Senkommen ungdomsrevolt ger 9/11-fantasier?

Den här tråden diskuterar artikeln Senkommen ungdomsrevolt ger 9/11-fantasier?.
Showing page 10 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Inlägg #181: Postat: 2011-05-11 16:58:00
Kalle Tuntolej
Det kan varavärt att erinra om att Dag tror att WTC sprängdes med hjälp av sprinklersystemet, och att några flygplan aldrig flög in i tornen öht...
Inlägg #182: Postat: 2011-05-11 17:00:00
Kalle Tuntolej
Men Dag... Hur har du det med ditt sinne för ironi egentligen? Sådär kan gissa...:-
Inlägg #183: Postat: 2011-05-11 17:02:00
Kalle Tuntolej
Och om det nu är falsk tillvitelse Dag: vad tycker du att du förtjänar för straff i det att du falskeligen anklagar namngivba personer för massmord?
Inlägg #184: Postat: 2011-05-11 17:03:00
CMO
#180 Inte om uppsåt, inte kan bevisas. Jag antar att det är det som gör att trudisar inte åtalas, vare sig i USA eller Sverige, förutom det faktum att ni saknar all trovärdighet för det är ju precis sådant ni, och alldeles speciellt du, ägnar er åt.
Inlägg #185: Postat: 2011-05-11 18:31:00
Professor Grönsak
Det är möjligt att Raquel Welch existerar. Möjligheten går inte att motbevisa, därför är det sannolikt att Raquel Welch existerar. Existerar hon är det logiskt att anta att hon alltid existerat. Det är också möjligt att hon vill ligga med Dag Nilsson, alltså vill hon alltid ligga med Dag Nilson. Därav kan vi dra slutsatsen att hon faktiskt ligger med Dag Nilsson. Что и требовалось доказать. Detta är inte alls är förvånande eftersom Dag Nilsson är en vit och ädel riddare, tillika universalgeni, en lång, mörk, stark och vacker best. Jag blir alldeles till mig bara av tanken på honom.
Inlägg #186: Postat: 2011-05-11 19:20:00
Dag Nilsson
#184 - Fel igen, CMO! Jag och flera med mig har uppsåt och det förnekar vi knappast. Däremot riktas anklagelserna inte mot en enskild person och de är heller inte grundlösa, därför kan det aldrig bli fråga om falsk tillvitelse. Lätt som en plätt! -- Vårt enda brott är att vi inte tillhör den tvådimensionella ytans enfaldiga riddare. Stäms oss gärna! Det vore en dröm att möta dig & Co på en plats där kronisk undanglidning från fakta ses som försvårande.
Inlägg #187: Postat: 2011-05-11 19:46:00
Dag Nilsson
#185 - Reinfeldt lär en gång ha vunnit en fruktkorg på rysk roulett. -- Jag föreslår att du PG tilldelas själva rouletten att se som en uppmuntran längs karriärstegen - Logiska felslut för larvpottor. Du behöver inte ägna dig åt bevisföring. Din ställning är redan ohotad.
Inlägg #188: Postat: 2011-05-11 20:19:00
universalgeni trudismupp
Inlägg #189: Postat: 2011-05-11 23:09:00
Spartacus70
#170 absolut, ett ickekapitalistiskt.
Inlägg #190: Postat: 2011-05-12 00:43:00
Patrik
Lite svårt att definiera ett system bara som frånvaron av något. Kommunismen är testad, och visade sig inte fungera. Det är patetiskt när folk njuter frukterna av det kapitalistiska systemet, och ändå hävdar att det måste bort. Jag föreslår att ni inrättar någon experimentstat där ni kan terrorisera varandra på känt kommunistisk maner, men utan att andra som inte vill vara med i ännu ett bisarrt experiment tvingas lida. Fråga Castro om ni kan få leka nånstans på Kuba. Här i väst passar ni i alla fall inte in. Ingen halvdåre skall komma och tala om för mig vem jag får eller inte får idka handel med.
Inlägg #191: Postat: 2011-05-12 02:33:00
Aguirre
Patrik..har ni nåt krav på hur man skall vara för att passa in i "väst" ?
Spännande. Vilka opassliga vill du peka ut mer ? ..och vad vill du göra med dem ? Det är bra att du skiter i regeringens påbud om vem du får idka handel med,men de är inte halvdårar...de är bara parlementariskt representativa...lite snett men inte halvdårar..de ser väl till sitt bara,har inga drömmar och visioner liksom.
Inlägg #192: Postat: 2011-05-12 02:45:00
Aguirre
Patrik...kommunismen är testad säger du...och kapitalismen är verkligen testad...vad med ett samhälle utan makthavare då ? Länk: youtube.com
Inlägg #193: Postat: 2011-05-12 09:05:00
Leif-Arne
#192 Men vem bestämmer att där inte skall finnas makthavare då ? Vem beivrar att någon i detta maktvakum inte tillskansar sig makt? Det finns ju ändå exempel på stater utan egentlig statlig makt, e.g.Somalia. Ge ett exempel där inte ett maktvakum nästan genast fyllts av någonform av ny/omformad/ makt. Det är så enkelt att bara lyfta fram bristerna med det samhällsystem vi har idag, men i jämförelse med alla andra mer eller mindre genomtänkta alternativa teorier på statsbildning/icke statsbildning så framstår modellen där staten , under någorlunda demokratisk kontroll, upprätthåller ett våldsmonopol som vida överlägsen.
Inlägg #194: Postat: 2011-05-12 09:25:00
Michael Lundahl
#193: En ordningsfråga där bara, utöver medhåll i sak, och det är att staten inte har ett våldsmonopol i Sverige. Varje medborgare har också tillåtelse att använda våld i vissa situationer.
Inlägg #195: Postat: 2011-05-12 09:28:00
Michael Lundahl
För övrigt kan konstateras att vi närmar oss inlägg #200 i denna tråd och fortfarande har ingen framfört argument mot artikeln i sig, annat än mot påståendet att vissa konspirationshypoteser är fantasier.
Inlägg #196: Postat: 2011-05-12 09:49:00
Leif-Arne
#194 Nåja förutom de situationer av nödkaraktär: -nödvärn -hjälper annan mm. som mer är undantagen som bekräftar regeln så är åtminstonde målsättningen att staten skall upprätthålla ett våldsmonopol. Att detta monopol nästan dagligen ställs på prov visar lite åt vilket håll utvecklingen skulle gå om staten misslyckades. Även om polisen ibland gör övertramp skulle jag ogärna se dem ersättas av killar med västar.
Inlägg #197: Postat: 2011-05-12 10:26:00
mseder
#195 "och fortfarande har ingen framfört argument mot artikeln i sig," Men det går ju inte som du ser det, artikeln är ju en gissning i sig!! OCH en retorisk konstruktion, sluta barnsla dig nån gång! Du är en purken och ilsken smågrabboavsett ålder vilket jag redan visat med mina citat av dig. Arg på truthers eftersom de hotar din världsbild. Mer komplicerad än så är du inte.
Inlägg #198: Postat: 2011-05-12 10:29:00
open minded
Det finns inget vettigt att argumentera om i artikeln och det verkar alla vara ense om... D
Inlägg #199: Postat: 2011-05-12 10:40:00
Michael Lundahl
#197: Som sagt mseder: säg det där 10 gånger högt kanske du till slut till och med tror på det. Ditt tillvägagångssätt att per automatik tillskriva negativa egenskaper på de som säger emot dig är så patetiskt genomskinligt att det är skrattretande. Och det som verkligen får mig att garva åt eländet är att sedan klagar du på mig och säger att jag kommer med spekulationer. Det är humor det. :

Det känns verkligen som jag har träffat en riktigt öm tå hos dig mseder eftersom du så ihärdigt försöker utmåla mig som dum dum dummare dummast... i ena sekunder försöker du hävda att jag är en fanatisk USA-älskare... i en annan att jag skulle se min världsbild hotad. Det är så viktigt för dig att klistra dessa etiketter på mig bara för att kunna ignorera mig. Enda anledningen jag kan tänka mig är att du känner dig väldigt träffad.

Det riktigt roliga är att du har inte ens sagt en så enkel sak som "Ingen av de fem föreslagna punkterna gäller mig", utan allt handlar om att hacka på den som lade fram dem. Visst är det lustigt? :
Inlägg #200: Postat: 2011-05-12 10:41:00
mseder
#174 CMO "Man kan naturligtvis mäta mediautrymme genom att söka i mediaarkiven och konstatera hur många spaltmeter eller sändningstimmar som ägnats åt rörelsen i ledande media." Jo absolut. För mig som städigt skannar efter rörelser och trender i media så har jag kunna konstatera att ordet konspirationsterorier har haft et rejält uppsving de senaste åren. Statitiskt bevisat misstroende till 9/11 ledde bl.a. fram till sanningsrölelse-vågen på hösten 2009 med Kalla Fakta och SvT Debatt m.m.. Sedan dess har diskussionerna kring konspirationsteorier och reklamen för Vaken ökat rejält, bortom allt subjektivt tvivel, med som jag tidigare skrev, flera förfrågningar från media och skolor. Bara den sista månaden har Cromsjö på Vaken var i tv/radio en tre fyra gånger. Detta har aldrig hänt tidigare. Trenden är soklar.
"Lämpligt är väl också att dela in mediatäcningen i positiva, negativa och neutrala inslag och titta på trender" Det är det också. Trenden vad gäller sanningsrörelsen är densamma som för andra främmande trender som kan kännas störande eller omstörtande för etablissemanget. Först tystnad, sedan försök till förlöjigande, därefter direkta angrepp med hjälp av retorik och undvikande av fakta i stil med just den här artikeln, men från media. Senast förförra söndagen så klippte redaktioenen på Agenda om en intervju med Cromsjö i syfte att snacka skit. Vad gäller WHO m.m. så har jag inget mer att säga. Sanningsrörelsen förde fram risken med att det fanns kopplingar till läkemedelsindustrin och det blev sedan konstaterat och även föremål för utredningar inom EU. Det kag pratar om är sanningsrörelsens försök till att sprida andra budskap. Om opinionsskapande om bakomliggande eller alternativa förklaringar. Detta är vad sanningsrörelsen sysslar med främst.
Showing page 10 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Laddar...