Valt inlägg:
#174 CMO "Man kan naturligtvis mäta mediautrymme genom att söka i mediaarkiven och konstatera hur många spaltmeter eller sändningstimmar som ägnats åt rörelsen i ledande media." Jo absolut. För mig som städigt skannar efter rörelser och trender i media så har jag kunna konstatera att ordet konspirationsterorier har haft et rejält uppsving de senaste åren. Statitiskt bevisat misstroende till 9/11 ledde bl.a. fram till sanningsrölelse-vågen på hösten 2009 med Kalla Fakta och SvT Debatt m.m.. Sedan dess har diskussionerna kring konspirationsteorier och reklamen för Vaken ökat rejält, bortom allt subjektivt tvivel, med som jag tidigare skrev, flera förfrågningar från media och skolor. Bara den sista månaden har Cromsjö på Vaken var i tv/radio en tre fyra gånger. Detta har aldrig hänt tidigare. Trenden är soklar.
"Lämpligt är väl också att dela in mediatäcningen i positiva, negativa och neutrala inslag och titta på trender" Det är det också. Trenden vad gäller sanningsrörelsen är densamma som för andra främmande trender som kan kännas störande eller omstörtande för etablissemanget. Först tystnad, sedan försök till förlöjigande, därefter direkta angrepp med hjälp av retorik och undvikande av fakta i stil med just den här artikeln, men från media. Senast förförra söndagen så klippte redaktioenen på Agenda om en intervju med Cromsjö i syfte att snacka skit. Vad gäller WHO m.m. så har jag inget mer att säga. Sanningsrörelsen förde fram risken med att det fanns kopplingar till läkemedelsindustrin och det blev sedan konstaterat och även föremål för utredningar inom EU. Det kag pratar om är sanningsrörelsens försök till att sprida andra budskap. Om opinionsskapande om bakomliggande eller alternativa förklaringar. Detta är vad sanningsrörelsen sysslar med främst.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?