Postat: 2011-06-11 00:14:00
Jocke S-43
AA: s vimsiga påståenden går knappt ens att bemöta. Alla dessa punkter i hans kommentare .... är det då det slår slint, i ett? Först påstår han sig vara utsänd av FI, sedan att jag tror han är utsänd av Fi. Sedan "antifeminist". Vem då? Kan du inte försöka ta tag i en enda sakfråga nån gång? Nä! Mansnegligering? Soc? Pojkdiskriminering, betyg? Sexköpslag åt ena hållet? Nä! Seriösa anarkister om de finns måste väl betacka sig för denne okunnige och jolmige medlöpare till statligt demokratifusk!
Inlägg #53: Postat: 2011-06-11 00:14:00
GunnarL
50/ Det fungerar förvånasvärt bra efter 38 års lyckligt äktenskap Jocke. Inte varannan dag utan varje dag. Men visst - vi säger väl att vi lever i ett statsfeministiskt och könsrasistiskt samhälle där pojkar och män har ett rent helvete! Nöjd? Själv går jag nu till sängs tillsammans med min feministiska hustru. I morgon har jag den tuffa uppgiften att klippa gräset, medan hustrun skall laga kåldolmar. Livet är verkligen inte lätt att leva!
Inlägg #54: Postat: 2011-06-11 00:24:00
Jocke S-43
50 Jamen för helskotta. Om sossar säger si och så, och M så, betyder det att de har "ett rent helvete"? Det är en normal demokratisk process för f-n. Ständiga förbättringar och förändringar. Du får väl inse och respektera, att även kvinnor tycker det är skit med all denna ovetenskapliga och vinklade genuscertifiering, t.ex som du själv varit inne på!
Om du tycker att detta är en ickefåga, feminism, statsdito, genus, påhopp i media på mäns och kvinnors val. Så låt då bli att lägga dig i, acceptera den demokratiska rättigheten hos andra!
Och som sagt, "antifeminist" kallade du dig! Du får nog bestämma dig också nån gång! "Aftonbladet eller Expressen?" "Kan inte!"
Inlägg #55: Postat: 2011-06-11 00:27:00
Aguirre
...du fattade inte det sista va ?.......Om man inte är besatt av sin ide. :-
Inlägg #56: Postat: 2011-06-11 08:29:00
Jocke S-43
55 Nej.... jag fattade inte,... det är för mycket hål... i dina kommentarer....
1 Vad ditt familjeliv har med allmän politik att göra?
2 Att du heller inte vet något om mitt förhållande till det andra könet, eller till mina bröder. Det har inte heller med allmän politik att göra.
3 Det sker en allt livligare debatt på andra sidor om den här frågan eftersom det är en maktfråga som fuskar i demokrati, "anarkisten"!
4 Medan just anarkismen är som ide tämligen död, och kvinnor är minst av allt intresserade. De vill ofta ha en stark stat.
5 Så vem är "besatt"? Egentligen en form av personangrepp
Inlägg #57: Postat: 2011-06-14 19:09:00
Jocke S-43
En sak jag tar upp i artikeln som faktiskt är på gång nu. Tidigare Reinfeldt, mot förslaget delat barnbidrag vid skilsmässa: Länk 2 ”Det finns kvinnor som separerat från män med alkoholproblem som på det här sättet kan tvinga till sig halva barnbidraget för att finansiera fortsatt alkoholmissbruk.” Så har man i M skapat fördomar mot pappor som "motivering" för generell diskriminering. M och M röstade emot förslaget 2005, som nu kommer upp igen.
Och nu drar även sossekvinnorna, av alla, samt utredningen som förordar delat barnbidarag, oavsett vad mamman säger Reinfeldt och V i örat: I SVD häromdagen: "Männen underkänns när mammorna får bidraget." I decennier har alltså frånskilda pappor lurats på tiotusentals kronor.
Länk: svd.se
Inlägg #58: Postat: 2011-06-14 19:11:00
Aguirre
Och vad kallar du löneskillnaderna till patriarkens fördel ?
Inlägg #59: Postat: 2011-06-14 19:24:00
Jocke S-43
58 Patriarkatet? Tydligen är både sossekvinnorna, utredning och jag själv för "besatta" för att bry oss. Ett tips, håll dig till hajens röv, ta mer reda på vad en sugfisk är, samt kolla upp lönerna. Om du nu inte är för besatt och svag för att befria dig från suget hos Schymanismen.
Inlägg #60: Postat: 2011-06-14 20:52:00
Aguirre
Är det stöld att män tjänar bättre...eller helt ok ? Jag hade glömt Schyman...du minns.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...